دندانپزشک خوب در کرج

چگونگی انتخاب دندانپزشک خوب از سوالاتی است که در ذهن اکثر افرادی که به دندانپزشکی مراجعه می نمایند ایجاد خواهد شد. تحقیق و پیدا کردن دندانپزشک خوب کار دشواری است، اما در صورتی که فرد بداند که در کدام ناحیه می خواهد خدمات دندانپزشکی خود را انجام دهد، می تواند انتخاب کمی راحت تری داشته باشد.

بهترین کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا ، بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی کرج می باشد که تاکنون افراد زیادی برای درمان یا زیبایی دندان های خود به ما مراجعه کرده اند.

دندانپزشکان و جراحان با تجربه ای در کلینیک دندانپزشکی ما فعالیت می کنند و همین امر موجب شده تا بیماران با اطمینان بیشتری به درمان دندان های خود بپردازند.

تمامی خدماتی که به دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی ترمیمی مربوط می باشد در کلینیک دندانپزشکی ما امکان پذیر است. اگر در کرج سکونت می کنید می توانید برای ویزیت، درمان، زیبایی دندان های خود به ما مراجعه کنید.

چگونگی انتخاب دندانپزشک خوب

• از دوستان و آشنایان ، اقوام و فامیل بپرسید تا آن ها به شما بهترین دندانپزشکی را معرفی نمایند.
  • اگر به پزشک عمومی مراجعه کردید بخواهید که دندانپزشک خوب را به شما معرفی نماید.
  • در صورتی که قصد نقل مکان به شهر دیگری را دارید از دندانپزشک خود بخواهید یکی از همکاران خود را در آن شهر به شما معرفی کند.
  • افراد می توانند با جستجو کردن در موتورهای جستجو لیستی از دندانپزشکان تهیه نمایند.
  • پس از پیدا کردن اطلاعات اولیه در مورد دندانپزشک مورد نظر، مرحله بعد تماس گرفتن با مطب و گرفتن وقت مشاوره حضوری با دندانپزشک است.
  • درباره سابقه کاری و میزان تحصیلات دندانپزشک با مراجعه به سایت یا مطب ایشان اطلاعات کسب نمایید.

دندانپزشک-خوب

دندانپزشک اطفال

رسیدگی به دندان ها باید از همان دوران نوزادی و کودکی انجام شود تا در دوران بزرگسالی بیمار مجبور به انجام درمان های سخت دندانپزشکی نشود.

اگر از همان دوران نوزدای و به عبارت دیگر پس از رشد اولین دندان کودک به دندانپزشک مراجعه شود و دندان های کودک تحت معاینه دندانپزشک قرار گیرد می توان از خیلی بیماری ها و ناهنجاری هایی که ممکن است در سال های بعد به سراغ فرد آید پیشگیری شود.

دندانپزشکانی که دندان های کودکان را معاینه و درمان می کنند با دندانپزشکان بزرگسالان متفاوت هستند به گونه ای که آن ها علاوه بر تحصیلات لازم در زمینه دندانپزشکی باید درباره نحوه برخورد با کودکان نیز اطلاعات بسیاری داشته باشند تا بتوانند به راحتی با کودک ارتباط برقرار کنند و به درمان دندان های آن ها بپردازند.

لازم به ذکر است که در کلینیک دندانپزشکی مهرویلا دندانپزشک اطفال مجربی حضور دارد که می توانید کودکان خود را برای درمان و معاینه نزد ایشان ببرید و باعث حفظ دندان های کودک خود شوید.

برخی از خدمات زیبایی و درمانی که در کلینیک ما انجام می شوند عبارتند از :

• ارتودنسی دندان : دندان های بهم ریخته، نامرتب، فاصله دار و غیره را درمان و مرتب می کند .
  • جراحی دندان : این درمان بر روی ریشه دندان ها، پیوند بافت سخت و نرم، کشیدن دندان ها  انجام می شود .
  • بلیچینگ دندان : موجب سفید شدن دندان ها می گردد و جزو پرطرفدار ترین روش های زیبایی در دندانپزشکی می باشد .
  • بریج یا پل دندان : جایگزین بسیار مناسب برای یک یا چند دندان از دست رفته می باشد .
  • ونیر : یک درمان بسیار مناسب برای برطرف کردن شکاف بین دندان ها می باشد که به صورت مستقیم بر روی دندان ها چسبانده می شوند .

خصوصیات دندانپزشک خوب

برای اینکه از انجام طرح لبخند نتیجه ایده آلی را کسب کنید حتما به معیارهای انتخاب یک دندانپزشک خوب توجه کنید :

• یک دندانپزشک متبحر و با تجربه باید رفتار خوبی با بیمار داشته باشد و بتواند اعتماد او را جلب کند.
  • به تمامی سوالاتی که بیمار دارد با صبر و حوصله پاسخ دهد و در رابطه با وضعیت دندان های بیمار با او صادق باشد.
  • رضایت بیمار را اولویت کار خود قرار دهد و صرفا به فکر مسائل مالی نباشد.
  • نیازهای بیمار را شناسایی کرده و با تئجه به وضعیت و انتظارات بیمار اقدام به درمان دندانپزشکی کند.
  • بهترین دندانپزشک علاوه بر برطرف کردن مشکلات دندانی بیمار راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان را نیز به او توضیح می دهد.
  • بهترین دندانپزشک بیمار را در رابطه با درمان مناسب و غیره راهنمایی می نماید.
  • در زمینه دندانپزشکی با سایر متخصصین نیز همکاری داشته باشد تا در صورت نیاز بتواند بیمار را به آن ها معرفی کند.
  • دندانپزشک باید علم خود را با پیشرفت دانش و تکنولوژی همسو کند و به این منظور دوره های مورد نیاز را سپری کرده و مدارک آن ها را کسب کند.
  • در صورتی که قصد انجام دندانپزشکی زیبایی دارید می توانید از دندانپزشک بخواهید نمونه کارهای خود را به شما نشان دهد.
  • در صورتی که درمان دندان های شما مدت زمان زیادی طول می کشد پس تیم دندانپزشکی را انتخاب کنید که با آن ها احساس راحتی و آرامش کنید.

نکاتی در خصوص دندانپزشکی زیبایی و درمانی

• اکثر متقاضیان انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی جوانان و نوجوانان می باشند.
  • برای درمان دندان های افراد مسن از روش های کم تهاجم تر استفاده شود.
  • افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند برای انجام خدمات دندانپزشکی درمانی و زیبایی بهتر است ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنند.
  • افراد که از الکل ، سیگار و غیره استفاده می کنند توصیه می شود پیش از آغاز درمان آن ها را ترک کنند تا نتیجه بهتری به دست آورند.

دندانپزشکی زیبایی چیست ؟

برخورداری از لبخند زیبا یکی از برجسته ترین ویژگی های انسان است که در میزان زیبایی ، اعتماد به نفس و روابط اجتماعی افراد بسیار تاثیرگذار می باشد. خوشبختانه امروزه روش های مختلفی پدید آمده و اصلاح بهم ریختگی های دندان ها را میسر ساخته اند. از جمله مواردی که در دندانپزشکی زیبایی مورد توجه و بررسی قرار می گیرند عبارتند از :

• وجود قرینگی در دندان های راست و چپ
  • ایجاد تناسب مناسب میان عرض و طول دندان ها
  • وجود رابطه درست خطی و طولی میان دندان های جلو
  • قرار گیری درست دندان های فک بالا و پایین

مرتب سازی دندان ها به کمک ارتودنسی

ارتودنسی یکی از رایج ترین روش هایی است که به اصلاح کجی و نافرمی های دندان ها می پردازد و به دندان ها کمک می کند تا در موقعیت درست و مناسب قرار بگیرند. اما ارتودنسی را می توان از روش های مختلفی انجام داد که انتخاب نوع آن به موقعیت دندان ها ، تغییر الگو و جهت رشد دو فک بستگی دارد و پس از معاینه توسط دندانپزشک زیبایی انتخاب می شود. در واقع ارتودنسی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم بندی شده است که ارتودنسی ثابت در طول درمان از دهان خارج نشده و اجزای تشکیل دهنده آن براکت و سیم می باشد که توسط نوعی چسب به دندان ها چسبانده می شود. در مقابل ، ارتودنسی متحرک را می توان به هنگام غذا خوردن از دهان خارج نمود. معمولا درمان ارتودنسی متحرک پس از به اتمام رسیدن طول درمان ارتودنسی ثابت آغاز خواهد شد.

پر کردن دندان به وسیله کامپوزیت

در برخی موارد ممکن است به دلیل پوسیدگی یا شکستگی ، دندان ها خالی شوند که در این شرایط برای پر کردن آن ها می توان از کامپوزیت استفاده نمود. موادهایی که برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند نقره ای یا سفید رنگ هستند. اما معمولا بیماران رنگ سفید را انتخاب می کنند چرا که شبیه به رنگ دندان واقعی بوده و زیبایی دندان ها حفظ می شود.

گاهی به منظور ترمیم دندان ها نیز از روکش استفاده خواهد شد.

عصب کشی دندان

دندان درد از جمله درد هایی است که همه افراد حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند. درد دندان می تواند بر اثر عوامل مختلفی باشد که شایع ترین آن ها ، پوسیدگی دندان است. اما برای تشخیص علت درد بیمار باید به دندانپزشک خوب مراجعه نماید تا با بررسی دلیل و میزان پوسیدگی ، بهترین درمان انجام شود.

عصب کشی دندان یکی از درمان هایی است که به روی ریشه دندان صورت می گیرد و به از بین بردن درد کمک می کند. برای این کار ابتدا لثه قسمت مورد نیاز و اطراف آن با استفاده از ماده بی حسی موضعی ، سِر می شود.

در مرحله بعد قسمت پوسیده به طور کامل از دندان خارج شده و عفونت های پالپ تخلیه می شوند. سپس میکروب های موجود در کانال های عصبی از بین می روند و ریشه دندان کاملا تخلیه خواهد شد.

در این مرحله دندانپزشک برای اطمینان از تخلیه کامل ریشه ، از دندان عکسبرداری می کند. سپس کانال های عصبی با استفاده از مواد مخصوص پر می شوند. در نهایت دندان با استفاده از موادی همچون کامپوزیت یا آمالگام پر می شوند.

عمر دندان های عصب کشی شده

بسته به اینکه بیمار تا چه اندازه بهداشت دهان و دندان را رعایت کند ، دندان عصب کشی شده سالیان سال عمر می کند. لازم به ذکر است زمانی که دندان عصب کشی شده پانسمان شده نباید هیچ مواد غذایی را بجوید ؛ چرا که در این شرایط احتمال شکستن دیواره دندان یا عفونت دندان وجود دارد.

چه زمانی عصب کشی دندان نیاز است؟

• در صورت داشتن درد دندان پس از خوردن مواد غذایی سفت
  • احساس درد ناگهانی و تیر کشیدن دندان به هنگام خوردن غذا و نوشیدن آب و مایعات خیلی سرد یا خیلی داغ.
  • داشتن درد غیرقابل تحمل و بدون علت و طولانی
  • تغییر رنگ و سیاه شدن دندان ها