یکی از مواردی که افراد را جذاب تر و زیبا تر می کند داشتن لبخندی دلنشین می باشد. برای دست یابی به این هماهنگی در برخی مواقع لازم است تا تغییراتی در فرم لثه ها ، طول دندان ها ، فاصله بینی دندان ها و غیره ایجاد شود تا فرد بتواند لبخندی زیبا داشته باشد که در اصطلاح به این امر اصلاح طرح لبخند گفته می شود. کلینیک دندانپزشکی مهرویلا با بهره مندی از بهترین و جدید ترین دستگاه های دندانپزشکی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.در حقیقت روابطی میان اجزای صورت، اندازه هر عنصر، رنگ و شکل آن ها وجود دارد که هماهنگی میان این موارد چهره ای زیبا و جذاب ایجاد می کند. دندانپزشک برای این که بتواند لبخندی زیبا برای بیمار به وجود آورد، باید از این روابط آگاهی داشته باشد .

اصلاح طرح لبخند

طرح لبخند

طرح لبخند شامل درمان های زیبایی می شود که عبارت اند از : بلیچینگ دندان ، لمینت دندان ، کامپوزیت دندان و غیره که دندانپزشک توسط این فرآیند های درمانی نتیجه مطلوبی بر روی دندان های فرد ایجاد می کند. نکته قابل توجه این است که، افراد با دندان های خراب، شکسته و نامرتب نمی توانند این درمان را پیش بگیرند، زیرا این درمان تنها بر روی دندان هایی صورت می گیرد که سالم هستند و با انجام تغییرات بسیار جزئی مانند سفید کردن دندان ها موجب ایجاد طرح لبخندی زیبا در آن ها می گردد.

مزایای اصلاح طرح لبخند به شرح ذیل می باشد:

  1. افزایش اعتماد به نفس افراد
  2. زیبا تر شدن چهره آن ها
  3. سهولت در مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان

اصول اصلاح طرح لبخند

برای داشتن لبخندی زیبا ابتدا باید خطی که از لبه برنده دندان های قدامی فک بالا گذر می کند به موازات لب پایین باشد. فضاهایی که در میان دندان ها قرار دارند باید از نسبت های خاصی پیروی کنند. در حالت عادی، لبه دندان های قدامی فک بالا باید به اندازه یک تا یک و نیم متر جلوتر و همچنین پایین تر از لبه دندان های فک پایین باشند.

اصلاح لبخند لثه ای

شاید تا کنون افرادی را دیده باشید که به محض خندیدن می توانید مقداری از لثه های آنان را مشاهده کنید، به این لبخند، لبخند لثه ای گفته می شود. این نوع لبخند می تواند اثرات منفی در زیبایی چهره و لبخند فرد بگذارد که در نهایت موجب کاهش اعتماد به نفس وی می شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این دسته از افراد نیز می توانند لبخندی زیبا و جذاب داشته باشند.

کاندیدای مناسب برای اصلاح طرح لبخند

تشخیص اینکه آیا شما کاندیدای مناسبی برای انجام این کار هستید یا خیر بر عهده دندانپزشک می باشد. در زمان مشاوره ، پزشک با معاینه شما تشخیص می دهد که آیا شما می توانید طرح لبخند خود را اصلاح نمایید یا خیر. ایشان برای آگاهی بیشتر از اهداف شما به کمک تکنولوژی های پیشرفته ، دهان و فک شما را بررسی و معاینه می کند. برای اینکه بیمار صلاحیت انجام این کار را داشته باشد باید از سلامت دهانی کامل برخورداری باشد و نباید بر روی دندان یا لثه های فرد علائمی از پوسیدگی یا بیماری های مرتبط با لثه وجود داشته باشد. چنانچه دندان های شما به مشکلات زیر دچار شود ابتدا قبل از انجام اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند شما باید جهت درمان این مشکلات و بیماری ها به دندانپزشک خوب در کلینیک مهرویلا در کرج مراجعه نمایید تا پس از آن با خیالی آسوده و بدون نگرانی جهت طراحی لبخند اقدام نمایید. این مشکلات و بیماری ها عبارت اند از:

  • نداشتن دندان
  • دندان های کوتاه
  • لپ پر شدن دندان ها
  • داشتن فاصله میان دندان ها
  • تغییر رنگ دادن دندان ها
  • وجود دندان های کج
  • پوسیده شدن دندان ها
  • داشتن بیماری های لثه ای
  • داشتن لبخندی که موجب نشان داده شدن لثه ها می شود.

در چه مواقعی اصلاح طرح لبخند نیاز است؟

به مرور زمان ، افراد نیز متوجه برخی مشکلات در طرح لبخند خود خواهند شد ، که نیازمند اصلاح و رفع این موارد می باشد. برای مثال در زیبا جویانی که با دندان های نامنظم رو به رو هستند ف اصلاح نامنظمی با استفاده از ارتودنسی دندان ها قابل درمان خواهد بود. به همین دلیل می توان برای بررسی ناهنجاری ها و اصلاح طرح لبخند به دندانپزشک با تجربه مراجعه نمود.

اصلاح طرح لبخند

راه های اصلاح طرح لبخند به شرح ذیل می باشد

  • ارتودنسی دندان

در صورت نامرتب بودن دندان ها ، وجود فاصله بین دندان ها ، فشرده بودن بیش از حد دندان ها بهترین روش درمانی جهت طرح لبخند ارتودنسی می باشد. در این روش درمان تمامی دندان ها پس از رفع پوسیدگی و جرم های موجود بر روی آن با استفاده از دستگاه ارتودنسی مرتب می شوند. دستگاه ارتودنسی نصب شده بر روی دندان ها ، به دندان فشار وارد کرده و باعث حرکت و قرار گیری صحیح آن ها در کنار یکدیگر می شود. در برخی از مواقع در ارتودنسی دندان لازم است برای مرتب شدن یک الی چند دندان کشیده شود که امری طبیعی محسوب می شود.

  • کامپوزیت دندان

کامپوزیت از نوعی ماده رزینی بسیار مقاوم در دندانپزشکی ساخته شده و بر روی دندان ها جهت رفع بد رنگی ها ، شکستگی و ترک روی دندان استفاده می شود. پس از قرار گیری کامپوزیت بر روی دندان ، با تاباندان نور آبی رنگی کامپوزیت سفت و مقاوم می شود. در صورتی که فرد نکات مراقبتی بعد از آن را رعایت کند، مدت زمان بیشتری ماندگار خواهد بود.

  • لمینت دندان

لمینت دندان روش دیگری برای اصلاح طرح لبخند می باشد که در آن لامینت در لابراتوار ساخته شده و پس از تراشیدن بخشی از مینای دندان با مواد مخصوصی بر روی دندان چسبانده می شود. لمینت نیز مانند کامپوزیت مقاوم بوده و میزان ماندگاری آن به رعایت مراقبت های بیمار بستگی دارد.

  • دندان مصنوعی

بسیاری از افراد به منظور جایگزینی دندان های از دست رفته خود تمایلی به بکارگیری از دندان های مصنوعی به جای ایمپلنت ها را دارند که خود یک اقدام مثبت جهت اصلاح طرح لبخند می باشد.

  • بلیچینگ دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دادن با استفاده از ماده و دستگاه مخصوصی در کلینیک دندانپزشکی انجام می شود. در این روش پس از رفع عیوب موجود در دندان ها برای سفید شدن دندان ، دندانپزشک ماده مخصوص را بر روی دندان می زند و پس از آن با دستگاه مخصوص شروع به سفید کردن دندان می کند. درباره هر یک از روش های فوق مقالات جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کرده و در صورت داشتن سوال از سریق وب سایت یا صفحه اینستاگرام سوالات خود را از ما پرسیده و پاسخ آن ها را دریافت کنید.

میزان ماندگاری پروسه زیبایی لبخند چقدر خواهد بود؟

در ابتدا بهتر است بدانید که تمامی روند های درمانی و زیبایی مرتبط با دهان و دندان ، نیازمند رعایت برخی مراقبت ها می باشد.  برای پیشگیری از وارد شدن هر گونه اسیب باید به خوبی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و پس از پایان تکنیک های درمانی ، روانه و بعد از میل کردن هر وعده غذایی از نخ دندان و گاهی اوقات دهانشویه نیز بکار گیرید. با رعایت این موارد می توانید سبب افزایش طول عمر و ماندگاری بیشتر پروسه اصلاح طرح لبخند شوید.

نکته: لازم به ذکر بوده که علاوه بر موارد ذکر شده ، مراجعه مرتب به دندانپزشک از گزینه های ضروری است که افراد باید به ان نیز توجه کافی داشته باشند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی کرج برای اصلاح طرح لبخند

توصیه ما به شما عزیزان این است که برای درمان حتما به یک کلینیک دندانپزشکی نزدیک محل سکونت تان مراجعه کنید تا رفت و آمد برای تان آسان بوده و به راحتی در صورت بروز مشکل به دندانپزشک دسترسی داشته باشید. برای انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب و مجهز راه های متفاوتی وجود که در مقاله مربوط به بهترین کلینیک دندانپزشکی می توانید به آن مراجعه کنید.

اصلاح طرح لبخند

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

دکتر دندانپزشک زیبایی کلینیک دندانپزشکی ما در کرج یکی از بهترین دندانپزشکانی می باشند که می توانند شما را در این امر یاری کنند. تحصیلات، علاقه و تجربه های بسیار موفق ایشان موجب شده است تا کاندیدای بسیاری برای درمان و زیبایی به کلینیک ما مراجعه کنند. افرادی که تاکنون به کلینیک ما مراجعه و درمان را با دکتر زیبایی تجربه کرده اند ، از نتایج درمان بسیار راضی هستند. شما عزیزان نیز می توانید جهت تجربه این نتایج با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

عوارض اصلاح طرح لبخند چیست ؟

عوارض روش های درمانی و زیبایی جزء سوالات متداولی است که اکثر بیماران هنگام مراجعه به کلینیک دندانپزشکی از دندانپزشک خود می پرسند. باید به این افراد بگوییم در صورتی که برای درمان به بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کنید دچار عارضه ای نخواهید شد.

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر می باشد؟

همانطور که در مقاله توضیح داده شد برای طرح لبخند روش های مختلفی وجود دارد که هزینه آن ها متفاوت می باشد بنابراین می توان گفت عوامل تعیین کننده اصلاح طرح عبارتند از :

  • نوع روش درمانی و دستگاه ها و وسایلی که در آن روش درمانی استفاده می شود.
  • میزان تخصص و مهارت دندانپزشک مورد نظر
  • هزینه عکسبرداری ها و داروها و غیره.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر کلینیک دندانپزشکی مراجعه نکرده و ابتدا درباره آن ها تحقیق کنید و پس از آن برای درمان به آن جا بروید. در صورتی که این سوال در ذهن تان ایجاد شد که چگونه می توان دندانپزشکی خوب و مجهزی را انتخاب کرد به شما توصیه می کنیم مقاله مربوط به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی و غیره را که در وب سایت موجود است مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند

  • به منظور کمک به افزایش دوام و ماندگاری ونیز ، روکش یا بریچینگ دندان ها ، از خوردن و شکستن خوراکی های سفت همچون فندوق خودداری کنید.
  • زمانی که این کار را انجام می دهید ، رعایت بهداشت دهان و دندان بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. بنابراین به صورت مرتب و پس از هر وعده غذایی حتما از مسواک و خمیر دندان استفاده کنید.
  • توصیه می شود علاوه بر مسواک از دهانشویه نیز استفاده نمایید تا روکش ها کاملا تمیز بمانند.
  • معمولا از آنجایی که برای اصلاح طرح لبخند دندان از بی حسی موضعی استفاده می شود ، ممکن است تا سه الی چهار ساعت پس از عمل دهان بیمار بی حس باشد. به همین دلیل توصیه می شود در این مدت از جویدن آدامس ، مواد غذایی سفت و نوشیدنی های داغ خودداری کنید تا آسیبی به گونه ، زبان و لب ها وارد نشود.
  • از مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی های حاوی رنگدانه اکیدا خودداری کنید. این مواد می توانند تاثیر منفی در رنگ روکش داشته باشند.
  • بهتر است مسواک مرغوبی تهیه کنید و در این باره می توانید با دندانپزشک خود مشورت نمایید.
  • در موارد نادر ممکن است پس از ، از بین رفتن بی حسی دهان و دندان کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشید که کاملا طبیعی است و می توانید با مصرف قرص و دارو های مسکن شدت آن را کنترل کنید.
  • از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده کنید.

عدم اصلاح طرح لبخند چه عوارضی خواهد داشت؟

در ابتدا بهتر است بدانید که عدم درمان طرح لبخند تهدیدی جدی برای افراد نخواهد بود ، اما تاثیراتی را در حفظ و نگهداری دندان های سالم خواهد داشت. درواقع این تکنیک می تواند از پوسیدگی ها ، خطرات بیماری های مختلف دهان ، بیماری و عفونت های لثه نیز پیشگیری کند و سبب رعایت آسان بهداشت دهان و دندان شود.

آیا جراحی لثه در اصلاح لبخند تاثیر گذار است؟

همه ما به هنگام لبخند زدن ، علاوه بر دندان ها لثه ها  نیز قابل مشاهده هستند ، بنابراین یکی از فاکتور های موثر در داشتن لبخندی زیبا بافت سالم لثه می باشد. اما در برخی موارد بافت لثه نیز سالم است اما میزان مشاهده شدن آن با هر بار لبخند زدن بسیار زیاد است که در صورت ناسالم بودن تاثیرات منفی نیز خواهد داشت. در این مواقع افرادی که از این موضوع رضایت ندارند ، می توانند با جراحی لثه سبب اصلاح ان نیز شوند.

اصلاح طرح لبخند

آیا برای اصلاح طرح لبخند ، انجام ارتودنسی نیز لازم است؟

زیبا نبودن طرح لبخند و دندان ها ، می تواند بر اثر ناهنجاری فکی ، نامرتب بودن دندان ها ، اندازه و رنگ دندان ها و غیره باشد. به طبع با انجام لمینت ، روکش یا کامپوزیت می توان تا حدودی نامرتبی دندان را برطرف نمود. اما در شرایطی که بهم ریختگی و ناهنجاری فک بیش از حد باشد انجام ارتودنسی ضرورت پیدا می کند. لازم به ذکر است ارتودنسی تنها به مرتب کردن دندان ها کمک کرده و تاثیری در تغییر رنگ دندان ها ندارد. بنابراین ممکن است انجام ارتودنسی یا جراحی فک هم در کنار سایر موارد سبب اصلاح طرح بیمار شود.

آیا اصلاح طرح لبخند با درد همراه است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است  افراد به دلیل ترس از درد ، از دندانپزشک خود بپرسند این است که آیا این عمل همراه با درد می باشد؟ با توجه به اینکه علم دندانپزشکی و تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته است می توانیم بگویم که اکثر روش های ایجاد ایجاد طرح لبخند، بدون کوچک ترین دردی انجام می شود. هر  تکنیکی که به همراه درد باشد و نیاز به استفاده از بی حسی داشته باشد، دندانپزشک ماهر در کلینیک مهرویلا در کرج برای جلوگیری از درد طی انجام معالجه ، از دارو های بی حسی موضعی استفاده می کند. بعد از انجام این کار دندان دچار حساسیت های کوچکی می شود که کاملا طبیعی بوده و با استفاده از دارو های مسکنی که پزشک تجویز می کند بعد از گذشت چند روز برطرف می شود.

آیا این پروسه زیبایی دائمی است؟

در صورتی که  زیبا جویان موارد موثر در بهداشت دهان و دندان را بعد از اصلاح طرح لبخند به خوبی رعایت کنند این روش با دوام و ماندگاری بالایی خواهد بود.

کدام دسته از افراد کاندیدای مناسبی برای اصلاح لبخند می باشند؟

  1. تغییر رنگ دندان ها
  2. پوسیدگی دندان ها
  3. فاصله میان دندان ها
  4. لب پریدگی یک یا چند دندان
  5. وجود دندان هایی کج و نامنظم
  6. دندان هایی بسیار کوتاه یا بسیار بلند
  7. نبود دندان یا از بین رفتن دندان ها
  8. داشتن لبخند همراه با مشاهده شدن بسیار زیاد لثه ها

ماندگاری اصلاح طرح لبخند

یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد بعد از مراجعه به دندانپزشکی از پزشک خود می پرسند این است که ماندگاری این روش چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال لازم است بگوییم درمان و اعمال تغییرات جهت زیباسازی در زمینه دندان به خصوص زیبایی از قبیل طراحی لبخند نیازمند مراقبت از دهان ، دندان و نگهداری از آن ها بعد از درمان می باشد. برای افزایش طول عمر دندان ها لازم است همواره بهداشت دهانی را رعایت کرد تا دندان ها دچار مشکل ، پوسیدگی و آسیب دیدگی نشوند. بعد از اینکه درمان بر روی آن ها صورت گرفت نیز باید با استفاده از نخ دندان ، مسواک زدن و دهان شویه  هم سفیدی دندان ها را حفظ نمود و هم موجب افزایش طول عمر و ماندگاری آن ها شد. علاوه بر آن برای حفظ زیبایی و سلامت دهان و دندان باید به صورت مداوم و  در زمان های معین تحت معاینه پزشک قرار گرفت تا در صورت نیاز ، به سرعت درمان لازم را برای دندان های تیره و تغییر رنگ داده شده یا لب پر شده صورت پذیرد.