برای اغلب ما اتفاق افتاده است که شب و در خواب با درد شدید دندان از خواب بیدار شده باشیم، در این مواقع بهترین راه مراجعه به یک دندانپزشکی شبانه روزی در نزدیکی محل سکونت می باشد.در این مقاله با کلینیک مهرویلا بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی کرج ، همراه باشید.

دندانپزشکی شبانه روزی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی به صورت 24 ساعته ارائه کننده خدمات است و با مراجعه به آن می توانید اقدام به آرام و درمان اولیه دندان کنید. در رابطه با انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی خوب در مقالاتی که در وب سایت موجود است توضیحاتی را مطرح نموده ایم بنابراین برای کسب اطلاعات می توانید به آن ها مراجعه کنید.

خدماتی که در دندانپزشکی شبانه روزی ارائه می شود :

معاینه و چکاپ دندان ها

افراد می توانند با تشکیل پرونده در بهترین کلینیک دندانپزشکی به صورت دوره ای برای چکاپ و معاینه دندان ها به آن جا مراجعه کند و در صورت وجود مشکل در دهان و دندان ان را برطرف کند.

درمان پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان جزء مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند. این عارضه در دندان ها در مراحل اولیه بدون علائم بوده و با وسیع شدن به سرما و گرما واکنش نشان می دهد، در صورت درمان نشدن به موقع می تواند باعث شکستگی دندان ، بوی بد در دهان و غیره شود.

اما با مراجعه به دندانپزشکی و تهیه عکس رادیوگرافی از دندان می توان پوسیدگی را برداشته و دندان را ترمیم کرد.

کشیدن دندان

در برخی از مواقع پوسیدگی دندان به قدری زیاد است که نمی توان آن را با ترمیم و عصب کشی در دهان نگه داشت و دندانپزشک ناچار به کشیدن دندان می شود.

فلوراید تراپی و فیشور سیلانت

استفاده از روش های فلوراید تراپی و فیشورسیلانت جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان و توسط یک دندانپزشک خوب انجام می شود. درباره راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان مقاله جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

جراحی فک و ارتودنسی

جراحی فک و ارتودنسی از جمله خدماتی است که در دندانپزشکی مهرویلا ارائه می شود، هدف از انجام ارتوسرجری ( جراحی فک همراه با ارتودنسی ) رفع ناهنجاری های فکی و دندانی می باشد. با انجام این روش علاوه بر مشکلات موجود در دهان و دندان رفع می شود لبخند افراد نیز زیبا تر شده و به راحتی می توانند دندان های خود را تمیز کنند.

دندانپزشکی شبانه روزی

دندانپزشکی شبانه روزی

روند جراحی فک و صورت چگونه است ؟

جراحی فک ، معمولاً در داخل دهان انجام می شود ؛ بنابراین اسکارهای آشکاری در چانه ، فک یا اطراف دهان شما نمایان نمی باشد ؛ البته ، گاهی اوقات برش های کوچکی در بیرون دهان نیز مورد نیاز می باشد .

جراح فک ، برش هایی را در استخوان های فک ایجاد کرده و آن ها را در موقعیت مناسب قرار می دهد ؛ وقتی حرکت دادن فک تکمیل شد ، صفحات استخوانی ریز ، پیچ ها ، سیم ها و نوارهای لاستیکی برای پشتیبانی از استخوان ها در موقعیت جدیدشان ، مورد استفاده قرار می گیرد ؛ این پیچ ها ، به مرور زمان در ساختار استخوان ، تلفیق می شوند .

در برخی موارد ، استخوان به فک اضافه می شود ؛ در برخی موارد دیگر ، استخوان ، برای ایجاد یک تناسب بهتر ، شکل داده می شود .

جراحی فک را می توان در فک بالا ، فک پایین ، چانه یا ترکیبی از آن ها انجام داد .

در جراحی فک بالا ، پزشک استخوان بالای دندان ها را برش می دهد تا جایی که کل فک بالا ، شامل کام و دندان های بالا ، را بتوان تا موقعیت مورد نظر حرکت داده و دندان های بالایی به خوبی با دندان های پایینی هماهنگ شود.

در جراحی فک پایین ، پزشک ، برش هایی را در پشت دندان های آسیای بزرگ و به سمت پایین در طول استخوان فک ، ایجاد می کند تا بتواند فک را تا موقعیت مطلوب حرکت دهد ؛ صفحات و پیچ هایی به منظور نگه داشتن استخوان فک در طول روند بهبود ، مورد استفاده قرار می گیرد .

دندانپزشکی شبانه روزی

دندانپزشکی کودکان

در یک کلینیک دندانپزشکی بسیار مهم است که خدمات مخصوص کودکان نیز در آن ارائه شود، از جمله خدماتی که برای کودکان می توان ارائه کرد عبارتند از دندانپزشکی تحت بیهوشی ، آموزش بهداشت دهان و دندان ، ترمیم دندان ها ، ارتودنسی پیشگیری و غیره.

طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند با هدف رفع عیوب موجود در دهان مانند از بین بردن فضای خالی موجود در دهان در اثر از بین رفتن دندان ، نامرتبی و بدرنگی دندان ها و غیره با استفاده از روش هایی مانند ایمپلنت دندان ، لمینت ، بلیچینگ دندان بهبود می یابد.

ترمیم دندان بدون جیوه

یکی از مواد های رایجی که به منظور ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند ، آمالگام نام دارد. اما باید گفت که آمالگام درصد زیادی جیوه داشته و به همین دلیل استفاده از آن در بسیاری از کشور ها ممنوع است. در واقع بررسی ها نشان داده که جیوه برای افراد مضر است. اما از مزایای استفاده از آمالگام می توان به هزینه پایین و مقاومت بالای آن اشاره نمود. از این رو هنوز هم به عنوان یکی از پر استفاده ترین مواد پرکننده دندان می باشد. اما این مواد به دلیل برخورداری از جیوه با رنگ دندان اصلی تطابق نداشته و زیبایی و ظاهر دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

علاوه بر آمالگام مواد ترمیم کننده دیگری هم وجود دارند که در ادامه آن ها را برمیشمریم :

  • طلا
  • سرامیک
  • کامپوزیت
  • گلاس آینومر

دندانپزشکی شبانه روزی

آشنایی با مواد کامپوزیتی

کامپوزیت متشکل از مواد پلاستیکی و ذرات شیشه می باشد. معمولا از کامپوزیت به منظور پر کردن دندان های جلویی استفاده می شود و ماندگاری آن ها برای افراد بالغ حدود 5 سال است. همچنین هزینه درمان با آن معقول بوده و چندان زیاد نیست. در حین درمان کامپوزیت ها حرارت می بینند و به همین دلیل مقاومت بالایی دارند. همچنین از آنجایی که حاوی جیوه نیست ، رنگی مطابق با دندان خواهند داشت. از مزیت های کامپوزیت ها می توان به جلسات درمانی کوتاه و عدم نیاز به ایجاد حفره های عمیق در دندان اشاره نمود.

آشنایی با طلا

همانطور که می دانید ، طلا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در برخی موارد به منظور پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مقاومت طلا از آمالگام بیشتر است و حدوداً تا 7 سال ماندگاری دارد. هزینه پر کردن دندان با طلا بسیار بالاست و دستمزد دندانپزشک نیز به مراتب بیشتر می باشد.

آشنایی با مواد سرامیکی

معمولا مواد سرامیکی تا 5 سال مقاوم هستند و در مقایسه با کامپوزیت ها شکننده تر می باشند. از مزیت های مواد سرامیکی می توان به تنوع رنگی بالای آن اشاره نمود.

آشنایی با گلاس آینومر

در واقع می توان گفت که گلاس آینومر ها تا حدودی هم راستا با کامپوزیت هستند اما همچون کامپوزیت مقاوم نخواهند بود. این مواد حاوی فلوراید بوده و از پوسیده شدن دندان های مجاور جلوگیری می کنند.