متخصص دندانپزشکی در کرج چه فرقی با جراح دندانپزشک کرج دارد؟ در چه مواردی باید دندانپزشک و در چه مواردی باید به یک متخصص دندانپزشکی مراجعه نمود. فرق یک دندانپزشک کرج با متخصص دندانپزشکی کرج در چه مواردی می باشد؟ خیلی از افراد به جای مراجعه به یک متخصص دندانپزشکی سریعا به یک جراح به دلیل نزدیک بودن محل درمان به منزلشان مراجعه می کنند. برای این که چنین اشتباهاتی به وجود نیاید و شما سریعا به روش درمانی مورد نظر خود برسید سوالاتی از این قبیل موجب شد تا در این مقاله از سایت کلینیک دندانپزشکی مهرویلا کرج  بر آن شویم که در یک مقاله بصورت تفصیلی راجع به تخصص های مختلف دندانپزشکی توضیحاتی را ارائه کنیم. ابتدا قصد داریم راجع به جراح دندانپزشک توضیح دهیم و در ادامه در مورد متخصصین دندانپزشکی که در کرج مشغول به کار می باشند توضیحاتی را ارائه نماییم.

 

متخصص دندانپزشکی در کرج

 

خصوصیات بهترین متخصص دندانپزشکی در کرج

  • داشتن مهارت و سرعت عمل

برای اینکه درمان مشکلات دندان با سرعت و دقت بالا انجام شود متخصص دندانپزشکی باید دارای چابکی باشد. به دلیل کوچک بودن حفره دهان و مشکل بودن باز نگه داشتن دهان توسط بیمار هماهنگی بین دست های دندانپزشک و همچنین سرعت عمل او دارای اهمیت بسیاری است. متخصص دندانپزشکی خوب باید دارای مهارت و ظرافت در درمان و استفاده از تجهیزات دندانپزشکی باشد، تا بتواند بهترین نتیجه درمانی را در فضای کوچک دهان رقم بزند.

  • داشتن مدرک معتبر

یکی از اولین ویژگی های بهترین متخصص دندانپزشکی در کرج دارا بودن مدرک دانشگاهی معتبر و گذراندن دوره های تخصصی و دستیاری با نمرات بالاست.

  • داشتن تعهد و توانایی جلب اعتماد بیمار

بیشتر افراد تمایل چندانی برای مراجعه به متخصصان دندانپزشکی ندارند. یک دندانپزشک خوب با برخورداری از مهارت های میان فردی می تواند ارتباط خوبی با بیمار برقرار کند و برای ادامه روند درمان او را تشویق نماید. از طرف دیگر می تواند حس اعتماد به درمان را در بیمار تقویت نماید.

  • داشتن قدرت بیان مناسب

متخصص دندانپزشکی خوب باید بتواند به زبانی که برای بیمار قابل درک و فهم باشد، اطلاعات تخصصی مورد نیاز در درمان بیمار را با او در میان بگذارد.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در مهرویلا کرج

 

  • داشتن مهارت در حل مشکل

یکی از ویژگی های مهم بهترین متخصص دندانپزشکی در کرج انتخاب و ارائه روش درمانی متناسب با شرایط بیمار می باشد. زیرا یک مشکل مشابه در بیماران مختلف با توجه به وضعیت بیمار، ممکن است راه حل های درمانی متفاوتی داشته باشد.

  • داشتن مهارت در تشخیص و درمان

متخصص دندانپزشکی خوب می تواند به سرعت مشکل بیمار را تشخیص داده و روش درمانی مناسب را انتخاب نماید. البته طرح درمان را با در نظر گرفتن خواسته های بیمار و به صورت عقلانی ارائه می دهد.

  • در نظر گرفتن سلامتی بیمار

دندانپزشک خوب برای حفظ سلامتی بیمار اقدامات پیشگیرانه ای را به صورت منظم بر روی بیمار انجام می دهد.

  • بروز رسانی دانش و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته

متخصص دندانپزشکی موفق دائما در حال ارتقای دانش و مهارت خود و به روز کردن آن می باشد. روش های جدید درمانی را پیوسته مطالعه می کند و بیماران خود را به کمک روش های جدید و بی خطر درمان می کند. همچنین سعی می کند برای اینکه در درمان بی نقص عمل کند، از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات دندانپزشکی استفاده کند.

  • داشتن تجربه بالا

تجربه یکی از مهمترین ویژگی های مهم در انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی در کرج است. بهتر است از دندانپزشکانی کمک بگیرید که حدقل 5 تا 10 سال دارای تجربه هستند.

  • قابلیت دسترسی

بهتر است به دندانپزشکی مراجعه کنید که فرایند رزرو وقت، پر دردسر و کسل کننده نباشد و دسترسی مناسبی به او داشته باشید.

  • اعتبار و سر شناسی

یک متخصص دندانپزشکی خوب، معتبر و شناخته شده در بین افراد است. برای اطلاع از میزان اعتبار و مهارت یک دندانپزشک می توانید نظرات ثبت شده در سایت یا صفحه اجتماعی او را بررسی کنید.

  • متعارف بودن هزینه های درمانی

یک متخصص دندانپزشکی خوب در کرج تعرفه های دندانپزشکی استانداردی دارد و سلامت بیمار را در اولویت قرار می دهد. همچنین با بیمه های درمانی قرارداد دارد. زیرا بیمه ها عمدتا با متخصصانی دارای قرارداد هستند که تعداد مراجعان زیادی داشته باشند و بیماران از خدمات درمانی رضایت کافی داشته باشند.

 

متخصص دندانپزشکی در کرج

 

تفاوت جراح و متخصص دندانپزشکی در کرج

جراح دندانپزشک کرج

جراح دندانپزشک در واقع ترجمه تحت الفضی doctor of dental surgery  و به معنای دکتر درمان های دندانپزشکی است. لغت جراح در این عبارت به معنای جراح بودن یک دندانپزشک نیست و به معنای درمان دندانپزشکی می باشد.

درمانگری که به عنوان جراح دندانپزشک شناخته می شود، در اصل دندانپزشک عمومی است که به مدت شش سال در دانشکده دندانپزشکی دوره دکترای عمومی دندانپزشکی را گذرانده است. هنگامی که یک دکتر دندانپزشک از دانشکده دندانپزشکی فارغ التحصیل می شود به اصطلاح سوگند یاد می کند و صلاحیت انجام درمان های دندانپزشکی عمومی را کسب می نماید. در شهر کرج بالای هزار نفر جراح دندانپزشک مشغول به انجام درمان های دندانپزشکی می باشند.

متخصص دندانپزشکی

یک دندانپزشک فارغ التحصیل صلاحیت انجام آن دسته از درمان های دندانپزشکی را دارد که در مورد آنها آموزش دیده است و در کوریکولوم ( برنامه ) آموزشی آنها وجود داشته است. تمام درمان های دندانپزشکی در محدوده دندانپزشکی عمومی نمی باشند و برخی از این درمان ها به دلیل پیچیدگی آنها نیازمند آموزش هایی اضافه تر و گذراندن دوره تخصصی دندانپزشکی می باشند.

برای ورود به دوره تخصص دندانپزشکی ، یک دندانپزشک بایستی در آزمون دستیاری دندانپزشکی ( امتحان پذیرش دانشجوی تخصص دندانپزشکی ) شرکت نماید و رشته تخصصی دندانپزشکی مورد علاقه خود را انتخاب نماید.

متخصص دندانپزشکی در کرج

تا قبل از دهه ۱۳۹۰ تعداد کل متخصصین دندانپزشکی دارای پروانه طبابت کرج به سختی به ۵۰ نفر می رسید اما در عرض دهه ۱۳۹۰ تعداد متخصصین دندانپزشکی کرج تقریباً دو برابر شده است که یکی از مهمترین عوامل آن راه اندازی دانشکده دندانپزشکی البرز و کلینیک ویژه دانشکده دندانپزشکی کرج می باشد که موجب توسعه دندانپزشکی در این استان شده است. ( البته نوبت دهی دانشکده دندانپزشکی کرج به گونه ای نمی باشد که تمام ساکنین کرج امکان انجام دندانپزشکی در آن را داشته باشند ) یکی دیگر از عوامل افزایش متخصص دندانپزشکی در کرج ، جمعیت رو به رشد و مهاجر پذیر استان البرز می باشد که نیازمندی جدی به متخصصین دندانپزشکی در کرج را ایجاد نموده است.

 

متخصص دندانپزشکی در کرج

 

متخصص ارتودنسی در کرج

کرج بالای ۱۲ نفر متخصص ارتودنسی تمام وقت دارد که کلینیک تخصصی ارتودنسی در کرج احداث نموده اند. جالب است بدانید کلینیک ارتودنسی متعلق به اکثر لیست متخصصین ارتودنسی کرج در چهارراه طالقانی کرج واقع شده اند.

کلینیک های دندانپزشکی کرج با متخصصین ارتودنسی دیگری نیز همکاری می نمایند که روال حضور آنها معمولاًهفته ای یک روز و بصورت پاره وقت می باشد. بطور کلی تعداد متخصص دندانپزشکی در کرج در حوزه ارتودنسی به گونه ای می باشد که مراجعین نیازمند مراجعه به تهران نمی باشند.

جراح فک و صورت در کرج

جراح فک در کرج بیشترین متقاضی را دارد و چون یک جراح فک طیف وسیعی از درمانها را پوشش می دهد، نیاز جمعیت استان البرز بیشتر از تعداد جراحان فک فعال در آن می باشد. تعداد جراحان فک و صورت تمام وقت کرج زیر ۱۰ نفر می باشد که در مقایسه با جمعیت استان البرز، کم می باشد. نه تنها تعداد جراحان فک و صورت کرج کم می باشد بلکه امکانات بیمارستانی مورد نیاز یک جراح فک کرج نیز در اندازه مورد نیاز استان البرز نیست.

نظر مراجعین در رابطه با بهترین کلینیک دندانپزشکی کرج

 

متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج

تا همین چند وقت پیش تعداد متخصصین دندانپزشکی کودکان در کرج نیز عدد قانع کننده ای برای جمعیت این استان نبود اما در دو سه سال اخیر چندین متخصص دندانپزشکی کودکان به متخصصین دندانپزشکی البرز اضافه شده اند و در سال ۱۳۹۸ حداقل ۱۵ متخصص دندانپزشکی در کرج در حوزه اطفال مشغول به کار می باشند.

جراح و متخصص لثه در کرج

ورودی متخصصین رشته پریودنتیکس یا بیماری های لثه نیز در چند سال اخیر برای استان البرز مناسب بوده است و چون متخصص لثه در کرج یکی از ارکان مهم درمانهای ایمپلنت تخصصی می باشد، موجب ارتقای کیفی و‌کمی درمان های ایمپلنت در کرج شده است. تعداد متخصصین لثه کرج زیر ده نفر ولی در حال افزایش می باشد.

 

متخصص دندانپزشکی در کرج

 

متخصص پروتزهای دندانی کرج

متخصصین پروتز دندان شهر کرج نیز زیر ۱۰ نفر می باشند و این متخصصین دندانپزشکی کرج معمولاً در همکاری تنگاتنگ با متخصصین لثه و جراحان فک برای درمانهای ایمپلنت عمل می کنند. البته پروتزهای دندانی نیز محدوده عملکرد وسیعی دارد و در درمان های دندانپزشکی زیبایی نیز نقش دارد. بهترین متخصص دندانپزشکی در کرج که در حوزه پروتز های دندانی فعالیت کند بسیار سخت پیدا می شود و شما برای انتخاب باید دقت بسیار زیادی خرج کنید.

متخصص درمان ریشه دندان در کرج

متخصصین عصب کشی در کرج نیز نزدیک به ده نفر می باشند و البته با توجه به نیاز زیاد کلینیک های دندانپزشکی کرج ، متخصصین زیادی بصورت پاره وقت با کلینیک های دندانپزشکی این شهر همکاری می نمایند. از آنجایی که معمولاً توصیه می شود دندانی که عصب کشی شده است، روکش نیز بشود، متخصصین درمان ریشه دندان با متخصصین پروتزهای دندانی کرج ارتباط تنگاتنگی دارند.

متخصص بیماری های دهان در کرج

سلامت محیط دهان صرفاً محدود به دندان ها و لثه ها نمی باشد. تشخیص بیماری هایی که ناحیه دهان و سر و گردن را درگیر می کنند، به عهده متخصص بیماری های دهان در کرج می باشد. تشخیص اولیه برخی از این بیماری ها تاثیر جدی روی روال درمانی آنها دارد و اینجاست که نقش یک متخصص بیماری های دهان در کرج کاملاً احساس می شود. تعداد متخصصین بیماری های دهان کرج نیز زیر ده نفر می باشد.

متخصص دندانپزشکی زیبایی در کرج

تب درمان های زیبایی دندانپزشکی، در کرج که جوانترین کلانشهر کشور می باشد نیز بخوبی دیده می شود. اگر میخواهید لمینیت دندان و یا کامپوزیت دندان را اصولی انجام دهید و یا سفید کردن دندان را بصورت علمی پیش ببرید بایستی به بهترین متخصص دندانپزشکی در کرج مراجعه نمایید. تعداد متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی کرج نیز به سختی به ده نفر می رسد.

متخصص رادیولوژی فک و صورت کرج

رادیولوژی دهان، فک و صورت جزو تخصص های پارکلینیکی دندانپزشکی کرج می باشد. تعداد مراکزی که رادیولوژی دندان در کرج ارائه می کنند بالای ده رادیولوژی می باشند که البته به این مراکز بایستی رادیولوژیست های پزشکی را که عکسهای دندانپزشکی مانند opg را تهیه می کنند اضافه نمود. در مجموع مراکز پزشکی و دندانپزشکی که رادیولوژی دندان را تهیه می کنند، پاسخگوی درمان های دندانپزشکی کرج می باشند.

 

متخصص دندانپزشکی در کرج

 

متخصص پاتولوژی دندان در کرج

آسیب شناسی دهان، فک و صورت از جمله تخصص های آزمایشگاهی کرج می باشد. در واقع هر قسمت از بافت زنده بدن که بیوپسی شده و از بدن خارج شود بایستی حتماً به آزمایشگاه پاتولوژی فرستاده شود و اگر این بافت مربوط به نواحی سر و گردن باشد، در محدوده فعالیت متخصص پاتولوژی دهان، فک و صورت در کرج قرار می گیرد. تعداد متخصص دندانپزشکی در کرج نیز زیر ده نفر می باشد.