اگر به دنبال دندانپزشک خوب ، مجرب و متبحر در کرج هستید ، مقاله پیش روی شما به بررسی شرایط بهترین دندانپزشک در کرج می پردازد و با مطالعه آن می توانید نحوه یافتن یک دندانپزشک خوب در کرج را ارزیابی نمایید. در سال ۱۴۰۱ بالای هزار دندانپزشک در استان البرز مشغول به فعالیت می باشند. دندانپزشکان در کرج در مراکزی از جمله کلینیک های دندانپزشکی کرج ، مراکز دندانپزشکی دولتی کرج ، درمانگاه های دندانپزشکی خیریه در کرج و مطب دندانپزشکی خصوصی در کرج مشغول به فعالیت می باشند. دندانپزشکان کرج به دلیل نزدیکی با پایتخت ، از کمیت و کیفیت کار مناسبی برخوردار می باشند و نیاز ساکنین استان البرز از نظر خدمات دندانپزشکی بصورت کامل مرتفع می نمایند. در این مقاله از سایت کلینیک دندانپزشکی مهرویلا بهترین مرکز درمانی دندانپزشکی استان البرز ابتدا اطلاعاتی از وضعیت دندانپزشکی کرج ارائه خواهیم کرد و سپس نحوه جستجوی یک دندانپزشک خوب در کرج و دندانپزشک منصف در کرج را بررسی خواهیم کرد و در نهایت راجع به اتحادیه دندانپزشکان کرج بحث خواهیم کرد.

 

دندانپزشک در کرج

 

جراح دندانپزشک کرج

لغت جراح دندانپزشک کرج گاهی موجب اشتباه می شود؛در صورتی که به معنای دندانپزشک عمومی در کرج می باشد. در واقع عبارت جراح دندانپزشک ترجمه تحت اللفظی doctor of dental surgery می باشد و درج آن در تابلو و یا مهر نظام پزشکی دندانپزشکان کرج به معنای همان دندانپزشک می باشد. یک جراح دندانپزشک در کرج باید علاوه بر داشتن شماره نظام پزشکی، پروانه کار یا اشتغال کرج را نیز داشته باشد. پروانه مطب یا اشتغال دندانپزشکان معمولا” هر چند سال یکبار تمدید می شود.
دندانپزشک تجربی و یا دندانساز تجربی به معنای دندانپزشک بودن یک درمانگر نیست و جراح دندانپزشک کرج یک دوره  ۵ الی ۶ ساله آموزش دندانپزشکی را در دانشکده دندانپزشکی سپری می کند.

متخصص دندانپزشکی در کرج

تا اواسط دهه نود شمسی ، تعداد متخصصین دندانپزشکی کرج زیر ۵۰ نفر بودند و از این بابت دندانپزشکی کرج دچار نقصان بود. در نیمه دوم دهه نود شمسی و با توسعه دانشکده دندانپزشکی کرج ، تعداد متخصصین دندانپزشکی کرج بالاتر رفت و تسهیل امکان تاسیس مطب برای متخصصین دندانپزشکی کرج بر اساس شاخص جمعیتی نیز به این موضوع کمک نمود. اینک و در اوایل دهه اول ۱۴۰۰ تعداد متخصصین دندانپزشکی کرج بالای یکصد نفر می باشد و اکثر تخصص های دندانپزشکی کرج بالای ده نفر متخصص دندانپزشکی دارای مرکز طبابت در کرج را به خود می بیند.

فوق تخصص دندانپزشکی کرج

دندانپزشکی ، فوق تخصص رسمی ندارد اما دارای دوره تحصیلات تکمیلی می باشد.به این معنا که برخی تخصص های دندانپزشکی دارای فلوشیپ فوق تخصصی می باشند که اغلب دوره ای دو ساله می باشند و یک متخصص دندانپزشکی با گذراندن آنها دارای مدرک فلوشیپ فوق تخصصی می شود. در کرج چند فوق تخصص بیشتر مشغول به کار نمی باشند که از جمله آنها فلوشیپ فوق تخصصی ارتوسرجری و فلوشیپ ایمپلنت می باشند. فلوشیپ دندانپزشکی تحت بیهوشی و فلوشیپ فک و صورت نیز گاهاً در کلینیک های دندانپزشکی کرج مشغول به فعالیت می باشند.

بهترین دندانپزشک در کرج

دکتر دندانپزشک خوب در کرج به این بستگی ندارد که درمانگر جراح ، دندانپزشک کرج باشد یا متخصص دندانپزشک کرج و یا حتی فوق تخصص دندانپزشک کرج. بلکه کافی است در نظام سلامت درمان های خود را خوب انجام دهد. قاعده نظام سلامت دندانپزشکی بر این است که در مواجهه به مشکلات دندانپزشکی ، خط اول درمان یک دندانپزشک می باشد. یک دندانپزشک خوب در کرج به معنای این نیست که باید تمام مشکلات دندانپزشکی مراجعین را حل کند بلکه باید بتواند درمان های دندانپزشکی که در حیطه او هستند به درستی انجام دهد. بهترین دندانپزشک در کرج اگر درمانی را در محدوده توانایی خود نبیند باید آن را به متخصص دندانپزشکی در کرج ارجاع دهد. متخصص دندانپزشکی کرج نیز باید همین روال را در مورد فوق تخصص دندانپزشکی کرج اجرا نماید. قرار نیست یک دکتر دندانپزشک به درمانگری اطلاق شود که تمام درمانهای دندانپزشکی را به تنهایی انجام می دهد
بلکه در اصل دکتر دندانپزشک خوب در کرج فردی است که سیستم نظام سلامت دندانپزشکی را رعایت می کند و به انجام درمان دندانپزشکی خوب تعهد دارد.

منصف ترین دندانپزشک در کرج

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ما،مراجعین نه تنها به دنبال بهترین دندانپزشک در کرج می باشند بلکه پیدا کردن دندانپزشک منصف در کرج نیز برای آنها حائز اهمیت می باشد. با شنیدن عبارت دندانپزشک منصف در کرج اولین چیزی که به ذهن مخاطبان خطور می کند، دندانپزشک ارزان در کرج می باشد. با توجه به اینکه خدمات دندانپزشکی مستقیماً روی سلامت افراد موثر می باشد، بهتر است دندانپزشک منصف در کرج را معادل دندانپزشک ارزان در کرج ندانیم. واقعیت امر این است که هزینه مواد دندانپزشکی مرغوب و باکیفیت در درمان های دندانپزشکی باید در نظر گرفته شود و قابل صرف نظر نمی باشد. یعنی هر چقدر هم که یک دندانزشک در کرج منصف باشد ، نمی تواند تعرفه و هزینه تامین مواد دندانپزشکی مرغوب را درنظر نگیرد و بنابراین بهتر است بیشتر بدنبال یک دندانپزشکی خوب در کرج باشیم تا اینکه فقط یک دندانپزشکی ارزان در کرج را درنظر بگیریم. دندانپزشک خوب و منصف در کرج کم نیست و بسیاری از دندانپزشکان کرج که مردم دار هستند خوب می دانند که ارزان دندانپزشکی کردن ، در نهایت نه به سود مراجعین می باشد و نه یک دندانپزشک خوب را ماندگار می کند.

اتحادیه دندانپزشکان کرج

کرج دارای چندین سندیکا یا اتحادیه دندانپزشکان کرج می باشد. بزرگترین اتحادیه دندانپزشکان کرج همان سازمان نظام پزشکی کرج می باشد که البته فقط متخصص به دندانپزشکان کرج نمی باشد و کل جامعه پزشکی را دربرمی گیرد. جامعه دندانپزشکان کرج یک نهاد صنفی دیگر دندانپزشکان در کرج می باشد که تعیین هیئت مدیره آن توسط انتخابات انجام می شود. جامعه دندانپزشکی ایران قدمت بالایی دارد و سالهاست که در زمینه علمی و صنفی دندانپزشکان فعالیت دارد. دیگر اتحادیه دندانپزشکان کرج ، انجمن دندانپزشکان عمومی البرز می باشد که آن هم در قالب صنفی و علمی به دندانپزشکان کرج خدمات می دهد.