دندانپزشکی تحت بیهوشی ، یکی از روش های ایمن در دندانپزشکی می باشد و برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که از دندانپزشکی ترسیده یا دچار حالت تهوع غیر قابل کنترل می شوند ؛ در این وضعیت ، دندانپزشک برای اینکه بتواند مشکلات دهان و دندان بیمار را بر طرف کند از درمان سدیشن در دندانپزشکی استفاده می کند ؛ باید به افرادی که از کلمه بیهوشی نیز ترسیده اند ، بگوییم که سدیشن با بیهوشی عمومی تفاوت دارد. در این مقاله از سایت کلینیک دندانپزشکی مهرویلا قرار است شما را با این روش آشنا کنیم.  در سدیشن ، بیمار به خواب عمیق فرو می رود و درد و اعمال درد را حس نمی کند ؛ اما در بیهوشی ، بیمار کاملا بیهوش می شود و هیچ چیزی از پیرامون خود را متوجه نمی شود.

دندانپزشکی تحت بیهوشی

کاندیدای مناسب دندانپزشکی تحت بیهوشی چه کسانی هستند ؟

  • کودکانی که به علت ترس با دندانپزشک اطفال ، همکاری نمی کنند.
  • کودکان اوتیسم
  • کسانی که از دندانپزشکی ، بسیار ترس و واهمه دارند.
  • افرادی که دارای مشکلاتی ؛ از جمله محدودیت باز شدن دهان ، حالت تهوع شدید ، زبان بزرگ و از این قبیل موارد می باشند.

آیا انجام دندانپزشکی تحت بیهوشی عوارض دارد ؟

در پاسخ به این سوال ، باید بگوییم در صورتی که افراد برای درمان به یک کلینیک دندانپزشکی مجهز و معتبر مراجعه کنند و دندانپزشک ، برای درمان دارای تجربه و مهارت باشد ، هیچ عارضه ای برای آن ها در پی نخواهد داشت.

آیا دندانپزشکی تحت بیهوشی در تمامی مراکز دندانپزشکی انجام می شود ؟

در پاسخ به این سوال ، باید بگوییم که این روش تنها در مراکز مجهز و توسط بهترین دندانپزشکان انجام می شود. از همین رو بهتر است در زمان انتخاب پزشک و مرکز درمانی به خوبی دقت کنید و نیاز خود را به آن ها بگوید.

مراحل دندانپزشکی تحت بیهوشی

در این روش درمانی ، ابتدا از سلامت جسمی و روحی بیمار اطمینان حاصل می شود و پس از آن ، در صورتی که بیمار به داروهای بی حسی آلرژی نداشته باشد ؛ از این روش استفاده می شود ؛ پس از حصول اطمینان از بیهوش شدن بیمار ، تمامی خدمات دندانی مورد نیاز بر روی دهان و دندان او انجام می شود.

دندانپزشکی تحت بیهوشی

تفاوت دندانپزشکی تحت بیهوشی کامل و آرام بخش چیست ؟

انجام کدام روش بیهوشی توسط دندانپزشک ، بر اساس شرایط موجود انتخاب می گردد ؛ گفته می شود ؛ در اغلب موارد ، به منظور درمان های کوتاه مدت از آرام بخش و جهت کارهای درمانی که نیاز به مدت زمان بیشتری دارند ، از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

آیا پس از انجام امور دندانپزشکی تحت بیهوشی نیاز به بستری می باشد ؟

خیر ؛ در اغلب موارد ، بیمار در همان روز ترخیص شده و نیاز به بستری نمی باشد.

مراقبت های بعد از دندانپزشکی تحت بیهوشی

  1. رعایت بهداشت دهان و دندان پس از درمان ، از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد و افراد ، نباید استفاده از مسواک و نخ دندان را به هیچ عنوان فراموش کنند .
  2. بلافاصله پس از درمان ، از مصرف مواد غذایی داغ خودداری گردد ؛ چرا که این امر ، موجب افزایش احتمال خونریزی می شود .
  3. پس از به هوش آمدن ، تغذیه را با مایعات در حجم کم شروع کنید .
  4. پس از بیدار شدن بیمار از خواب عمیق ( سدیشن ) فرد می تواند به کارهای روزمره خود بپردازد ؛ فقط توصیه می شود تا دو الی چند ساعت فردی کنار او باشد و تا منزل او را همراهی کند.
  5. توصیه می شود ، پس از بهوش آمدن و انجام خدمات در روز اول ، از غذاهای نرم استفاده کنید و در صورتی که دچار تهوع و خونریزی شدید شدید ؛ سریعا به دندانپزشک تماس گرفته یا حضورا مراجعه کنید.
  6. داروهای تجویز شده را به طور مرتب استفاده کنید و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمایید.

هزینه دندانپزشکی تحت بیهوشی چقدر می باشد؟

هزینه این روش درمانی ، با توجه به پارامترهای بسیار ؛ از جمله میزان ناهنجاری و از این قبیل موارد در هر فرد ، متفاوت بوده و پس از انجام معاینه توسط دندانپزشک ، مشخص می گردد ؛ به بیماران توصیه می شود ، صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر پزشک یا کلینیکی مراجعه نکنند.