ایمپلنت در کرج

ایمپلنت در کرج : ایمپلنت یکی از مهمترین تحول های علم دندانپزشکی بوده است. تا قبل از پیدایش ایمپلنت دندان ، از دست رفتن دندان فاجعه ای به شمار می آمد که هیچ جایگزین معادلی نداشت؛ اما با معرفی ایمپلنت دندان ، می توان تجربه داشتن دندان را مجدداً به افراد اعطا کرد.

ایمپلنت دندان در ایران نیز بخوبی جا افتاده است و انواع ایمپلنت های دندانی در مراکز دندانپزشکی کشور به خوبی انجام می شود. ایمپلنت دندان در کرج در مراکز متعدد دندانپزشکی انجام می شود و تبلیغات زیادی در این رابطه در کلینیک های دندانپزشکی کرج انجام می شود.

در مقاله پیش رو نیز قصد بررسی روی انواع ایمپلنت های دندانی در کرج را داریم و در این رابطه هزینه انجام ایمپلنت و شرایط پرداخت هزینه آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از یک پایه یا فیکسچر فلزی تشکیل می شود که در داخل استخوان فک قرار می گیرد و زیر ساختاری را ایجاد می کند که روکش ایمپلنت روی آن قرار می گیرد. اباتمنت یا فیکسچر از جنس تیتانیوم می باشد که بدن نسبت به آن واکنش آلرژیک نمی دهد و در اصل نقش ریشه دندان را ایفا می کند.

ایمپلنت در کرج

گاهی این اباتمنت یا فیکسچر به هنگام کشیدن دندان در حفره دندان کشیده شده قرار می گیرد و گاهی نیز در استخوان دریل می شود. در حالت دوم بایستی استخوان کافی جهت قراردادن فیکسچر در استخوان وجود داشته باشد یا قبل از قرار گرفتن پایه ایمپلنت به منطقه پیوند شود.

معمولاً قبل از قراردادن ایمپلنت ، متخصص لثه یا جراح فک از ناحیه مورد نظر عکسهای مخصوص را تهیه می کند و بررسی می نماید که استخوان مورد نظر برای قرار دادن پیچ ایمپلنت کافی است یا بایستی کارهای اضافی قبل از قرار دادن ایمپلنت انجام شود.

درد ایمپلنت دندان

دریل کردن پایه یا فیکسچر ایمپلنت به استخوان نیازمند جراحی دهان می باشد. کل پروسه قراردهی ایمپلنت دندانی در استخوان با بی حسی انجام می شود و فرد متوجه دردی نمی شود.پس از پروسه قراردادن ایمپلنت دندان ، مسکن های مختلفی تجویز می شوند که معمولاً چند روز مصرف می شوند و در تخفیف درد ایمپلنت موثر هستند.

خونریزی مختصری در ناحیه قرارگیری ایمپلنت در چند روز اول طبیعی است و تورم اندکی نیز در ناحیه مورد نظر رخ می دهد. پس از قرارگیری پایه ایمپلنت مدت سه تا شش ماهه طول می کشد تا استخوان جدید در اطراف ایمپلنت قرار داده شده تشکیل شود.

قبل از قراردادن ایمپلنت چه کاری بایستی انجام شود؟

آنچه که پیش نیاز قراردادن یک ایمپلنت خوب می باشد،استخوان موجود در فضای ایمپلنت می باشد. هر چه زمان بیشتری از کشیدن دندانها گذشته باشد، استخوان مورد نظر بیشتر تحلیل می رود تا جایی که ممکن است قبل از قراردادن ایمپلنت نیازمند قراردادن گرفت یا پیوند استخوان در منطقه باشیم.قراردادن پیوند لثه نیز ممکن است گاهی قبل از قرار دادن ایمپلنت مورد نیاز باشد.

در فک بالا نیز قراردادن ایمپلنت ممکن است موجب سوراخ کردن سینوس شود و برای همین مجاورت سینوس با فیکسچر ایمپلنت بایستی ارزیابی شود.

ایمپلنت در کرج

عکس مورد نیاز برای ایمپلنت

قبل از قراردادن ایمپلنت در منطقه مورد نظر، بایستی عکس سی تی اسکن مخصوص از منطقه مورد نظر تهیه شود که به آن سی بی سی تی نیز گفته می شود. سی بی سی تی مقاطعی را از استخوان نشان می دهد تا توسط آن یک متخصص ایمپلنت بتواند راجع به قطر و طول ایمپلنتی که قرار داده می شود، بتواند تصمیم گیری کند.در سی بی سی تی ضخامت و میزان استخوان موجود در ناحیه مورد نظر را نیز نشان می دهد.

مزایای ایمپلنت دندانی

با ظهور ایمپلنت دندانی ، دیگر برای پر کردن فضاهای بی دندانی نیاز به تراش دندانهای مجاور نداریم. اسخاصی که سالها به بی دندانی عادت کرده بودند،دیگر می توانند به راحتی قدرت جویدن را تجربه کنند. زیبایی دندان ایمپلنت شده مشابه دندانهای طبیعی است و همین موضوع موجب می شود تا در نواحی قدام نیز این ایمپلنت ها به راحتی جایگزین دندانهای از دست رفته شوند.

فلز ایمپلنت با بافت بدن سازگار است و همین موضوع موجب می شود که بافت بدن ایمپلنت دندانی را پس نزند. مزایای ایمپلنت دندانی فقط به بازگردانی توانایی جویدن محدود نمی شود؛استخوانی که ایمپلنت دندانی در آن قرار گرفته است، دیرتر تحلیل می رود. از ایمپلنت های دندانی در کارهای دیگر دندانپزشکی از جمله ارتودنسی نیز استفاده می شود.

عوارض ایمپلنت

  • ایمپلنت دندان اگر خوب قرار داده شود نمی تواند به خودی خود عارضه ای را به سیستم دندانی فرد تحمیل کند.هر آنچه که
  • به عنوان عارضه ایمپلنت نام برده می شود در اصل از مشکلاتی است که قبل یا حین گذاشتن ایمپلنت وجود داشته است.
  • اگر ایمپلنت توسط درمانگر واجد صلاحیت گذاشته شود و جنس مرغوبی نیز استفاده شود سالیان سال عمر خواهد داشت.

طول عمر ایمپلنت دندان

شاید بپرسید که ایمپلنت چند سال عمر می کند و تا چند سال دوام می آورد. پاسخ به این سوال طیف وسیعی دارد و نمی توان به راحتی به آن جواب داد.

نتایج دراز مدت بررسی ایمپلنت نشان داده است که پاسخ بدن در دراز مدت بسیار روی عمر ایمپلنت تاثیر گذار است. ضخامت و توانایی استخوانی که در آن ایمپلنت گذاشته می شود از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است و همین خصوصیت فردی نیز تاثیر جدی روی عمر ایمپلنت قرارداده شده دارد.

ایمپلنت در کرج

برای ایمپلنت به چه کسی باید مراجعه کنیم؟

پروسه قراردهی ایمپلنت توسط چندین متخصص دندانپزشکی و با همکاری هم انجام می شود. ابتدا متخصص پریو ( لثه ) یا جراح فک و صورت فیکسچر یا پایه ایمپلنت را قرار می دهند و در ادامه به روند درمان استراحتی داده می شود تا ایمپلنت با استخوان تطابق یابد.

پس از گذشتن دوران سازگاری ایمپلنت با استخوان،زمان آن فرا می رسد که روکش بر روی ایمپلنت قرار داده شود. روکش ایمپلنت توسط متخصص پروتزهای دندانی انجام می شود. متخصص پروتز روی پایه ایمپلنت را آشکار می کند و طی پروسه ای از آن قالب می گیرد و در نهایت لابراتوار دندانی روکش مخصوص ایمپلنت را می سازد و بر روی فیکسچر ایمپلنت قرار می گیرد.

هزینه ایمپلنت دندان در کرج

هزینه ایمپلنت دندان در کرج به چندین عامل مهم بستگی دارد. مهمترین عامل جنس و شرکت سازنده ایمپلنت می باشد؛ هر چه جنس ایمپلنت و برند آن شناخته شده تر باشد، هزینه آن بالاتر خواهد بود. دومین عامل به میزان تخصص درمانگر انجام دهنده ایمپلنت بستگی دارد.

هزینه قراردادن ایمپلنت توسط متخصص بیشتر از هزینه قراردادن آن توسط دندانپزشک می باشد. سومین عامل نیز جنس روکش ایمپلنت می باشد و این مورد نیز تنوع بالایی دارد و بر اساس جنس ماده مورد استفاده تعیین می شود.

ایمپلنت اقساطی در کرج

نحوه پرداخت هزینه ایمپلنت در مراکز مختلف دندانپزشکی،متفاوت می باشد. چون درمان ایمپلنت در چندین مرحله انجام می شود؛ می توان پرداخت آنرا بصورت اقساطی نیز انجام داد.ایمپلنت اقساطی در کرج به این شکل انجام می شود که نصف هزینه با قراردادن پایه ایمپلنت دریافت می شود و نصف دیگر هزینه با قراردادن روکش ایمپلنت. این شیوه پرداخت اقساطی کمک می کند که مراجعه کنندگان ایمپلنت توانایی انجام ایمپلنت را داشته باشند.

ایمپلنت در کرج

ایمپلنت خوب در کرج

کرج سطح دندانپزشکی نسبتاً بالایی دارد و اگر قصد انجام ایمپلنت در این شهر را دارید بهتر است کلینیک ایمپلنت خود را در کرج انتخاب نمایید.

اگر در شهر کرج زندگی می کنید و قصد دارید ایمپلنت انجام دهید بهتر است این کار را نزد متخصصین دندانپزشکی که ایمپلنت کار می کنند انجام دهید. کلینیک ایمپلنت اصطلاحی است که برای مرکز تخصصی ایمپلنت به کار برده می شود و مقصود از آن مرکز دندانپزشکی است که متخصصین جراح قراردهنده پایه ایمپلنت و متخصص پروتز قراردهنده روکش ایمپلنت در آن حضور دارند و قرار نیست یک مراجعه کننده برای انجام بخشی از کار به مجموعه دیگری مراجعه کند.

کلینیک ایمپلنت مهرویلا

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا هر سه متخصص قراردهنده ایمپلنت را دارا می باشد. شما ابتدا با تهیه عکسها نزد متخصص پریو ( لثه ) ارجاع داده می شوید تا ایشان وضعیت بافتهای نگهدارنده دندان را بررسی نمایند.

در صورتیکه نیاز به قراردادن پیوند لثه یا پیوند استخوان قبل از قراردادن ایمپلنت باشد، متخصص پریو اینکار را برای شما انجام خواهد داد.در صورتی که قراردهی ایمپلنت با دسواری خاصی همراه باشد،متخصص لثه شما را به جراح فک و صورت ارجاع خواهد داد.

فیکسچر ایمپلنت چه توسط متخصص پریو قرارداده شود و چه زیرنظر جراح فک و صورت، برای قرار دادن روکش نیاز نیست به مجوعه دیگری مراجعه کنید و روکش ایمپلنت شما توسط متخصص پروتزهای دندانی و در همین کلینیک دندانپزشکی مهرویلا قرار داده می شود.

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا را به همین دلیل می توان خانه ایمپلنت در کرج نام نهاد.