ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی کرج

ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی کرج دو مقوله کاملاً مرتبط و وابسته به یکدیگر هستند. از طرفی اکثر کلینیک های دندانپزشکی کرج قادر به انجام درمان های ایمپلنت می باشند و از سویی دیگر ساکنین کرج برای انجام درمان ایمپلنت به دنبال کلینیک دندانپزشکی خوب در کرج می گردند. هنگامی که یک مراجعه کننده درمان های دندانپزشکی خود را به اتمام می رساند نوبت پر کردن فضا های بی دندانی وی فرا می رسد و اولین انتخاب در این مورد انجام ایمپلنت می باشد.

در مقاله پیش رو قصد داریم درمان هایی که در یک کلینیک دندانپزشکی انجام می شود را به ترتیب انجام آن بررسی نماییم و مشخص کنیم که یک فرد بر اساس اولویت خود باید چگونه مراحل دندانپزشکی خود را پیش ببرد و پس از طی چه مراحلی امکان انجام ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی کرج میسر خواهد بود.

ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی کرجکشیدن دندان

کشیدن دندان معمولاً اولین درمانی است که مراجعین را به دندانپزشکی می کشاند. درد ناشی از دندانی که دیگر قابل نگهداری نیست معمولاً زیاد می باشد و احتمالاً دیگر به مسکنی نیز پاسخ نمی دهد. ریشه های عفونی نیز معمولاً علت شایع مراجعه برای کشیدن دندان می باشند.

این نکته را هم باید اضافه کرد که نه از نظر اخلاقی و نه قانونی دندانی که قابل نگهداری باشد، توسط دندانپزشک کشیده نمی شود و فقط کشیدن دندان یا ریشه دندانی قابل انجام خواهد بود که دندانپزشکان از آن قطع امید کرده اند. اگر برای چکاپ دندانپزشکی هم مراجعه نموده باشید اولین درمانی که یک دندانپزشک به شما توصیه می کند، کشیدن دندان خراب و یا ریشه های باقیمانده می باشد چرا که نگهداری آنها علاوه بر اینکه کمکی به شما نمی کند، منشا عفونت نیز می باشد و حتی موجب تجمع میکروب ها داخل دهان شده و پوسیده شدن دیگر دندان ها را نیز تسریع می کند.

عصب کشی دندان

پس از اینکه دندانهای خراب را کشیدید و محبط دهان شما از عفونت پاکیزه شد، حال نوبت این است که اولویت به اولویت مشکلات دندانپزشکی خود را حل کنید. پس از کشیدن دندانها، اولویت دوم درمان ریشه دندانهایی است که عفونی هستند ولی قابل نگهداری می باشند.

تمیز کردن و پاکسازی ریشه دندانها عصب کشی نام دارد و نام علمی آن اندودنتیکس می باشد. عصب کشی دندان موجب می شود که ریشه های باقیمانده قابل نگهداری و استفاده شوند. قبل از اینکه ریشه دندانی عصب کشی شود، باید از قابل نگهداری بودن آن اطمینان حاصل کرد.

عصب کشی دندانهای جلو و عقب دهان با یکدیگر متفاوت است و زمان و البته هزینه متفاوت تری دارد. عصب کشی دندان توسط یک دندانپزشک قابل انجام می باشد؛ مگر اینکه ریشه دندان مورد نظر دارای مشکل خاصی باشد که در اینصورت به متخصص ریشه دندان یا متخصص عصب کشی در کرج ارجاع می شود.

ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی کرجپر کردن دندان

پس ازینکه مسائل اورژانسی از قبیل کشیدن دندان و عصب کشی دندان انجام شدند، حال نوبت به درمانهای ترمیمی می رسد. در این مرحله دندانهای خرابی که به عصب نرسیده اند، ترمیم می شوند.دندانهایی که عصب کشی شده اند معمولاً باید روکش شوند مگراینکه تخریب ساختار زیادی نداشته باشند و بتوان با پرکردن دندان آنها را نگه داشت.

پرکردن دندان توسط ماده سفید یا مشکی انجام می شود که به ترتیب کامپوزیت دندان یا آمالگام نامیده می شوند. پر کردن برخی از دندان ها نیازمند قراردادن پین در عاج می باشد و یا در برخی از موارد پیچیده لازم می شود که کل دندان بیلدآپ با بازسازی شود.

جرمگیری دندان

هنگامی که پوسیدگی ها از دندانها تمیز شدند و دندانها عاری از میکروب شدند این بار نوبت به تمیز کردن دندانها از جرم موجود در اطراف دندانها می شود. جرم دندان نشانه پوسیدگی یا آسیب به دندان نیست اما موجب ایجاد التهاب لثه و بوی بد دهان می شود و بایستی با جرمگیری دندان حذف شود. اگر جرم دندان زیاد باشد، ممکن است تمیز کردن جرم روی ریشه دندان ( یا جرمگیری زیرلثه ) نیز تجویز شود.

آنچه که اهمیت دارد این است که جرمگیری سالیانه یکبار انجام شود تا اطراف دندانها پاکیزه باشند. جرمگیری می تواند دستی یا با دستگاه کویترون انجام شود که امروزه انجام نوع دوم آن شایع تر است.

جراحی لثه و استخوان

آنچه که به عنوان هدف نهایی درمان های دندانپزشکی مطرح است، داشتن سیستم دندانی کامل و سالم در دهان می باشد. در مطالب بالا اشاره شد که اولویت درمانهای دندانپزشکی در یک کلینیک دندانپزشکی چگونه است و پس از طی چه مراحلی می توان ایمپلنت درکلینیک دندانپزشکی انجام داد.

تا اینجای کار درمانهای ترمیمی و عصب کشی مورد نیاز انجام شده است و برای بهینه سازی وضعیت سلامت آنها جرمگیری نیز انجام شده است. در این مرحله بایستی جای خالی دندانهای کشیده شده پر شود تا هم عملکرد دندانها بهینه شود و هم حداکثر زیبایی دندانها حاصل شود.

پیش نیاز قرار دادن ایمپلنت در استخوان، داشتن لثه و استخوان سالم و کافی می باشد. هر گونه بیماری لثه بایستی توسط جراحی لثه درمان شود. اگر عرض یا ارتفاع استخوان در ناحیه ایمپلنت ناکافی باشد، قبل از قراردادن ایمپلنت بایستی با تکنیک های موجود به استخوان افزوده شود. پیوند استخوان به انواع مختلفی انجام می شود و امکان قراردهی ایمپلنت در نواحی دارای حجم ضعیف استخوان را نیز فراهم می کند.

ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی کرجایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی کرج

همانطور که احتمالاً تاکنون متوجه شده اید، ایمپلنت دندان در اصل تکمیل کننده درمان های قبلی دندانپزشکی است و قبل از انجام آن بایستی کلیه امور دندانی تکمیل شده باشد. ایمپلنت در واقع خط آخر درمان دندانپزشکی در کلینیک می باشد و کلینیک های دندانپزشکی که به نتیجه موفق پایان کارهای دندانپزشکی خود اهمیت می دهند، برنامه ریزی مناسبی برای قراردادن ایمپلنت های ماندگار و طولانی مدت در کلینیک دندانپزشکی خود انجام می دهند.

ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی به نوعی در امتداد و راستای هم به شمار می آیند و نقطه پایان بازسازی حفره دهان، قراردادن ایمپلنت های باکیفیت در دهان مراجعه کنندگان می باشد. معمولاً یک کلینیک دندانپزشکی بر حسب هزینه دندانپزشکی مراجعه کنندگان، ایمپلنت های متفاوت موجود در بازار ایمپلنت را به مراجعین معرفی می کنند تا آنها بر حسب قیمت ایمپلنت بتوانند بهترین گرینه بر اساس شرایط خود را انتخاب نمایند.

امروزه در کلینیک های دندانپزشکی، ایمپلنت های اروپایی و بخصوص ایمپلنت های سوییسی رده اول انتخاب های درمانی را تشکیل می دهند و معمولاً گزینه با درجه کیفیت بالا محسوب می شوند. ایمپلنت های کره ای نیز کیفیت خوبی دارند و در کلینیک های دندانپزشکی به وفور استفاده می شوند و بازخورد مناسبی دارند. ایمپلنت در کلینیک های دندانپزشکی کرج نیز اغلب ازین قاعده کلی تبعیت می کند و این نوع ایمپلنت ها نیز بیشترین کاربرد را در کلینیک های دندانپزشکی کرج دارند.

ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج

کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج علاوه بر ارائه درمانهای امومی و تخصصی دندانپزشکی، کلینیک ایمپلنت در کرج نیز محسوب می شود. این کلینیک دندانپزشکی کرج دارای تمامی تخصص های مرتبط با ایمپلنت می باشد. جراح فک کرج، جراح لثه کرج و متخصص پروتزهای دندانی کرج هر سه در کلینیک دندانپزشکی مهرویلا حضور دارند و درماتهای مربوط به ایمپلنت کرج در این کلینیک دندانپزشکی کرج بصورت یک مجموعه و تیمی انجام می شود و روی همین اصل است که می توان ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج را به مراجعین توصیه نمود.