مراقبت های بعد از لمینت دندان

مراقبت های بعد از لمینت دندان : لمینت دندان یکی از روش های دندانپزشکی زیبایی می باشد که باعث رفع ایراداتی همچون بدرنگی های دندان ، شکستگی دندان ، فاصله بین دندان ها و غیره می شود، برای اینکه میزان ماندگاری لمینت افزایش یابد توصیه می شود مراقبت های بعد از آن را رعایت کنید.

در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری درباره لمینت دندان کسب کنید می توانید به مقاله جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از لمینت دنداناز جمله مراقبت های بعد از لمینت دندان به شرح ذیل می باشد:

  1. بعد از اتمام فرآیند لمینت دندان ممکن است تا چند روز دندان های تان هنگام استفاده از نوشیدنی های سرد و گرم دچار حساسیت هایی شده باشد که جای نگرانی وجود ندارد و پس از مدتی به طور کامل رفع می شود.
  2. در صورتی که دندانپزشک زیبایی بعداز انجام لمینت دارویی برای تان تجویز نمود به طور مرتب استفاده کنید.
  3. به صورت مرتب بعد از لمینیت دندان مسواک زده و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.
  4. بهتر است بعد از لمینت دندان از مواد غذایی و نوشیدنی هایی همچون قهوه ، چای و غیره که دارای رنگدانه های زیاد است به مقدار زیاد و مداوم  استفاده نشود چرا که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می شود.
  5. از گاز زدن مواد غذایی و خوراکی های سفت مانند ذرت ، آجیل و غیره پس از لمینت دندان پرهیز کنید چرا که ممکن است باعث سکشته شدن یا جدا شدن لمینت از دندان شود.
  6. برای استفاده از دهانشویه جتما با دندانپزشک خود مشورت کنید.
  7. در صورتی که لمینت دندان دچار عارضه ای شد نگران نشوید و برای ترمیم آن به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید.
  8. پس از لمینت دندان نیازی به جرمگیری نمی باشد و در صورت نیاز دندانپزشک این کار را با دقت زیاد انجام می دهد.
  9. برای حفظ سلامت دهان و دندان خود به طور مرتب به دندانپزشکی زیبایی برای چکاپ مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از لمینت دنداندرد دندان بعد از لمینت

باید بگوییم که لمینت دندان دردی ندارد و در صورتی که فرد احساس درد داشت می تواند با مشورت دندانپزشک خود از مسکن استفاده کند.

برای جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان چه باید کرد؟

برای جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان توصیه می شود از نوشیدنی های رنگدار ، استعمال دخانیات و غیره پرهیز شود.

همچنین در برخی از مواقع استفاده از دهانشویه نیز ممکن است باعث تغییر رنگ شود که در این صورت بهتر است پیش از استفاده از آن با دندانپزشک مشورت شود.

با رعایت موارد فوق بهترین نتیجه را از انجام طرح لبخند با لمینت دندان به دست آورید.

لمینت دندان

لمینت دندان از پوسته های نازکی تشکیل شده که با توجه به نوع و فرم دندان های هر فرد متفاوت بوده و در ساختار آنها از همان رنگ دندان استفاده شده است که باعث تغییر در ساختار دندان می شود. لمینت های سرامیکی که در واقع به آنها پرسلینی هم گفته می شود، از چند لایه نازک سرامیکی درست شده است که می تواند به عنوان مینای طبیعی دندان عمل کند.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

از جمله نکاتی که باید به آن اشاره کرد این است که لمینت های سرامیکی همیشه نیاز به تراشیدن دندان ندارند و چنانچه توسط تیم متخصص انجام گرفته باشد، در کمترین زمان و مطلوب ترین کیفیت، بهترین نتایج برای بیماران حاصل خواهد شد.

شاید برای بسیاری از افراد سوال به وجود آید که آیا لمینت باعث آسیب دیدن دندان طبیعی می شود یا خیر؟ باید بگوییم که پاسخ این سوال خیر است؛ اگر شما به متخصص دندانپزشکی مراجعه کرده باشید و ایشان تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد، به هیچ عنوان نباید نگران این مسئله باشید. همچنین ایشان پس از بررسی های لازم تشخیص می دهند که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر؛ در غیر این صورت اقدام به روش های دیگری همچون کامپوزیت، ونیر، تراشیدن دندان وغیره می کنند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مسواک زدن مداوم دندان ها و همچنین استفاده مداوم از نخ دندان از مواردی هستند که رعایت آن ها بسیار حائز اهمیت بوده و همچنین پزشک متخصص خمیر دندان های به خصوصی برای شما تجویز می نماید که دارای فلوراید کافی باشد.

برای مراقبت های بیشتر از لمینت باید هر چند وقت یکبار به دکتر خود مراجعه نمایید؛ زیرا لمینت باید با خمیری که دارای ویژگی ضد سایش است جلا داده شود.

لمینت ها در واقع به ۲ دسته تقسیم می شوند :

  1. لمینت های سرامیکی : این لمینت ها همانطور که از اسمشان پیداست از سرامیک یا از جنس چینی ساخته شده اند و با دوام تر و زیباتر از لمینت های کامپوزیتی می باشند.
  2. لمینت های کامپوزیتی : در این روش تراش کمتری به دندان ها داده می شود و اگر فرد دندان مناسب تر و معقول تری داشته باشد بدون تراش هم از این روش می توان استفاده نمود. میزان براق شدن این نوع لمینت بیشتر بوده و از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند؛ چه بسا می تواند کاملا همرنگ دندان های طبیعی باشند.