متخصص ریشه دندان در کرج

متخصص ریشه دندان در کرج : درمان ریشه‌ نام علمی عصب کشی دندان می باشد.البته خود عصب کشی دندان نیز به دو صورت عصب کشی ( با کسره ) و عصب کشی( با ضمه ) خوانده می شود که البته هر دو نیز صحیح و به معنای خارج کردن عصب دندان می باشند.

متخصص درمان ریشه دندان یا متخصص عصب کشی نیز به درمانگری اطلاق می شود که درمان ریشه دندان را بصورت تخصصی انجام می دهد.در مقاله پیش رو قصد داریم وضعیت درمان ریشه دندان را در کرج مورد ارزیابی قرار داده و به معرفی متخصصین عصب کشی در کرج بپردازیم.

عصب کشی دندان

دندانی که پوسیدگی آن به شدت پیشرفت کرده است، دندانی که در اثر ضربه تغییر رنگ داده است و مواردی ازین قبیل،دچار مشکل در عصب دندان می باشند و بایستی بافت مرده عصب ریشه آنها خارج شود. عصب دندانها در مجرایی به نام کانال دندان قرار دارد و پاکسازی این کانال های دندانی قسمت عمده کار عصب کشی دندانها را تشکیل می دهد.

اگر دندان مورد نظر نابالغ باشد با تکنیک های خاص عصب کشی که اپکسوژنز نامیده می شود، می توان عصب دندان را احیا نمود و اگر عصب دندان نابالغ آسیب جدی دیده باشد، بایستی داخل کانال عصب پاکسازی شده و انتهای کانال با تکنیک خاصی به نام اپکسیفیکاسیون بسته شود.

متخصص ریشه دندان در کرج

متخصص درمان ریشه دندان

عصب کشی از جمله مهارت هایی است که یک دندانپزشک در دوران آموزش دانشجویی دندانپزشکی به آن مسلط می شود. در واقع عصب کشی یا درمان ریشه دندان از آن جمله درمان هایی است که یک دندانپزشک عمومی نیز قادر به انجام آن می باشد.

اما مسئله از جایی شروع می شود که ساختار دندان مورد نظر پیچیده تر باشد یا کانال های دندان مورد نظر به دلایل مختلفی گرفته و تنگ شده باشد.یک دندانپزشک پس از اتمام دوران تحصیل خود و با شرکت در آزمون پذیرش تخصص دندانپزشکی، می تواند تخصص اندودنتیکس یا درمان ریشه دندان را انتخاب نماید.

رشته تخصصی درمان ریشه دندان یا همان تخصص عصب کشی معمولا” سه سال طول می کشد و در طول این دوره، یک متخصص عصب کشی شیوه درمان موارد سخت و پیچیده را فرا می گیرد.

متخصص عصب کشی دندان

اما موارد ویژه ای که یک متخصص عصب کشی دندان انجام می دهد شامل کدام درمان هاست. درمان ریشه دندانهای کودکان و نوجوانان که در آنها انتهای ریشه کامل نشده باشد از جمله موارد سخت عصب کشی است که یک متخصص درمان ریشه دندان آن را انجام می دهد و شامل اپکسوژنزیس و اپکسیفیکیشن می شود.

درمان ریشه دندانهایی که کانال عصب آنها کلسیفیه و تنگ شده است نیز در محدوده عملکرد متخصص عصب کشی دندان قرار می گیرد. سنتی ترین وسایل عصب کشی دندان ، فایل نامیده می شوند که گاهی خود آنها ممکن است در کانال ها گیر کنند و بشکنند؛درمان کردن این موارد نیز در حیطه تخصصی اندودنتیکس قرار می گیرد.

عصب کشی دندانهایی که تحلیل ریشه داشته اند نیز کاملا” تخصصی است و بایستی توسط متخصص درمان ریشه دندان انجام شود. ریشه تمام دندانها یک مسیر صاف و مشخصی را دنبال نمی کنند و در برخی موارد که تعداد آنها کم هم نیست؛ کانالهای دندانی پرپیچ و خم می باشند و پاکسازی آنها نه تنها نیازمند ابزارهای عصب کشی مخصوصی (مانند وسایل روتاری عصب کشی) می باشند،بلکه حتماً بایستی توسط متخصص درمان ریشه دندان انجام شود.

متخصص ریشه دندان در کرج

متخصص عصب کشی دندان در کرج

به طور کلی مجموع تعداد متخصصین دندانپزشکی که در کرج بصورت رسمی پروانه اشتغال این شهر را دریافت نموده و مشغول به درمان هستند،کمتر از یکصد نفر می باشند. تعداد متخصصین درمان ریشه دندان در شهر کرج نیز زیر ده نفر می باشند که از آن جمله می توان به همکاران زیر اشاره کرد:

  1. دکتر کاوه ایران پرور
  2. دکتر علی اکبر جمشیدیان
  3. دکتر حمید عراقی
  4. دکتر فرنود شریفی
  5. دکتر آزاده کمالی
  6. دکتر اسماعیل دادگر
  7. دکتر پوریا صفایی
  8. دکتر علی مرسلی

جراح ریشه دندان در کرج

اما گاهی به دکتر متخصص درمان ریشه دندان ، جراح ریشه دندان نیز گفته می شود. علت آن نیز در این نکته می باشد که یک دندان در صورتی که به عصب کشی معمول پاسخ ندهد، بایستی تحت درمان تخصصی ریشه قرار گیرد.

گاهی پیش می آید که یک دندان حتی به درمان مجدد درمان ریشه نیز پاسخ نمی دهد؛ در اینحالت جراح ریشه دندان مجبور می شود روی دندان را باز کند و مسیر انتقال عفونت در انتهای ریشه دندان را از روی لثه جراحی کرده و ببندد. به این تکنیک جراحی اندودنتیکس نیز گفته می شود و در حوزه عملکرد یک جراح ریشه دندان مجرب می باشد.

متخصص ریشه دندان در کرج

متخصص ریشه دندان در فردیس کرج

فردیس کرج از بابت درمانهای دندانپزشکی تخصصی نسبت به کرج متفاوت می باشد. جالب است بدانید اولین متخصص دندانپزشکی که در شهر فردیس مطب دائر نمود، یک متخصص عصب کشی دندان بود (به نام دکتر سعید ضمیران).

پس از احداث مطب توسط ایشان به نظر می رسید متخصصین دندانپزشکی زیادی در فردیس کرج جایگزین شوند که البته اینطور نشد و حضور اکثر این همکاران،به همکاری پاره وقت با کلینیک های دندانپزشکی فردیس محدود می شود.

متخصص ریشه دندان در کلینیک مهرویلا

کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج توجه ویژه ای به درمانهای تخصصی دندانپزشکی دارد. این کلینیک دندانپزشکی که مرکزی مدرن و مجهز برای درمانهای دندانپزشکی در کرج به حساب می آید، متخصصین دندانپزشکی رشته های مختلف را به همکاری جلب نموده است.

متخصصین دندانپزشکی کرج از اعضای شناخته شده جامعه دندانپزشکی کشور به شمار می روند و سابقه تدریس در دانشگاه را نیز دارا می باشند.

کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج با بهترین متخصص ریشه دندان کرج همکاری می نماید و تلاش نموده است تا مراجعین را از بابت عصب کشی های تخصصی نیز از مراجعه به مراکز دیگر بی نیاز سازد.