اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت چگونه است ؟ یکی از درمان هایی که در دندانپزشکی کاربرد بسیاری دارد ، کامپوزیت دندان می باشد. کامپوزیت علاوه بر کاربرد درمانی ، کاربرد زیبایی نیز دارد که در ذیل درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

طرح-لبخند-با-کامپوزیت

 

طرح لبخند

این روز ها افراد بسیاری به خصوص خانم ها به زیبایی اهمیت زیادی می دهند. یکی از راه هایی که موجب می شود افراد از جذابیت و زیبایی بسیار زیادی برخوردار شوند ، داشتن دندان هایی مرتب و سفید است ؛  طرح لبخند یکی از خدمات دندانپزشکی ها می باشد ، که زیبایی و جذابيت را در دندان های افراد به ارمغان می آورد.

طرح لبخند خود شامل بلیچینگ ، کامپوزیت ، کاشت دندان ، روکش ها و دیگر اقداماتی می باشد که در کنار یکدیگر ، لبخندی بسیار جذاب برای افراد به وجود می آورند از میان ان ها در بهترین کلنیک دندانپزشکی کرج ، طرح لبخند با کامپوزیت بسیار پرطرفدار می باشد. یک سری عوامل وجود دارند که بر روی طول دندان ها تاثیر بسزایی می گذارند ، برای اصلاح این امر و همچنین داشتن لبخندی زیبا می توان از کامپوزیت دندان استفاده کرد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان در حقیقت ماده سفید رنگی است که در دندانپزشکی ها برای دندان های قدامی استفاده می گردد. کامپوزیت بیشتر جنبه زیبایی دارد و از دوام و استحکام بالایی برخوردار می باشد ؛ یکی از کاربردهای آن اصلاح طرح لبخند است که در بالا درباره آن صحبت کردیم. دیگر موارد استفاده از کامپوزیت دندان در دندانپزشکی ها عبارت اند از:

  • پرکردن دندان های پوسیده
  • ترمیم و اصلاح دندان های لب پر شده
  • استفاده از روکش های کامپوزیتی

بهترین کلینیک دندانپزشکی

از ساکنین کرج هستید ؟ به دنبال بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند می باشید ؟ می خواهید طرح لبخند با کامپوزیت را انجام دهید اما نمی دانید به چه کلینیکی مراجعه کنید ما در ادامه راه های انتخاب بهترین کلینیک شبانه روزی در کرج را خواهیم گفت:

  1. کلینیک دندانپزشکی ما یعنی کلینیک دندانپزشکی مهرویلا جزو بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی کرج است که دندانپزشکان قهاری در آن فعایت می کنند.
  2. سوابق بسیار درخشان دندانپزشکان ما موجب رضایت تمامی افرادی شده است که برای درمان و زیبایی دندان های خود به ما مراجعه کرده اند.
  3. شما نیز می توانید با اطمینان کامل درمان دندان های خود را به دندانپزشکان مجرب ما بسپارید و از نتیجه ایده آلی بهره مند شوید.
  4. برای چکاپ ، درمان ، زیبایی دندان های خود و همچنین طرح لبخند با کامپوزیت می توانید با شماره هایی که در سایت وجود دارند ، تماس بگیرید.
  5. همچنین ، می توانید با مراجعه به قسمت گالری سایت و اینستاگرام از نمونه کارهای دندانپزشکان و جراحان ماهر ما دیدن کنید.

 

طرح لبخند با کامپوزیت

نحوه طرح لبخند با کامپوزیت دندان

برای کامپوزیت دندان ، دندانپزشک ابتدا وضعیت دندان های بیمار را بررسی می کند و در صورتی که دندان ها دچار پوسیدگی یا جرم دندان باشند ابتدا آن ها را برطرف می نماید. پس از انجام موارد فوق و پاکسازی سطح دندان ها ، مواد مخصوص کامپوزیت بر روی دندان زده می شود. معمولا اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان در صورتی که دندان ها مشکلی نداشته باشند در یک الی دو جلسه انجام می شود اما در صورتی که وضعیت دندان های زیاد باشد تعداد جلسات بیشتری برای درمان لازم است.

کامپوزیت

افرادی که کامپوزیت دندان انجام می دهند ، بهتر است بدانند در صورتی که برای انجام این کار به بهترین دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنند و دندانپزشک از بهترین مواد کامپوزیت برای طرح لبخند بیمار استفاده نماید و در قرار دادن آن بر روی دندان مهارت داشته باشد میزان ماندگاری کامپوزیت بیشتر می شود. همچنین قابل ذکر است بیمار نیز باید مراقبت هایی که دندانپزشک پس از کامپوزیت دندان ها به او توصیه می کند را رعایت کند تا نتیجه ایده آلی به دست آورد.

مراقبت های بعد از طرح لبخند با کامپوزیت دندان

  1. پس از انجام اصلاح طرح لبخند هر 4 الی 6 ماه یک بار برای معاینه و چکاپ به دندانپزشکی مراجعه کنید.
  2. به طور مرتب مسواک بزنید و پس از مشورت با دندانپزشک از دهانشویه استفاده کید.
  3. طبق گفته های بهترین متخصص کلنیک دندانپزشکی مهرویلا در کرج ، پس از کامپوزیت کردن دندان ها از گاز زدن مواد غذایی سفت مانند ذرت ، سیب و غیره پرهیز کنید و مواد خوراکی همچون آجیل و تخمه کمتر بخورید.
  4. سعی کنید مصرف مواد خوراکی و نوشیدنی هایی که رنگ دانه زیادی دارند را کاهش دهید.
  5. تغییر رنگ در تمامی دندان ها دیده می شود بنابراین توصیه می شود هز چند و قت یک بار برای پولیش به بهترین کلینیک دندانپزشکی در محل سکونت خود مراجعه کنید.

در چه مواردی توصیه به طرح لبخند با کامپوزیت نمی شود؟

  • دندان های ناسالم

در این مواقع باید تمامی مشکلات دندانی پیش از ونیر کامپوزیت اصلاح شود.

  • دندان های ضعیف

در صورتی که ریشه دندان به اندازه کافی مقاوم نباشد یا بافت زیادی از دندان آسیب دیده باشد ، استفاده از این روش درمانی بی اثر خواهد بود.

 

طرح لبخند با کامپوزیت

 

  • عادات بد دهانی

افرادی که عادات ناشایستی ؛ همچون ناخن خوردن ، دندان قروچه و فشار دادن دندان ها را دادن بهتر است ، ابتدا این عادات خود را ترک کنند سپس از این روش درمانی استفاده نمایند.

  • بهم ریختگی بیش از اندازه دندان ها

افرادی که دندان های شان بیش از اندازه بهم ریخته باشد ، ابتدا توصیه می شود با روش ارتودنسی اقدام به مرتب کردن آن ها کنند و بعد از آن در صورت نیاز از این روش برای اصلاح طرح لبخند استفاده کنند.

هزینه طرح لبخند با کامپوزیت

اغلب افرادی که برای ایجاد طرح لبخندی بسیار زیبا و دلنشین به ما مراجعه می کنند ، درباره هزینه انجام آن سوال می کنند. در پاسخ به سوال این دسته از افراد باید بگوییم طرح لبخند نیز همانند دیگر درمان های دندانپزشکی برای هر فردی متفاوت است ، به همین دلیل بهتر است برای آگاهی از این هزینه تحت معاینه و بررسی دندانپزشکان ما قرار بگیرید.

اصلاح طرح لبخند با لمینت

به جز اطلاح طرح لبخند با کامپوزیت می توان از روش های دیگری همچون لمینت استفاده کرد. به طور کلی به پوسته هایی که ضخامت نازکی داشته و متناسب با شکل و ویژگی های دندان هر شخص ساخته می شوند ، لمینت گفته می شود. برای ساختن لمینت از موادی استفاده می شود که رنگ طبیعی داشته و نزدیک به رنگ دندان است. این مواد را به بخش جلویی هر دندان متصل می کنند و طرح لبخند افراد را به طور کامل اصلاح می کنند.

چگونگی انجام لمینت دندان

در این قسمت از مقاله طرح لبخند با کامپوزیت قصد داریم در رابطه با نحوه انجام لمینت و طراحی لبخند صحبت کنیم. در مرحله آغازین ، مقدار بسیار کمی از مینای دندان تراشیده می شود ؛ سپس از دندان تراش خورده قالب تهیه می شود تا لمینت دقیقا متناسب با آن ساخته شوند ؛ تا زمانی که لمینت ها آماده اتصال به دندان شوند ، روکشی موقتی به روی دندان قرار می گیرد تا هم ظاهر خوبی داشته باشد ، از حساسیت دندان کاسته شود و همچنین از دندان محافظت کند. در مرحله آخر لمینت های ساخته شده به روی دندان ها متصل می شوند.

 

 

انواع لمینت

به طور کلی دو دسته لمینت سرامیکی و کامپوزیتی داریم. در ادامه به بررسی تفاوت این دو می پردازیم :

  1. لمینت سرامیکی در مقایسه با لمینت کامپوزیتی از استحکام بیشتری برخوردار است.
  2. ماندگاری و دوام رنگی نوع سرامیکی بیشتر است و به طور کلی از لحاظ ظاهری شکیل تر هستند.
  3. در صورت استفاده از نمونه های بسیار نازک لمینت سرامیکی ، نیازی به برش و تراشیدن دندان نیست.
  4. قیمت لمینت کامپوزیتی کمتر از نوع سرامیکی آن است.

در چه مواردی از لمینت سرامیکی استفاده می شود ؟

طبقق گفته بهترین متخصص طرح لبخند با کامپوزیت و لمینت کرج ، لمینت سرامیکی متشکل از چند لایه بسیار نازک است که از مقاومت بالایی برخودار هستند. این نوع لمینت ها در موارد زیر استفاده می شود :

  • ترمیم دندان های پوسیده یا بد رنگ
  • رفع فاصله میان دندان ها
  • ترمیم بهم ریختگی جزئی دندان ها
  • ترمیم دندان های لب پر شده یا شکسته
  • ترمیم دندان هایی که به صورت مادرزادی لکه دار هستند و غیره.

 

طرح لبخند با کامپوزیت

 

در چه مواردی از لمینت کامپوزیتی استفاده می شود ؟

لمینت کامپوزیتی برای رفع مشکلات زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

  1. بد شکلی های دندان
  2. ترمیم تغییر رنگ
  3. فاصله جزئی میان دندان ها
  4. اصلاح ترک و شکستگی جزئی دندان
  5. لب پر شدن دندان ها
  6. بهم ریختگی خفیف دندان ها

انجام طرح لبخند با کامپوزیت برای چه افرادی مناسب نیست ؟

  • افرادی که دندان قروچه دارند.
  • کسانی که عادات نامناسب جویدن دارند.
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند.
  • افرادی که با عدم تراز شدید دندان ها مواجه هستند.

انواع طرح لبخند با کامپوزیت

همانطور که می دانید کامپوزیت های دندان به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند و این دندانپزشک است که با توجه به شرایط و خواسته های فرد مراجعه کننده یکی از آن ها را به شما پیشنهاد می دهد. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در رابطه با انواع کامپوزیت های مورد استفاده در طراحی لبخند ارائه دهیم تا از نتیجه درمان خود رضایت کامل داشته باشید.

  • نوع مستقیم :

در این نوع طرح لبخند با کامپوزیت ،  مواد رزین کامپوزیت به صوررت مستقیم بر روی دندان های شما قرار می گیرد. مدت زمان آماده سازی دندان ها برای قرار دادن این نوع از ونیر ها بسیار طولانی و طاقت فرسا نبوده و پروسه انجام آن در دسته روش های درمانی و زیبایی کم تهاجمی قرار می گیرد.

  • نوع غیر مستقیم :

در اصل تفاوت اصلی میان نوع مستقیم و غیر مستقیم ونیر های کامپوزیتی در نوع اتصال آن ها بر روی دندان می باشد. در حالی که در ساختار متریال و ترکیبات سازنده هر دو ان ها با یک دیگر یکسان و مشابه می باشند. برای استفاده از نوع غیر مستقیم کامپوزیت ها ، دندان ها در ابتدا آماده سازی شده و پزشک از آن ها قالب گیری خواهد کرد. پس از آن مدل گرفته شده از دندان ها به لابراتوار دندانپزشکی ارسال شده و یک روکش کامپوزیتی قالبی برای متقاضی ساخته می شود. تا زمانی که ونیر ها ساخته و اماده شوند ، برای اینکه دندان های شما بعد از انجام پروسه آماده سازی مجددا آسیب نیبند ، یک روکش موقتی به شما داده می شود که باید از آن بر روی دندان های خود استفاده کنید. پس از آماده شدن قالب ، طی یک جلسه ، دندانپزشک آن را بر روی دندان ها قرار می دهد.

 

طول عمر نتایج کامپوزیت دندان

یکی از متداول ترین سوالاتی که از دندانپزشکان پرسیده می شود این است که ماندگاری و طول عمر نتایج حاصل از طرح لبخند با کامپوزیت چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که امروزه در قیاس با گذشته مقاومت های کامپوزیت های دندانی بسیار بالا تر رفته و به طور متوسط حداقل 5 الی 10 سال ماندگاری خواهند داشت. پس از گذشت این مدت زمان نیز احتمال آن که نیاز باشد ونیر تعویض یابد بیشتر خواهد بود. البته استراتژی و راهکار هایی نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند تا طول عملر این نوع روش درمانی را افزایش دهید. از جمله مهم ترین و بهتریین روش های افزایش طول عمر کامپوزیت ها ، رعایت بهداشت دندان ها می باشد.

لازم است که از ونیر های کامپوزیتی همانند دندان های طبیعی خود مراقبت کنید، به بیانی دیگر نیاز است تا برای بالا بردن ماندگاری ونیر ها به صورت روتین مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید یا اینکه از شکستن خوراکی هایی همچون فندق  ، بادام و پسته با دندان های خود اجتناب کنید تا منجر به ترک خوردن یا شکستگی ونیز نشوند. همچنین دقت داشته باشید که نوشیدنی های کافئین دار همچون قهوه و چای ممکن است باعث لکه دار شدن دندان هایتان شود.