همه چیز درباره دندانپزشکی بدون درد در کرج

دندانپزشکی بدون درد در کرج موضوع تبلیغاتی جدیدی است که کلینیک های دندانپزشکی کرج و دندانپزشکان کرج به آن می پردازند و مورد توجه قرار می دهند. علت اصلی توجه به این موضوع هم به نگرانی از درد و ترس از دندانپزشکی در مراجعین دندانپزشکی کرج بر می گردد. ( دندانپزشکی کرج )

در حقیقت ترس از درد و خونریزی علت اصلی عدم مراجعه به دندانپزشکی در کرج می باشد و به همین منظور دندانپزشکان کرج برای جلب نظر این مراجعین فراری از دندانپزشکی ، به استفاده از تکنیک هایی روی می آورند که در یک عبارت دندانپزشکی بدون درد در کرج می توان آن را جمع بندی کرد.

دندانپزشکی بدون درد در کرج

دندانپزشکی بدون درد خدماتی ؛ از قبیل رفع مشکلات پوسیدگی دندان ، جرمگیری دندان ، ارتودنسی ، ایمپلنت دندان ، اصلاح ترمیم خط لبخند ، ترمیم شکستگی های دندان ، رفع مشکلات فک ، عصب کشی ، جراحی لثه ، رفع عفونت دندانی و غیره را ارائه می دهد و موجب بروز هیچ گونه عوارض و خطر در افراد نیز نمی شود.

نه تنها کودکان بلکه بعضی از بزرگسالان نیز به علت واهمه از ترس از دندانپزشکی ، بسیاری از خدمات درمانی را به تاخیر می اندازند و بدین ترتیب ، افراد با عوارض و خطرات زیادی مواجه می شوند ؛ در این زمان ، دندانپزشکی بدون درد به کمک آن ها می آید.

در مقاله پیش رو قصد داریم انواع تکنیک هایی که از آن به عنوان دندانپزشکی بدون درد یاد می شود را به بحث بگذاریم تا خواننده در انتهای مقاله درک درستی از دندانپزشکی بدون درد در کرج داشته باشد.

دندانپزشکی بدون درد با لیزر

یکی از مهمترین ابزارهایی که امروزه به کمک دندانپزشکی بدون درد آمده است، استفاده از لیزر ها می باشند. هر چند لیزرها راه طولانی پیش رو دارند تا به عنوان ابزارهای ترمیم و برش دادن قسمت های پوسیده دندان به کار روند؛ اما امروزه در درمان هایی مانند جراحی لثه به صورت معمول به کار می روند و بازخورد مناسبی هم داشته اند.

با لیزرها می توان بافت لثه را بدون جراحی و خونریزی برش داد، روی دندان نهفته را باز کرد و حتی پیوند لثه را نیز می توان با آن ها انجام داد. البته جالب است بدانید که اخیراً در دندانپزشکی کودکان ( که دندانپزشکی بدون درد اهمیت فراوانی دارد ) استفاده از لیزر نتایج نسبتاً موفقی در تراش بدون درد و برداشتن بافت پوسیده دندان شیری داشته است.

کشیدن دندان عقل بدون درد و خونریزی

در این موارد هم لیزر به کمک دندانپزشکی می آید. اگر قرار بر کشیدن یا جراحی دندان عقل باشد، دردآور ترین بخش موضوع باز کردن بافت نرم روی دندان عقل و برش دادن آن می باشد. در این موارد نیز برش دادن لیزر نه تنها نیاز به بی حسی ندارد، بلکه چون لیزر موجب لخته شدن سریع تر خون در رگ ها می شود، خونریزی را زودتر بند می آورد.

لیزر چون موجب استریل ماندن ناحیه مورد نظر می شود، موجب می شود زخم های دهانی زودتر خوب شوند و التیام پیدا کنند. این راز کشیدن دندان عقل بدون درد و خونریزی و توسط لیزر می باشد.

تزریق بدون درد دندانپزشکی

یکی از مهمترین مسائلی که دردندانپزشکی دلهره آور می باشد تزریق بی حسی دندانپزشکی است. البته دندانپزشکان باتجربه و ماهر به مرور درمی یابند که چگونه باید تزریق بی حسی را انجام دهند تا از درد آور بودن آن بکاهند ولی با این حال هنوز یک سوزن دست دندانپزشک است و همین موضوع نگرانی مراجعین فراری از دندانپزشکی را بر می انگیزد.

دستگاه تزریق دیجیتال یکی از همین تلاش ها برای کمتر دردناک بودن تزریق دندانپزشکی است. دستگاه تزریق دیجیتال ماده بی حسی را به آرامی تزریق می کند و همین موجب می شود از دردناک بودن آن کاسته شود.

دندانپزشکی تحت آرام بخشی

گاهی با همه تمهیداتی که برای دندانپزشکی بدون درد در نظر گرفته می شود، ترس از دندانپزشکی چنان بر بیماران غلبه می کند که هنوز حاضر نیستند تن به دندانپزشکی دهند و نیازمند کار آرامبخشی در دندانپزشکی می باشند. آرامبخشی در دندانپزشکی به دو صورت انجام می شود:

• آرامبخشی دندانپزشکی با گاز

در این موارد مراجعه کننده در یک مرکز بیهوشی دندانپزشکی کرج و زیر نظر متخصص بیهوشی تحت گاز نیتروس اکساید قرار می گیرد تا مغز و عضلات وی برای انجام درمان دندانپزشکی با آرامبخشی آماده شود. این گاز معروف به گاز خنده می باشد و آرامبخشی ناشی از استنشاق آن به بی حرکت ماندن و آرامش فرد در حین دندانپزشکی کمک می کند. این گاز ظرف چند دقیقه فرد را به سطحی از آرامبخشی می رساند که بتوان برای وی درمان دندانپزشکی را شروع کرد و مزیت مهم آن این است که اثر آن بزودی نیز از بین می رود و فرد بدون عارضه جانبی به خانه برمی گردد.

• آرامبخشی دندانپزشکی با دارو

داروهای آرامبخشی که اکثراً از خانواده میدازولام می باشند معمولاً یک روز قبل و یا چند ساعت قبل به فرد تجویز می شوند و با خوردن یا تزریق آنها، امکان انجام درمانهای دندانپزشکی تحت آرامبخشی حاصل می شود. معمولاً انواع تزریقی آرامبخشی با دارو، موثرتر و کاربردی تر است ولی انواع خوراکی آن نیز کمک کننده می باشند.

دندانپزشکی تحت بیهوشی

هنگامی که تعداد دندانهای مشکل دار زیاد باشد یا سن مراجعه کننده بسیار پایین باشد و البته در حالتی که فرد به هیچ یک از روش های دندانپزشکی بدون درد فوق راضی نشود، چاره ای نمی ماند جز اینکه فرد را بیهوش کرد. دندانپزشکی تحت بیهوشی در اتاق عمل و با حضور متخصص بیهوشی و معمولاً در یک صبح تا ظهر انجام می شود و دندانهای فرد در یک جلسه مورد درمان قرار می گیرند.

دندانپزشکی با بیهوشی در واقع خط آخر انجام درمان دندانپزشکی است و در صورتی که یک فرد با هیچ یک از راه حل های قبلی دندانپزشکی بدون درد به نتیجه نرسیده باشد، چاره ای بجز اناق عمل بردن فرد نیست.

دندانپزشکی تحت بیهوشی ، بیشتر مناسب کودکانی است که به هیچ عنوان ، با دندانپزشک همکاری نمی کنند ؛ بدین ترتیب دندانپزشک اطفال با بیهوشی ، اقدام به درمان می کند ؛ در این مواقع ، بسیاری از والدین نگران می شوند و از درمان تحت بیهوشی خودداری می کنند ؛ در این باره باید متذکر شویم که دندانپزشکی تحت بیهوشی در کودکان و همچنین ، بزرگسالان بدون عوارض می باشد.

هزینه دندانپزشکی بدون درد در کرج

باید به این نکته توجه کنیم که انواع روش های دندانپزشکی بدون درد در کرج هزینه های خاص درمانی خود را دارد. در بین روش های دندانپزشکی بدون درد روش هایی که وابسته به ابزارهای خاص دندانپزشکی هستند هزینه کمتری نسبت به روش های دندانپزشکی بدون درد دارند.

با این توضیح روشهایی که از تزریق بدون درد استفاده می کنند یا از لیزر در دندانپزشکی بهره می گیرند ارزان تر از روش های آرامبخشی دندانپزشکی یا دندانپزشکی تحت بیهوشی هستند. روشهای آرامبخشی دندانپزشکی در کرج و یا دندانپزشکی تحت بیهوشی در کرج نیازمند مراکز ویژه ای برای انجام درمانهای دندانپزشکی در کرج می باشند و همین هزینه های اضافی موجب می شود هزینه دندانپزشکی این موارد بالاتر باشد.

آیا بی حسی موضعی در بانوان باردار مشکل ایجاد می کند ؟

استفاده از بی حسی موضعی در بانوان باردار ، موجب بروز مشکل در مادر و همچنین جنین نمی گردد ؛ طبق توصیه پزشک ، بهترین زمان انجام خدمات دندانپزشکی در بانوان باردار در سه ماهه دوم بارداری می باشد.

چه کسانی کاندیدای مناسب دندانپزشکی بدون درد می باشند ؟

دندانپزشکی بدون درد ، می تواند در تعداد زیادی از بیماران ؛ از جمله کسانی که دارای شرایط زیر هستند ، بدون ایجاد مشکل انجام گیرد :

1. استرس و ترس زیاد از دندانپزشکی
  2. افراد دارای محدودیت زمانی