03 فوریه

رژیم غذایی بعد از جراحی دندان عقل

رژیم غذایی بعد از جراحی دندان عقل : دندان های عقل در دهان برخی از افراد به خوبی رشد نمی کنند و مشکلاتی را برای آن ها به وجود می آورند. این افراد پس از مراجعه به دندانپزشکی ، با تشخیص دندانپزشک باید جراحی دندان انجام دهند تا بتوانند آن دندان ها را از دهان خارج کنند. اگر این جراحی صورت نگیرد بیمار دچار مشکلاتی مانند درد دندان و بهم ریختگی دندان ها و غیره می شود.

رژیم غذایی بعد از جراحی دندان عقل

پس از کشیدن دندان‌های عقل، خوردن سوپ مخلوط شده مانند سوپ گوجه فرنگی یا کدو تنبل فوق العاده است.

خوردن آن‌ها راحت است و حاوی اجزایی نیستند که بتواند ناحیه جراحی را تحریک کند. علاوه بر این، سوپ‌ها به طور کلی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. این ترکیب کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که نیازهای تغذیه‌ای روزانه را در زمانی که نمی‌توانید بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات را مصرف کنید، برآورده کرده‌اید.

سوپ‌های مخلوط شده همچنین می‌ توانند آب بدن شما را حفظ کنند، که پس از جراحی بسیار مهم است. عاقلانه است که اطمینان حاصل کنید که سوپ شما ولرم یا سرد باشد، زیرا سوپ‌های داغ باعث تحریک زخم می‌شوند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که سوپ‌های بر پایه سبزیجات تا حد امکان لطیف باشند تا از خوردن تکه‌های بزرگ اجتناب شود.

جراحی دندان

بهتر است ابتدا به دندانپزشکی مراجعه و دندان های خود را چکاب کنید. پس از انجام معاینات لازم توسط دندانپزشک در صورت نیاز باید برای جراحی بافت سخت يا نرم در فک اقدام کنید.

اگر به دنبال کلینیک دندانپزشکی معتبری برای انجام این درمان می باشید می توانید به کلینیک دندانپزشکی ما مراجعه کنید. جراحان و دندانپزشکان حاذقی در کلینیک دندانپزشکی ما حضور دارند که تاکنون تجربه های موفقی داشته اند. شما نیز می توانید بهترین تجربه درمان را با ما داشته باشید.

درد بعد از جراحی دندان عقل

درد بعد از کشیدن دندان عقل نیز مانند سایر دندانهاست و تفاوتی ندارد و در صورت مصرف مرتب داروهای مسکن طبق دستور پزشک و استفاده از کیسه یخ و شستشوی مناسب محل زخم پس از مصرف غذا درد تا سه روز فروکش خواهد کرد.

عوارض جراحی دندان عقل

درای ساکت یا به اصطلاح فارسی، حفره ی خشک از عوارضی است که ممکنست پس از کشیدن دندان عقل اتفاق بیفتد. در این حالت سه روز پس از جراحی درد بیماران افزایش پیدا کرده و بو و مزه ی بد در دهان احساس میشود.

مراقبت هاى پس از جراحی دندان عقل

• جراحي دندان نیز همانند دیگر جراحی ها به مراقبت هایی نیاز دارد که ما در ذیل به این مراقبت ها اشاره کرده ایم.
  • تا زمانی که اثرات دارو بیحسی ازبین نرفته است زبان یا لپ خود را گاز نگیرید.
  • هنگام استراحت چند بالشت در پشت سر خود بگذاريد.
  • در صورت طولانی شدن مدت خونریزی دندان تان با دندانپزشک تماس بگیرید.
  • از کیسه یخ بر روی گونه هایتان استفاده کنید.
  • فعالیت های بدنی خود را به حداقل برسانید.
  • به مدت 24 ساعت پس از جراحی سیگار نکشید.
  • 3 _ 2 روز پس از جراحی از کمپرس گرم استفاده کنید.

هزینه جراحی دندان عقل

با مراجعه به دندانپزشکی و انجام معاینات لازم این هزینه مشخص می گردد.

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا
( ارتودنسی و جراحی فک – ایمپلنت دندان – لمینیت دندان – دندانپزشکی کودکان )

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا
کلینیک دندانپزشکی مهرویلا - کلینیک زیبایی و درمانی دندانپزشکی مهرویلا کرج انجام ارتودنسی ، جراحی فک جراحی دندان ، دندانپزشکی اطفال ایمپلنت دندان ، لمینت دندان کامپوزیت دندان ، بلیچینگ دندان