همه چیز درباره سفید کردن دندان

سفید کردن دندان : همه ما از داشتن دندان هایی سفید و منظم لذت می بریم ؛ به همین دلیل ، اگر دندان ها دچار کوچک ترین مشکلی ؛ مانند تغییر رنگ یا بهم ریختگی و غیره شود در صدد درمان آن بر می آییم ؛ در کلینیک های دندانپزشکی ، خدمات بسیاری وجود دارند که برای سلامت و زیبایی دندان ها ارائه می شوند ؛ یکی از خدماتی که به سفيد کردن دندان ها کمک می کند ، بلیچینگ دندان نام دارد.

افرادی که به مرور زمان با تغییر رنگ دندان ها رو به رو شده اند ، می توانند با استفاده از این درمان به دندان هایی زیبا و طرح لبخندی دلنشین و جذاب دست پیدا کنند.

بلیچینگ دندان

اگر حتی با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان ، همچنان از سفیدی دندان های خود ناراضی هستید بلیچینگ ، به شما کمک می کند تا دندان هایی سفید و زیبا داشته باشید.

کلینیک دندانپزشکی ما یکی از بهترین کلینیک های کرج می باشد که خدمات بسیاری را اعم از دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی برای داشتن دندان هایی زیبا و سالم ارائه می دهد ؛ اگر از ساکنین کرج هستید و قصد درمان دندان های خود را دارید ، می توانید از طریق شماره هایی که در سایت وجود دارند به کلینیک ما مراجعه کنید و از بهترین نتایج با متخصصان ما بهره مند شوید.

 

سفید کردن دندان

 

علل تغییر رنگ دندان ها

هرچه زمان می گذرد ، شاهد تغییر رنگ دندان ها می شوید که این امر ناشی از مصرف برخی نوشیدنی ها ، استعمال دخانیات ، افزایش سن ، آسیب دیدگی ، مصرف برخی داروها و غیره می باشد ؛ راه های بسیاری برای تغییر رنگ دندان ها وجود دارد که بهتر است ، برای انتخاب یکی از این راه ها با یک دندانپزشک خوب مشورت کنید.

درمان سفيد کردن دندان

شاید تا به حال از افراد بسیاری درمان های متفاوتی برای تغییر رنگ دندان های خود شنیده باشید که شامل سفيد كردن دندان با زردچوبه ، سفيد كردن دندان با پوست موز ، سفيد كردن دندان با زغال و غیره می شود ؛ اما بهترین کار برای سفيد کردن دندان ها در ابتدا مراجعه به یکی از کلینیک های دندانپزشکی معتبر و با تجربه است.

پس از مراجعه دندانپزشک راه های بسیاری را برای تغییر رنگ دندان های شما توصیه می کند که به برخی از آن ها در ذیل اشاره کرده ایم.

بلیچینگ دندان که به بلیچینگ روی یونیت دندانپزشکی یا بلیچینگ قدرتی شهرت دارد ؛ استفاده از سیستم های سفید کننده دندان که تحت نظارت دندانپزشک می باشد ؛ بلیچینگ در خانه که توسط خمیر دندان و کیت های مخصوص می باشد.

در بین این راه ها ،  بلیچینگ ، بهترین و تاثیر گذار ترین راه برای سفيد کردن دندان ها است که پس از درمان ، نتایج آن را بلافاصله می توانید مشاهده کنید.

اقدامات قبل از سفيد کردن دندان

  1. یکی از مهم ترین اقدامات در انجام هر خدمات دندانپزشکی انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب و مجهز می باشد.
  2. برای انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب ، از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  3. پیش از اقدام به سفید کردن دندان ، مشکلات دندانی خود اعم از پوسیدگی دندان ، جرم موجود بر روی دندان ها و غیره را برطرف کنید.

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان

  1. توصیه می شود ، پس از سفید کردن یا بلیچینگ دندان ، فرد لثه های خود را با آب گرم شسته و ماساژ دهد تا دچار التهاب نشود.
  2. تا 48 ساعت از خوردن مواد خوراکی حاوی رنگدانه جدا خودداری کنید و در صورت تماس این مواد خوراکی با دندان سریع دندان های خود را بشویید.
  3. مصرف چای ، قهوه و نوشابه و غیره را کاهش دهید.
  4. به بهداشت دهان و دندان خود توجه کرده و به طور مرتب مسواک زده و از دهانشویه و نخ دندان استفاده کنید.
  5. سعی کنید ، کمتر از سیگار الکل و دخانیات استفاده کنید.
  6. در چند روز اول پس از سفید کردن دندان ، ممکن است دندان های تان کمی حساس شود که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.
  7. سعی کنید ، به طور مرتب هر 4 الی 6 ماه یک بار برای معاینه نزد بهترین دندانپزشک زیبایی بروید تا وضعیت سلامت دندان های تان بررسی شود.

 

سفید کردن دندان

 

تعداد جلسات بلیچینگ چقدر است ؟

باید در پاسخ به این سوال بگوییم که تعداد جلسات سفید کردن دندان به روش انتخاب شده ، رنگ دندان ها دارد ، به عنوان مثال درمان با بلیچینگ حدود 2 الی 6 جلسه طول می کشد.

عوارض بلیچینگ چیست ؟

در صورتی که سفید کردن دندان ، توسط یک دندانپزشک خوب و مجرب و در یک دندانپزشکی خوب انجام شود و فرد نکات مربوط به اقدامات قبل و بعد از آن را رعایت کند ، دچار عارضه ای نخواهد شد.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها برای چه افرادی مناسب است ؟

بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها ، بر روی دندان زرد بیشترین تاثیر را به همراه خواهند داشت.

آیا کودکان و نوجوانان می توانند اقدام به انجام بلیچینگ نمایند ؟

بسیاری از نوجوانان ، علاقه به سفید کردن دندان های خود داشته و همواره ، در این باره می پرسند که آیا می توانند اقدام به بلیچینگ دندان نمایند ؟ در این باره باید ذکر کرد که معمولا این روش ، برای کودکان که دارای دندان شیری هستند ، تجویز نمی شود.

ماندگاری بلیچینگ یا سفید کردن دندان چقدر است ؟

مدت زمان ماندگاری بلیچینگ یا سفید کردن دندان در افراد ، با توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی آن ها متفاوت می باشد ؛ اما اگر بخواهیم ، به طور کلی ذکر کنیم باید بگوییم که ماندگاری سفید کردن دندان در حالت عادی ، 1 الی 3 می باشد ؛ لازم به ذکر است ، در برخی از مواقع تا 10 سال نیز دوام داشته است.

چه عواملی بر روی ماندگاری سفید کردن دندان ها تاثیر گذار هستند ؟

همانطور که در پرسش فوق ، ذکر شد ؛ عوامل بسیاری بر روی مدت زمان ماندگاری این روش ، تاثیر دارند ؛ برخی از مواردی که موجب کوتاه شدن مدت زمان ماندگاری بلیچینگ دندان ، می شوند ؛ عبارت اند از :

  • مصرف بیش از حد مواد غذایی رنگی
  • مصرف زیاد چای پررنگ و قهوه
  • عدم توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان
  • استعمال دخانیات
  • مصرف نوشابه ها
  • و از این قبیل موارد

هزینه سفید کردن دندان چقدر است ؟

هزینه سفید کردن دندان در افراد ، با توجه به میزان مشکلات آن ها ، متفاوت بوده و پس از معاینه توسط دندانپزشک ، تعیین می گردد ؛ بنابراین ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، به دندانپزشک مراجعه نمایید.