هزینه دندانپزشکی در کرج

هزینه دندانپزشکی در کرج : هزینه های دندانپزشکی به مانند پزشکی کاملاً مشخص و حتی قابل تعیین نیست. موارد متعددی هم در تعیین قیمت و تعرفه های دندانپزشکی تاثیرگذار می باشند. هزینه های دندانپزشکی حتی گاهی از شهری به شهر دیگر و مناطق مختلف یک شهر نیز کاملاً فرق می کند و همین موضوع بعضا موجب سردرگمی مراجعین به خدمات دندانپزشکی می شود.

در مقاله پیش رو قصد بحث در مورد تفاوت تعرفه های دندانپزشکی مراکز مختلف را نداریم بلکه صرفا در نظر داریم میانگین قیمت و هزینه دندانپزشکی در کرج را به بحث بگذاریم و در مورد انواع درمانهای دندانپزشکی که در این شهر انجام می شود به گفتگو بنشینیم.

در شهر کرج چندین نوع تعرفه و هزینه دندانپزشکی قابل بحث می باشد که در ذیل به آن اشاره می کنیم :

هزینه دندانپزشکی در مراکز دندانپزشکی خصوصی

مراکز خصوصی دندانپزشکی شامل مطب های دندانپزشکی و کلینیک های دندانپزشکی کرج می باشد.این مراکز به صورت خصوصی اداره می شوند و هزینه دندانپزشکی آنها به دلیل خدمات اختصاصی تری که ارائه می کنند مقداری بالاتر از هزینه دندانپزشکی دیگر می باشد.

هزینه دندانپزشکی در کرج

دندانپزشکی با بیمه تامین اجتماعی در کرج

در شهر کرج چندین کلینیک دندانپزشکی بیمه تامین اجتماعی وجود دارند که تعرفه و هزینه دندانپزشکی آنها بصورت دولتی محسوب می شود و از این رو هزینه پایین تری نسبت به مراکز خصوص دارند. در کلینیک های دندانپزشکی تامین اجتماعی با دفترچه بیمه خدمات درمانی می توان خدمات دندانپزشکی با بیمه دولتی را انجام داد. البته معمولاً خدمات دندانپزشکی محدودی در حد کشیدن دندان و پرکردن دندان در این مراکز ارائه می شود و پاسخگوی تمام نیازهای دندانپزشکی خانواده ها نیست.

دانشکده دندانپزشکی کرج

دانشکده دندانپزشکی کرج شش سالی است که تاسیس شده است و مرکزی آموزشی- درمانی محسوب می شود. در ساعات کاری صبح این دانشکده، کارهای دندانپزشکی آموزشی و درمانی توسط دانشجویان دندانپزشکی بر روی بیماران انجام می شود و اعضای هیئت علمی همین دانشکده در ساعات غیرآموزشی در کلینیک دانشکده دندانپزشکی البرز مشغول به فعالیت درمانی بر روی بیماران هستند.

کار آموزشی که دانشجویان دندانپزشکی انجام می دهند، دندانپزشکی رایگان در کرج نمی باشد اما به طور کلی هزینه درمانهای انجام شده توسط دانشجویان دانشکده ، نسبتاً پایین است . تعرفه دندانپزشکی کلینیک ویژه که در آن اساتید مشغول به کار هستند بالاتر از درمانی است که توسط دانشجویان انجام می شود.

به طور کلی کلینیک آموزشی دانشکده دندانپزشکی ، کلینیک خوب و ارزان در کرج محسوب می شود.

هزینه دندانپزشکی در کرج

هزینه دندانپزشکی با بیمه در کرج

بیمه های تکمیلی در کرج نیز کارهای دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می دهند. سابقاً تعرفه های دندانپزشکی بیمه های مختلف با هم تفاوت زیادی داشت ولی اینک اکثر هزینه های دندانپزشکی بیمه های تکمیلی مختلف نیز یکسان سازی شده است.

از بیمه های تکمیلی که در کرج خدمات دندانپزشکی را پشتیبانی می کنند می توان به بیمه البرز ، بیمه پاسارگاد ، بیمه سینا ، بیمه دانا ، بیمه رازی ، بیمه آرمان ، بیمه تکمیلی کارمندان سایپا ، بیمه نیروهای مسلح ، بیمه تعاون ، بیمه ایران ، بیمه پارسیان و غیره اشاره کرد.

هزینه دندانپزشکی با بیمه تکمیلی به نوعی حدواسط تعرفه دولتی دندانپزشکی و خصوصی آن می باشد.

هزینه دندانپزشکی در کرج

در ادامه مقاله قصد داریم هزینه مهمترین خدمات دندانپزشکی را که بیمه های تکمیلی در سال ۱۳۹۸ مصوب نموده اند به بحث بگذاریم. مسلماً عدد و رقم این هزینه ها قابل تامیم به خدمات دندانپزشکی خصوصی نیست و صرفاً برای ارائه عیاری نسبی مورد بحث قرار می گیرد.

هزینه ویزیت اولیه دندانپزشکی در کرج

بیمه های دندانپزشکی تکمیلی هزینه ویزیت مراجعه کننده برای دندانپزشک عمومی را ۲۷ هزار تومان و برای دندانپزشک متخصص را ۴۱ هزار تومان تعرفه گذاری نموده اند. البته گاهی  ویزیت رایگان دندانپزشکی در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی خصوصی کرج نیز اجرا می شود.

هزینه رادیوگرافی دندانپزشکی

هزینه رادیوگرافی تک دندان ۲۱ هزار تومان و رادیوگرافی پانورامیک(اپی جی)نیز ۵۳ هزار تومان ارزش گذاری شده است.

هزینه دندانپزشکی در کرج

هزینه کشیدن دندان در کرج

بیمه های تکمیلی هزینه کشیدن دندان قدامی را برای دندانپزشک عمومی ۸۷هزار تومان و برای متخصص جراح فک و صورت ۱۱۴ هزار تومان تعیین کرده اند. هزینه کشیدن دندان خلفی نیز برای دندانپزشک ۱۱۰ هزار تومان و برای جراح فک و صورت ۱۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه کشیدن دندان عقل متفاوت از باقی دندانها می باشد و در صورتی که کشیدن این دندان پیچیدگی خاصی نداشته باشد برای دندانپزشک ۱۲۹ هزار تومان و برای متخصص جراحی ۱۶۶ هزار تومان می باشد. چنانچه کشیدن دندان عقل نیازمند جراحی نسج نرم یا جراحی نسج سخت باشد، هزینه آن بالاتر خواهد بود.

هزینه پرکردن دندان در کرج

پر کردن دندان توسط دو ماده آمالگام ( مشکی ) و کامپوزیت ( سفید ) قابل انجام است. ترمیم دندان با آمالگام یک سطحی برای دندانپزشک ۱۷۱ هزار تومان و برای دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی ۲۲۳ هزار تومان تعیین شده است.

ترمیم آمالگام دو سطحی به همین ترتیب ۲۰۵ هزار تومان برای دندانپزشک و ۲۶۷ هزار تومان برای متخصص و ترمیم سه سطحی نیز به ترتیب ۲۲۵هزار تومان برای دندانپزشک و ۲۹۳ هزار تومان برای متخصص ترمیمی تعیین شده است.

در پرکردن دندان ترکیبی هزینه ها بالاتر خواهد بود. هزینه پرکردن دندان با مواد سفید ( کامپوزیت دندان ) بالاتر از آمالگام می باشد. هزینه ترمیم یک سطحی کامپوزیت برای دندانپزشک ۱۹۶ هزار تومان و برای متخصص دندانپزشکی ترمیمی ۲۵۷ هزار تومان خواهد بود.

همین تعرفه برای دو سطحی کامپوزیت به ترتیب ۲۲۵ هزار تومان و برای دندانپزشک متخصص ۲۹۳ هزار تومان و برای ترمیم سه سطحی کامپوزیت ۲۴۸ هزار تومان برای دندانپزشک عمومی و ۳۲۶ هزار تومان برای متخصص دندانپزشکی زیبایی خواهد بود.

هزینه دندانپزشکی در کرج

هزینه عصب کشی دندان در کرج

هزینه عصب کشی دندان معمولاً بر اساس تعداد کانال دندان و سختی کار محاسبه می شود. هزینه عصب کشی دندان تک کاناله برای دندانپزشک ۲۲۰ هزار تومان و برای متخصص عصب کشی ۲۸۶ هزار تومان می باشد. تعرفه عصب کشی دندان دو کاناله به ترتیب ۳۳۰ و۴۳۰ هزار تومان ؛ سه کاناله ۴۶۵ و ۶۰۵ هزار تومان و چهارکاناله ۵۲۵ و ۶۸۰ هزار تومان می باشد.

در صورتی که دندان مورد نظر نیازمند درمان ریشه مجدد باشد یا کارهای تخصصی تری روی آن صورت گیرد، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

هزینه جرمگیری دندانها در کرج ( دو فک ) برای دندانپزشک و متخصص لثه یکسان لحاظ شده و ۱۴۹ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه دست دندان در کرج جهت انجام آن توسط دندانپزشک عمومی ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و برای متخصص پروتزهای دندانی ۳میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین گردیده است. هر واحد روکش دندان برای دندانپزشک ۶۳۰ هزار تومان و متخصص پروتز ۸۱۹ هزار تومان برای جنس فلز و چینی ( پرسلن ) تعیین شده است.

چنانچه جنس روکش تمام چینی باشد یا از ماده زیرکونیا ساخته شده باشد، هزینه آن بالاتر خواهد بود. روکش های چند واحدی نیز طبیعتاً هزینه بالاتری نسبت به روکش تک دندان دارند.

هزینه دندانپزشکی کودکان در کرج

کشیدن دندان قدامی شیری توسط دندانپزشک ۶۶ هزار تومان و توسط متخصص دندانپزشکی کودکان ۸۸ هزار تومان تعیین شده است. کشیدن دندان خلفی شیری نیز توسط دندانپزشک ۸۵ هزار تومان و توسط متخصص دندانپزشکی اطفال ۱۱۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است.

عصب کشی دندان شیری قدامی نیز به همین ترتیب ۱۳۸ و ۱۸۰ هزار تومان و عصب کشی دندان شیری خلفی ۱۸۰ و ۲۳۵ هزار تومان تعیین شده است. هزینه انجام درمان فیشورسیلنت دندان شیری برای دندانپزشک ۱۱۷ هزار تومان و برای متخصص کودکان ۱۵۴ هزار تومان می باشد. هزینه روکش دندان شیری برای دندانپزشک عمومی ۲۳۹ هزار تومان و برای متخصص دندانپزشکی کودکان ۳۱۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

هزینه دندانپزشکی در کرج

هزینه پرکردن دندان شیری توسط آمالگام تک سطحی برای دندانپزشک ۱۸۵ هزار تومان و برای متخصص دندانپزشکی کودکان ۲۴۰ هزار تومان تعیین شده است. هزینه همین پرکردگی تک سطحی دندان شیری توسط کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک ۲۱۳ هزار تومان و توسط متخصص دندانپزشکی اطفال ۲۷۵ هزار تومان می باشد.به طور طبیعی هزینه پرکردگی های چند سطحی بیشتر خواهد بود.

هزینه فضانگهدار تک دندان ( بند و لوپ ) برای دندانپزشک ۴۵۰ هزار تومان و برای متخصص کودکان ۶۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه ارتودنسی دندان در کرج

هزینه انجام ارتودنسی ثابت هرفک توسط دندانپزشک عمومی ۲میلیون و ۳۶۲ هزار تومان و برای متخصص ارتودنسی ۳میلیون و ۵۴۰ هزار تومان تعیین شده است.چناچه براکت گذاری مذکور به هدف انجام جراحی فک ( ارتوسرجری ) باشد، هزینه آن بالاتر خواهد بود.

هزینه پلاک متحرک ارتودنسی هر فک نیز برای دندانپزشک یک میلیون و پنجاه هزار تومان و برای متخصص ارتودنسی یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان تعیین شده است. هزینه پلاک فانکشنال ارتودنسی برای دندانپزشک عمومی یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان و برای متخصص ارتودنسی یک میلیون و ۹۲۵ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه نگهدارنده ثابت یا متحرک ارتودنسی در هر فک نیز به ترتیب ۳۲۲ هزار تومان برای دندانپزشک و ۳۹۵ هزار تومان برای متخصص ارتودنسی ارزش گذاری شده است.

هزینه ایمپلنت در کرج

قرار دادن ایمپلنت شامل مراحل مختلفی می باشد که هر کدام هزینه مخصوص به خود را دارد:

هزینه جراحی یک واحد ایمپلنت ( حق الزحمه جراح ) برای دندانپزشک عمومی ۵۴۰ هزار تومان و برای متخصص جراح ایمپلنت ۷۰۶ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه خرید تجهیزات پایه ایمپلنت نیز ۷۶۰ هزار تومان برای دندانپزشک و متخصص تعیین شده است.

هزینه خرید تجهیزات روکش ایمپلنت نیز ۶۰۰ هزار تومان برای دندانپزشک و متخصص تعیین شده است.

هزینه دندانپزشکی در کرج

هزینه روکش ایمپلنت نیز ۷۱۵ هزار تومان برای دندانپزشک و یک میلیون و ۷۵ هزار تومان برای متخصص روکش ایمپلنت تعیین شده است.

اگر برای قراردادن ایمپلنت نیاز به سینوس لیفت یا پیوند استخوان باشد،هزینه آن مجزا خواهد بود.

قیمت دندانپزشکی در کرج

به طور کلی هزینه دندانپزشکی در کرج نسبت به مراکز استانهای دیگر ( از جمله تهران ) پایین تر و مناسب تر است. سطح خدمات دندانپزشکی نیز در این سالها به طرز محسوسی بالاتر رفته و دیگر نیازی نیست ساکنین استان البرز، برای درمانهای دندانپزشکی به تهران مراجعه کنند.

فعال شدن کلینیک دانشکده دندانپزشکی کرج نیز به ساکنین استان البرز کمک کرده است تا مراجعه کنندگانی که به دنبال دندانپزشکی ارزان در کرج ( یا حتی دندانپزشکی رایگان در کرج ) هستند بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.