رژیم غذایی بعد از جراحی دندان عقل

رژیم غذایی بعد از جراحی دندان عقل : دندان های عقل در دهان برخی از افراد به خوبی رشد نمی کنند و مشکلاتی را برای آن ها به وجود می آورند. این افراد پس از مراجعه به دندانپزشکی ، با تشخیص دندانپزشک باید جراحی دندان انجام دهند تا بتوانند آن دندان ها را از دهان خارج کنند. اگر این جراحی صورت نگیرد بیمار دچار مشکلاتی مانند درد دندان و بهم ریختگی دندان ها و غیره می شود.

رژیم غذایی بعد از جراحی دندان عقل

پس از جراحی دندان عقل از سوپ مخلوط مانند کدو تنبل یا سوپ گوجه میل کنید، چرا که خوردن آن ها آسان بوده و دارای مواد تحریک کننده محل جراحی نمی باشد.

علاوه بر این سوپ های حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند و این اطمینان را حاصل می کند که در دوره پس از جراحی نیازهای تغذیه ای روزانه شما تامین می شود.

همچنین سوپ می توان آب بدن شما را حفظ کرده و پس از انجام جراحی دندان عقل بسیار مهم می باشد.

حتما پیش از میل نمودن سوپ اطمینان حاصل کنید که آن سرد سا گرم است زیرا سوپ داغ باعث تحریک محل جراحی می شود و مطمئن شوید که سوپ حاوی تکه های بزرگ نبوده چرا که باعث ناراحتی در محل جراحی می شود.

جراحی دندان

بهتر است ابتدا به دندانپزشکی مراجعه و دندان های خود را چکاب کنید. پس از انجام معاینات لازم توسط دندانپزشک در صورت نیاز باید برای جراحی بافت سخت يا نرم در فک اقدام کنید.

در صورتی که به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی خوب هستید می توانید برای انجام جراحی دندان عقل به کلینیک ما مراجعه کنید چرا که در این کلینیک جراحان و دندانپزشکان حاذقی حضور دارند و تاکنون تجربه کاری موفقی را در رزومه خود داشته اند.

درد بعد از جراحی دندان عقل

درد حاصل از کشیدن دندان عقل نیز مانند سایر دندان ها بوده و تفاوتی ندارد و در صورت استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط دندانپزشک و استفاده از کیسه یخ و رعایت مراقبت های ذکر شده درد آن پس از سه روز کاهش می یابد.

عوارض جراحی دندان عقل

حفره خشک یا درای ساکت در واقع از عوارضی است که ممکن است پس از کشیدن دندان آن به آن دچار شود.

در صورت بروز این عارضه درد بیمار پس از سه روز افزایش یافته و بو و مزه بد در دهان او حس می شود.

مراقبت هاى پس از جراحی دندان عقل

• جراحي دندان نیز همانند دیگر جراحی ها به مراقبت هایی نیاز دارد که ما در ذیل به این مراقبت ها اشاره کرده ایم.
  • مراقب باشید تا رفع شدن کامل اثر بی حسی زبان و لب خود را گاز نگیرید.
  • هنگام استراحت پس از جراحی چند بالشت پشت سر خود قرار دهید.
  • در صورتی که خونریزی محل دندان کشیده شده زیاد بود به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
  • پس از جراحی دندان عقل کیسه یخ بر روی دندان های خود قرار دهید.
  • تا چند روز فعالیت های بدنی خود را کاهش دهید.
  • به مدت 24 ساعت از کشیدن سیگار پرهیز کنید.
  • دو الی سه روز پس از جراحی از کمپرس گرم استفاده کنید.

هزینه جراحی دندان عقل

با مراجعه به دندانپزشکی و انجام معاینات لازم این هزینه مشخص می گردد.