با گسترش دندانپزشکی کرج ، امروزه دسترسی افراد ساکن در کرج به دندانپزشکان زیاد شده است و به نوعی شاید بتوان گفت که جستجو کنندگان دندانپزشکی در کرج اکنون می توانند خدمات کلینیک های دندانپزشکی کرج را مقایسه کرده و بین آن ها یک دندانپزشک خوب در کرج یا حتی بهترین دندانپزشک کرج را انتخاب نمایند.

هرینه بالای درمان های دندانپزشکی نیز مزید بر علت شده تا افراد وسواس بیشتری در انتخاب کلینیک دندانپزشکی خود به خرج دهند و علاوه بر کیفیت دندانپزشکی مطلوب، هزینه دندانپزشکی نیز مدنظر آن ها باشد.

در این مقاله قصد داریم نحوه پیدا کردن یک دندانپزشک خوب را آموزش دهیم و پیدا کردن بهترین دندانپزشک کرج از بین دندانپزشکان خوب کرج را به بحث بگذاریم.

دندانپزشک خوب در کرج

کرج امروزه بالای هشتصد نفر دندانپزشک دارد که با توجه به جمعیت یک و نیم میلیون نفری آن آمار نامطلوبی به شمار نمی رود. با توجه به اینکه شهر کرج مقصد بسیاری از مهاجر کنندگان در سطح کشور می باشد و همینطور اینکه این شهر جوانترین کلانشهر کشور می باشد ، استان البرز بیشترین درصد افزایش جمعیت را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

نزدیکی به تهران نیز دلیل دیگری است که موجب شده است بسیاری از افرادی که در تهران مشغول به کار می باشند، کرج را به عنوان محل سکونت خود انتخاب نمایند. با توجه به اینکه شهرهای دیگر استان البرز ( که شهرهای اقماری کرج نیز محسوب می شوند ) جمعیتی بالا و نزدیک به نیم میلیون نفری دارند، کل استان البرز را شاید بتوان از نظر خدمات دندانپزشکی، استانی نیازمند به مراکز دندانپزشکی به شمار آورد.

مراکز دندانپزشکی کرج را می توان به چندین بخش تقسیم نمود. در مقاله پیش رو قصد داریم در مورد این مراکز دندانپزشکی توضیحاتی را ارائه کنیم.

مطب دندانپزشک متخصص

دندانپزشکی تخصصی کرج البته به تازگی در حال جاافتادن می باشد. تعداد دندانپزشکان متخصص این شهر هنوز زیر ۱۰۰ نفر می باشند ولی به سرعت در حال گسترش می باشد. دانشکده دندانپزشکی کرج که در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده است به این موضوع کمک کرده است. جدای از جراحی فک و صورت، قسمت هایی از دندانپزشکی که بیشتر نیازمند درمان تخصصی دندانپزشکی می باشند شامل ارتودنسی ، ایمپلنت ، دندانپزشکی ترمیمی ، زیبایی و دندانپزشکی کودکان می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

متخصصین دندانپزشکی کرج معمولا در مرکز درمان های دندانپزشکی کرج ( چهارراه طالقانی ) مطب دارند و معمولا بیماران ارجاعی دندانپزشکان را درمان می کنند. یک متخصص دندانپزشکی در درمان های خود بصورت تخصصی عمل می کند و چون دانش و تبحر در یک زمینه خاص را دارد، کیفیت درمان تخصصی تر را تجربه می کند و این حسن کار دندانپزشکی تخصصی است. ولی به هر حال یک متخصص دندانپزشکی به عنوان یک دندانپزشک دیگر باقی کارهای دندانپزشکی را انجام نمی دهد و فقط در یک زمینه خاص درمان دندانپزشکی ارائه می کند.

مطب دندانپزشک عمومی در کرج

دندانپزشکان کرج در مراکز درمانی متعددی به کار مشغول می باشند. نخستین مورد مطب دندانپزشکی عمومی است که در آن یک دندانپزشک به صورت مستقل به فعالیت دندانپزشکی می پردازد و بیمار نیز فقط با خود دندانپزشک طرف حساب می باشد.

مطب دندانپزشک خوب محاسنی دارد که از آن جمله اختصاصی بودن محیط درمانی است؛ معمولاً معطلی زیادی ندارد و احتمال اینکه دندانپزشک درمانگر شما سال ها دندانپزشک خانوادگی شما باقی بماند زیاد است. معمولاً از نظر استریلیزه بودن نیز مطب یک دندانپزشک خوب در سطح بالایی از پاکیزگی قرار دارد.

اشکال کار این است که در مطب دندانپزشکی همه چیز به خود دندانپزشک بستگی دارد و به دلیل گسترده بودن و همینطور به روز بودن دانش دندانپزشکی ، یک دندانپزشک خوب باید همواره خود را به روز نگه دارد و در اکثر زمینه های دندانپزشکی تبحر داشته باشد.

اگر یک دندانپزشک خوب با درمانی رو به رو شود که از دایره توانمندی یک دندانپزشکی عمومی خارج باشد، باید آنرا به متخصص دندانپزشکی ارجاع دهد.

کلینیک دندانپزشکی عمومی

کلینیک دندانپزشکی عمومی مجموعه ای است که چندین دندانپزشک در یک محیط مشترک به درمان های دندانپزشکی می پردازند. تاسیس درمانگاه عمومی دندانپزشکی بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی وزارت بهداشت انجام می شود و نظارت بر درمانگاه دندانپزشکی نیز توسط معاونت درمان استان مورد نظر انجام می شود.

حسن کلینیک دندانپزشکی این است که دندانپزشکان در همکاری و مشاوره با همدیگر می توانند درمان های دندانپزشکی بهتری را انجام دهند ولی به هرحال این کلینیک دندانپزشکی عمومی نیز سطح درمان های دندانپزشکی عمومی را ارائه می کند و در بهترین حالت می تواند رابطه درمانگرها با درمان را از یک دندانپزشک خوب به دندانپزشکان خوب تغییر دهد.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی

درمانگاه دندانپزشکی تخصصی باید علاوه بر دندانپزشکان خوب ، دارای حداقل سه متخصص دندانپزشکی باشد. حسن بزرگ یک کلینیک دندانپزشکی در این است که چند دندانپزشک خوب با همفکری یکدیگر درمان دندانپزشکی را انجام می دهند و در صورتی که به این نتیجه برسند که کار دندانپزشکی مورد نظر در حوزه تخصصی می باشد، متخصص دندانپزشکی مربوطه که در کلینیک دندانپزشکی تخصصی فعالیت دارد قادر خواهد بود درمان را به اتمام برساند.

درمانگاه تخصصی دندانپزشکی، تلفیقی از دندانپزشکان عمومی و متخصصین دندانپزشکی می باشد و در شرایط برابر انتخاب ارجح برای انجام درمان های دندانپزشکی است.

دندانپزشک خوب در کرج

کلینیک تخصصی دندانپزشکی مهرویلا

درمانگاه تخصصی دندانپزشکی مهرویلا مجموعه ای شامل دندانپزشکان مجرب و متخصصین دندانپزشکی مطرح استان البرز می باشد. این کلینیک دندانپزشکی در خیابان درختی و منطقه مهرویلای کرج واقع شده است و در طراحی آن دقت زیادی صرف شده است. بخش های عمومی دندانپزشکی و تخصصی دندانپزشکی آن از هم مجزا شده اند و محیطی آرامشبخش در طراحی آن در نظر گرفته شده است.

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا در حوزه لمینیت دندان ، کامپوزیت دندان ، سفید کردن دندان ، ارتودنسی ، دندانپزشکی کودکان ، جراحی لثه ، ایمپلنت ، روکش دندان ، عصب کشی دندان دارای دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی مربوطه می باشد.

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا مرکزی مدرن و مجهز برای درمان های دندانپزشکی در کرج می باشد و شرایطی فراهم شده تا دندانپزشکان خوب کرج و حتی بهترین دندانپزشکان کرج در این مجموعه همکاری نمایند.

زیبایی دندان ها در یک جلسه

داشتن لبخندی زیبا و سفید در زیبایی چهره نیز تاثیرگذار هستند اما زمانی که دندان ها زرد و بدفرم باشند ، منجر به کاهش زیبایی و اعتماد به نفس افراد می شود. اما امروزه به منظور رفع این مشکل روش های مختلفی وجود دارد که استفاده از مواد کامپوزیتی یکی از آن ها به حساب می آید. این روش نسبت به سایر روش ها ساده تر بوده و از لحاظ هزینه به صرفه تر است. همچنین درمان در کوتاه ترین مدت صورت می گیرد. ماندگاری بالا از دیگر مزیت های کامپوزیت دندان است.

دندانپزشک خوب در کرج

کامپوزیت دندان چیست؟

به طور کلی کامپوزیت ها متشکل از مواد زمینه ای رزینی هستند که با فیلر پر شده اند. این ترکیب ماده ای خمیری تشکیل داده که با برخورد طول موجی خاص به آن مستحکم شده و به شدت سخت می شوند. پس از سخت شدن کامپوزیت ، پولیش شده و دقیقا همچون دندان های طبیعی می شوند.

علاوه بر اینکه از کامپوزیت به منظور زیباسازی لبخند استفاده می شود ، به پر کردن دندان های جلو و فاصله میان هر دندان نیز کمک می کنند. دندان های شکسته و بدشکل نیز با استفاده از کامپوزیت ها ترمیم می شوند.

از آنجایی که برای کارگذاری ونیر کامپوزیت ها نیازی به تراش دادن دندان و قالب گیری از آن ها نیست ، همچنین به دلیل اینکه درمان در یک جلسه صورت می گیرد ، استفاده از آن ها نسبت به لمینت های سرامیکی ارجح تر است. البته اینکه درمان توسط لمینت انجام شود یا کامپوزیت به تشخیص دندانپزشک بستگی دارد. چرا که ممکن است کامپوزیت پاسخ گوی نیاز دندان نباشد و انجام لمینت ضرورت پیدا کند.

آیا استفاده از کامپوزیت به مینای دندان آسیب می زند؟

باید گفت که کامپوزیت دندان نه تنها به مینای دندان آسیب نمی زند بلکه به عنوان لایه ای محافظ به روی مینای دندان قرار می گیرد. همچنین به زیبایی دندان ها نیز کمک می کند.

در واقع کامپوزیت ها تنها خاصیت زیباسازی و سفید کردن دندان ها را ندارند و بسته با اینکه چه نوع کامپوزیتی مورد استفاده قرار بگیرد ، در موارد زیبایی یا درمانی استفاده می شوند.