کلینیک دندانپزشکی در کرج

کلینیک دندانپزشکی در کرج : بر طبق تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،کلینیک دندانپزشکی یا درمانگاه دندانپزشکی، موسسه ای است که به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی توسط دندانپزشکان تاسیس می شود.

کلینیک دندانپزشکی بر مبنای تقسیم بندی معاونت درمان وزارت بهداشت به دو شکل کلینیک دندانپزشکی عمومی و کلینیک دندانپزشکی تخصصی می باشد. در کلینیک دندانپزشکی تخصصی حداقل بایستی سه متخصص دندانپزشکی از رشته های تخصصی فعالیت داشته باشند.

مسئولیت درمانهای انجام شده در درمانگاه دندانپزشکی نیز بر عهده مسئول فنی کلینیک می باشد که طبق ضوابط به معاونت درمان معرفی شده است.

در مقاله پیش رو قصد داریم به معرفی کلينيک های دندانپزشکي کرج بپردازیم و توزیع جغرافیایی آنها در کرج بپردازیم.

کلینیک دندانپزشکی در کرج

کرج

کرج مرکز استان البرز می باشد و چهارمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می شود. خود شهر کرج یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که با شهرهای اطراف جمعیت آن به دومیلیون نفر نیز می رسد. این شهر مهاجرپذیر به دلیل تنوع قومیتی موجود در آن به ایران کوچک معروف شده است و دارای جوانترین جمعیت در بین کلانشهرهای کشور می باشد. پس از تشکیل استان البرز در سال ۱۳۸۹ توسعه مراکز اداری و درمانی استان البرز و کرج سرعت بیشتری گرفت و این گسترش مراکز درمانی به حوزه دندانپزشکی نیز امتداد یافته است.

کلينيک (درمانگاه)دندانپزشکي در کرج

سابقه تاسیس درمانگاه های دندانپزشکي در کرج به اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۱۳۸۰ خورشیدی برمی گردد. کلينيک های دندانپزشکی که در آن زمان در کرج تاسیس می شدند زیر نظر مجموعه اداری استان تهران فعالیت می کردند. با توجه به مهاجرپذیر بودن شهر کرج و نرخ بالای افزایش جمعیت در این شهر، بتدریج کلینیک های دندانپزشکی جای خود را در این شهر باز کردند و توسعه آنها سرعت زیادی پیدا کرد.

اینک و در سال ۱۳۹۸ تعداد کلینیک های دندانپزشکی کرج به بالای ۵۰ عدد رسیده و تعداد زیادی از این کلینیک ها علاوه بر خدمات عمومی دندانپزشکی ، خدمات تخصصی دندانپزشکی نیز ارائه می کنند.

در ادامه مقاله بنا داریم توزیع نقشه ای کلینیک های دندانپزشکی کرج را بررسی نماییم.

کلینیک دندانپزشکی در کرج

  • کلینیک دندانپزشکی در عظیمیه کرج

عظیمیه کرج در شمال شهر کرج واقع شده است و بافت شهری جدیدی دارد.نظام پزشکی کرج و همینطور معاونت درمان استان البرز نیز در این ناحیه شهری واقع شده است.کلینیک های دندانپزشکی عظیمیه معمولا” بافت نوسازی دارند و به دلیل توسعه ای که ساخت و ساز در این منطقه دارد،در حال گسترش می باشند.از جمله کلینیک های دندانپزشکی در عظیمیه کرج می توان به کلینیک دندانپزشکی رسا،کلینیک دندانپزشکی نیکان،درمانگاه دندانپزشکی دی،کلینیک دندانپزشکی مهران اشاره کرد.

  • کلینیک دندانپزشکی در مرکز کرج

این منطقه از کرج بافت سنتی دارد و بیشتر شامل مراکز تجاری و فعالیت های اصناف می باشد.کلینیک های دندانپزشکی این منطقه قدمت بالایی دارند و عمده مراجعین آنها نیز بصورت سنتی این مراکز درمانی دندانپزشکی را می شناسند.از جمله کلینیک های دندانپزشکی ناحیه مرکزی کرج می توان به کلینیک دندانپزشکی نوین اشاره کرد.

  • کلینیک دندانپزشکي در فردیس کرج

فردیس سابقا” جزو مناطق شهری کرج محسوب می شد ولی در تقسیمات جدید خود به شهرستانی مجزا تبدیل شده است.شاید بتوان گفت در زمینه درمانگاه های دندانپزشکی،فردیس بیشترین توسعه را در کوتاهترین زمان داشته است.ظرف ۱۰ سال گذشته تعداد کلینیک های دندانپزشکی فردیس چندین برابر شده است که شاید تراکم جمعیتی بالای این منطقه مهمترین دلیل آن بوده است.

از جمله کلینیک های دندانپزشکی منطقه فردیس می توان به کلینیک دندانپزشکی فردیس،کلینیک دندانپزشکی سینا،درمانگاه دندانپزشکی آرمان،کلینیک دندانپزشکی صدف،درمانگاه دندانپزشکی نصرت اشاره کرد.

  • کلينيک دندانپزشکي در مهرشهر کرج

مهرشهر کرج دارای دو خیابان اصلی ارم و بلوار شهرداری است و اکثر کلینیک های دندانپزشکی این منطقه در همین دو خیابان قرار گرفته اند.این منطقه تا همین ده سال پیش تعداد مرکز دندانپزشکی زیادی را شامل نمی شد که شاید علت آن ویلایی بودن و تراکم پایین جمعیتی آن بود.با افزایش ساخت و سازها و بالا رفتن جمعیت این منطقه،تعداد درمانگاه های دندانپزشکی این منطقه نیز رو به افزایش است.از جمله کلینیک های دندانپزشکی این منطقه می توان به کلینیک دندانپزشکی مهرشهر،کلینیک دندانپزشکی فردان،کلینیک دندانپزشکی ارم اشاره کرد.

کلینیک دندانپزشکی در کرج

  • کلینیک دندانپزشکی در گلشهر و دهقان ویلا

گلشهر را شاید بتوان مرکز دندانپزشکی غرب کرج نامگذاری کرد.دانشکده دندانپزشکی کرج در منطقه گلشهر کرج قرار دارد و کلینیک ویژه دانشکده دندانپزشکی البرز یکی از مراکز مهم درمانی دندانپزشکی این منطقه می باشد.کلینیک دندانپزشکی گلشهر،کلینیک دندانپزشکی دنا،کلینیک دندانپزشکی نیروان،درمانگاه دندانپزشکی ابن سینا از جمله کلینیک های دندانپزشکی این منطقه می باشند

  • کلینیک دندانپزشکی در شاهین ویلای کرج

خیابان اصلی شاهین ویلا و خیابان قلم دو خیابان اصلی شاهین ویلای کرج می باشند.شاهین ویلای کرج منطقه با تراکم بالایی برای کلینیک های دندانپزشکی محسوب نمی شود ولی از آن جمله می توان به کلینیک دندانپزشکی بهراد و فرسام اشاره کرد.

  • کلینیک دندانپزشکی در گوهردشت و رجایی شهر

این منطقه را شاید بتوان مرکز اداری-سیاسی کرج نامگذاری کرد چرا که مراکز اداری مهمی را شامل می شود.چون قدمت تاریخی این منطقه بالا می باشد می توان انتظار داشت که کلینیک های دندانپزشکی قدیمی زیادی در این منطقه مشغول به کار باشند.بیشتر کلینیک های دندانپزشکی این منطقه در خیابان اصلی گوهردشت واقع شده اند.از جمله کلینیک های دندانپزشکی گوهردشت می توان به کلینیک دندانپزشکی مادر،درمانگاه دندانپزشکی گوهردشت،کلینیک دندانپزشکی آوا اشاره کرد.

  • کلينيک دندانپزشکي در جهانشهر کرج

نام جهانشهر از نام جهان موسس این ناحیه اقتباس شده است.جهانشهر کرج و محدوده چهارراه طالقانی کرج بیشترین مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی را در خود جای داده اند.چهارضلع شمالی،جنوبی،غربی و شرقی چهارراه طالقانی کرج محله به محله کلينيک دندانپزشکي دارد و این چهارراه را به درستی باید پایتخت دندانپزشکی کرج نامگذاری کرد.از جمله کلینیک های دندانپزشکی چهارسوی چهارراه طالقانی می توان به کلینیک دندانپزشکی فردا،کلینیک دندانپزشکی آریا،کلینیک دندانپزشکی سلوک،کلینیک دندانپزشکی فرشته،کلینیک دندانپزشکی طالقانی،کلینیک دندانپزشکی تبسم،کلینیک دندانپزشکی بهبد اشاره کرد

  • کلينيک دندانپزشکي در حصارک کرج

بلوار شهید بهشتی این منطقه از کرج را به دو قسمت حصارک بالا و حصارک پایین تقسیم می کند.این منطقه در غرب کرج واقع شده و از نظر کلینیک دندانپزشکی،تعداد بالایی از درمانگاه دندانپزشکی را در خود نمی بیند.از جمله درمانگاه های دندانپزشکی در این منطقه می توان به کلینیک دندانپزشکی حصارک اشاره کرد.

کلینیک دندانپزشکی در کرج

  • کلينيک دندانپزشکي در محمدشهر کرج

محمدشهر مجزاترین و به نوعی مستقل ترین مراکز درمانی کرج را دارد و اهالی محمدشهر برای دندانپزشکی کمتر به خود کرج مراجعه می کنند.تا ده سال پیش محمدشهر کرج درمانگاه های دندانپزشکی زیادی نداشت ولی اخیرا” تعدادی کلینیک های دندانپزشکی در آن تاسیس شده اند.از جمله کلینیک های دندانپزشکی این منطقه می توان به کلینیک دندانپزشکی محمدشهر اشاره کرد.

  • کلينيک دندانپزشکي در کمالشهر کرج

این منطقه از کرج از سال ۱۳۷۵ به عنوان شهر طبقه بندی می شود و در مسیر توسعه قرار گرفته است.کمالشهر کرج در دهه اخیر چندین کلینیک دندانپزشکی تازه تاسیس را در خود جای داده است.

  • کلينيک دندانپزشکي در هشتگرد و هشتگرد جدید

با توسعه شهرهای مجاور کرج و افزایش جمعیت شهرهایی مانند هشتگرد و هشتگرد جدید،در این مناطق استان البرز نیز کلینیک های دندانپزشکی در حال تاسیس هستند که مردم آن را از مراجعه دندانپزشکی به کرج معاف کنند.کلینیک دندانپزشکی هشتگرد از جمله کلینیک های دندانپزشکی این منطقه هستند.

کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج

این کلينيک دندانپزشکي مرکزی مدرن و مجهز برای دندانپزشکی در منطقه خیابان درختی و مهرویلای کرج می باشد.موسسین این کلینیک دندانپزشکی،دکتر فرزین اصلانی( تنها فوق تخصص ارتودنسی استان البرز)دکتر یوسف رفیع(با سابقه کار دندانپزشکی ۱۰ ساله)و دکتر محمدحنیف باقری نژاد( با سابقه کار دندانپزشکی ۱۳ ساله)می باشند.مجموعه ای از دندانپزشکان مجرب و متخصصین دندانپزشکی به نام استان البرز در کنار محیطی آرامش بخش و تسهیلات درمانی مدرن،کلینیک دندانپزشکی مهرویلا را از سایر کلینیک های دندانپزشکی کرج مجزا می کند.

انتخاب بهترین کلینیک دندان پزشکی در کرج

  • برای انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب و مجهز می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  • پس ازتهیه لیستی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی درباره آن ها و خدماتی که ارائه می کنند تحقیق کنید.
  • همچنین به این نکته توجه داشته باشید درباره دندانپزشکانی که در آن مجموعه فعالیت می نمایند نیز تحقیق کنید.
  • پس از آن برای مشاوره و معاینه به آنجا بروید.
  • در جلسه مشاوره تمامی انتظارات و مشکلات خود را مطرح کنید تا دندانپزشک پس از معاینه بتواند به درستی شما را راهنمایی کند.

کلینیک دندانپزشکی در کرج

ویژگی های بهترین کلینیک دندانپزشکی

  1. یک کلینیک دندانپزشکی باید مجهز و معتبر باشد.
  2. تمامی خدمات دندانپزشکی اعم از ارتودنسی ، دندانپزشکی کودکان و نوجوانان ، ترمیم دندان و اصلاح طرح لبخند و غیره ارائه شود.
  3. کادری که در آن کلینیک فعالیت می کنند باید برخورد مناسبی با مراجعین داشته باشند و دندانپزشکان در ساعت مشخص شده در کلینیک حضور یابند و بیمار را بیش از اندازه منتظر نگذارند.
  4. در یک کلینیک دندانپزشکی باید اتاق انتظار کودکان و بزرگسالان جدا باشد.
  5. در اتاق انتظار کودکان وسایل سرگرم کننده وجود داشته باشد تا کودک کلافه نشود.
  6. همچنین تجهیزات دندانپزشکی برای کودکان و بزرگسالان باید مجزا باشد.

خدماتی که در بهترین کلینیک دندانپزشکی ارائه می شود به شرح ذیل است:

  • ارتودنسی و جراحی فک
  • اصلاح طرح لبخند
  • ایمپلنت دندان
  • بلیچینگ دندان
  • لمینیت دندان
  • کامپوزیت دندان
  • دندانپزشکی کودکان و غیره

درباره هر یک از موارد فوق در مقالات جامعی که درباره آن ها تهیه شده توضیحاتی را مطرح نموده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید و در صورت داشتن سوال از طریق صفحه اینستاگرام یا سایت سوالات خود را پرسیده و پاسخ آن را دریافت کنید.

آیا انتخاب کلینیک دندانپزشکی در میزان رضایت افراد تاثیر دارد؟

باید بگوییم بله در صورتی که افراد به یک کلینیک دندانپزشکی خوب و مجهز مراجعه کنند و توسط یک دندانپزشک باتجربه درمان شوند دچار عارضه ای نخواهند شد و بهترین نتیجه را به دست خواهند آورد.