دندانپزشکی زیبایی و درمانی

به هر فرآیندی که موجب بهبود عملکرد دندان ها و ظاهر آن ها می شود، دندانپزشکی زیبایی و درمانی گفته می شود. با ما همراه باشید تا درباره این موضوع اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

دندانپزشکی درمانی شامل فرآیند هایی چون: اصلاح تاج دندان، ترمیم دندان های آسیب دیده، ایمپلنت دندان و غیره می شود اما دندانپزشکی زیبایی شامل : بلیچینگ دندان ، پیوند دندان ، بهبود ظاهر لثه ها، ونیرهای کامپوزیت ، لامینیت و هر فرآیند دیگری که موجب می شود تا افراد طرح لبخندی بسیار زیبا داشته باشند، می باشد.

دندانپزشکی زیبایی و درمانیبهترین دندانپزشک زیبایی در کرج

کلینیک دندانپزشکی ما دارای بهترین متخصص دندانپزشکی زیبایی کرج می باشد که تجربیات و مهارت بسیار ایشان موجب شده است تا افراد بسیاری برای درمان دندان های خود به کلینیک ما مراجعه کنند.

شما عزیزان می توانید برای درمان و زیبایی به کلینیک ما مراجعه کنید و این فرآیند را با دکتر زیبایی ما تجربه کنید. ما به شما عزیزان این اطمینان را می دهیم که از نتیجه درمان با ایشان از رضایت بسیاری بهره مند خواهید شد.

نحوه انتخاب دندانپزشکی زیبایی و درمانی

  • از دوستان و آشنایان ، اقوام و فامیل بپرسید تا آن ها به شما دندانپزشکی را معرفی نمایند.
  • اگر به پزشک عمومی مراجعه کردید بخواهید که دندانپزشک خوب را به شما معرفی نماید.
  • می توانید با سرچ کردن در موتورهای جستجو لیستی از دندانپزشکان تهیه نمایید.
  • پس از پیدا کردن اطلاعات اولیه در مورد دندانپزشک مورد نظر، مرحله بعد تماس گرفتن با مطب و گرفتن وقت مشاوره حضوری با دندانپزشک است.
  • درباره سابقه کاری و میزان تحصیلات دندانپزشک با مراجعه به سایت یا مطب ایشان اطلاعات کسب نمایید.

کاندیدای مناسب برای دندانپزشکی زیبایی و درمانی

  • اغلب کاندیدای دندانپزشکی زیبایی و درمانی جوانان و نوجوانان هستند.
  • برای مسن تر ها از درمان های کم تهاجمی تری استفاده می شود.
  • افرادی که دچار بیماری های قلبی و بیماری های خاص هستند بهتر است برای این درمان با پزشک خود مشورت کنند.
  • افرادی که از سیگار، مواد مخدر، الکل استفاده می کنند بهتر است قبل از انجام آن ها را ترک کنند تا از نتیجه مطلوبی بهره مند شوند.

دندانپزشکی زیبایی و درمانی 2خصوصیات بهترین دندانپزشک زیبایی و درمانی

  • دندانپزشک خوب ابتدا برخورد خوبی با بیمار دارد و می تواند اطمینان او را جلب نماید.
  • در مورد سلامت دندان ها صادقانه با بیمار صحبت نماید و به تمام پرسش های بیمار با صبر و حوصله پاسخ دهد.
  • آسودگی و راحتی فرد را بدون در نظر گرفتن مسائل مالی اولویت قرار دهد.
  • نیازهای درمان بیمار را شناخته و براساس انتظار و اولویت فرد به درمان دندانپزشکی بپردازد.
  • دندانپزشک خوب علاوه بر اینکه درمان کننده است باید با دادن راهکار از پوسیدگی و به هم ریختگی دندان پیشگیری نماید.
  • بهترین دندانپزشک فرد را برای درمان درست و مناسب و به موقع با هزینه صحیح و عاقلانه راهنمایی خواهد کرد.
  • اطلاعات دندانپزشک باید با علم روز پیشرفت کند و دندانپزشک باید در دوره های حرفه ای دندانپزشکی شرکت کرده و مدارک مربوط را از مراکز معتبر کسب نموده باشد.
  • برای انتخاب دندانپزشک خوب باید کل تیم درمان را در نظر بگیرید، چنانچه قرار است مدتی طولانی به مطب رفت و آمد داشته باشید باید با این افراد احساس راحتی کنید.

قبل از دندانپزشکی زیبایی و درمانی

برای انجام چنین فرایندی ابتدا با دندانپزشک خود یک جلسه مشاوره داشته باشید. در این جلسه با دندانپزشک برای انجام این درمان ها مشورت کنید. اگر این درمان به صلاح شما عزیزان بود درباره آن از دندانپزشک خود اطلاعات کسب کنید.

این جلسه مشاوره را می توانید با دکتر زیبایی کلینیک دندانپزشکی ما داشته باشید. دکتر دندانپزشک زیبایی می تواند در این زمینه ها کمک بسیاری به شما عزیزان بکند.

دندانپزشکی زیبایی و درمانیبرخی از خدمات زیبایی و درمانی که در کلینیک ما انجام می شوند عبارتند از:

  • ارتودنسی دندان : دندان های بهم ریخته، نامرتب، فاصله دار و غیره را درمان و مرتب می کند.
  • جراحی دهان : این درمان بر روی ریشه دندان ها، پیوند بافت سخت و نرم، کشیدن دندان ها  انجام می شود.
  • بلیچینگ دندان : موجب سفید شدن دندان ها می گردد و جزو پرطرفدار ترین روش های زیبایی در دندانپزشکی می باشد.
  • بریج یا پل دندان : جایگزین بسیار مناسب برای یک یا چند دندان از دست رفته می باشد.
  • ونیر : یک درمان بسیار مناسب برای برطرف کردن شکاف بین دندان ها می باشد که به صورت مستقیم بر روی دندان ها چسبانده می شوند.

هزینه ترمیم زیبایی دندان

این هزینه به دندان های هر شخص بستگی دارد.

توجه داشته باشید که درمان در هر منطقه جغرافیایی هزینه ای متفاوت دارد. بهتر است برای اطلاع از این هزینه با شماره هایی که در سایت ما وجود دارند تماس بگیرید.

چرا زیبایی دندان ها ضرورت دارد ؟

شرط برخورداری از لبخند زیبا ، داشتن دندان هایی مرتب ، درخشان و سفید است. این ویژگی ها باید در همه دندان ها وجود داشته باشد و چنانچه حتی یکی از دندان ها تیره ، زرد رنگ یا در موقعیت بدی قرار داشته باشد ، چهره افراد را غمگین یا سن بالا تر نشان می دهد و باعث می شود چهره از حالت رسمی خارج گردد.

به طور کلی سلامت و زیبایی دندان ها با سلامت جسمانی افراد نیز مرتبط است ، به عنوان مثال افرادی که دندان های نامرتبی دارند نمی توانند به خوبی غذا را بجوند و به همین جهت بعد ها با مشکل گوارشی مواجه خواهند شد.

همچنین پوسیدگی و خراب شدن دندان ها می تواند منجر به عفونت شود و ممکن است این عفونت سایر اعضای بدن همچون قلب را درگیر کند و تهدید کننده سلامت بیمار باشد.

دندانپزشکی زیبایی و درمانیزیبایی دندان ها و اعتماد به نفس

به طبع داشتن دندان های زیبا موجب افزایش اعتماد به نفس افراد شده و در روابط اجتماعی آن ها تاثیرگذار است. با صحبت کردن دندان های افراد کاملا مشخص می شود و افرادی که از دندان های نامرتب و حتی زرد برخوردارند معمولا از صحبت کردن و قرار گرفتن در جمع امتناع می نمایند.

در افرادی که معمولا در موضع سخنرانی قرار می گیرند یا شغلشان به گونه ایست که با حرف زدن به روی دیگران تاثیر گذارند ، داشتن دندان های زیبا و مرتب برای آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

جذاب شدن در نگاه دیگران

نیاز به زیبایی و زیبا شدن در همه افراد با هر سن و جنسیتی وجود دارد ، به همین دلیل بسیاری از افراد دست به اقدامات زیبایی در صورت خود می زنند و در این راستا هزینه های بسیاری پرداخت می کنند.

اما در برخی موارد افراد علی رغم همه کار های زیبایی که در صورت خود انجام داده اند ، به دندان های خود اهمیت نمی دهند و به هنگام خندیدن یا حرف زدن زیبایی آن ها تحلیل می رود.

بوی بد دهان

یکی از مهم ترین عواملی که موجب بوی بد دهان می شود ، خرابی یا نامنظم بودن دندان هاست. زمانی که دندان خراب و خالی می شود ، در صورت رعایت نکردن بهداشت و مسواک نزدن ، مواد غذایی مابین پوسیدگی های آن انباشته شده و پس از مدتی تبدیل به باکتری و میکروب خواهند شد. همین امر موجب انتشار بوی بدن دهان می شود.

زیبایی دندان و افزایش طول عمر دندان

زمانی که دندان ها زیبا و مرتب باشند ، شستشوی آن ها نیز راحت تر شده و در نتیجه سلامت دندان ها حفظ می شود. بنابراین بدون شک زیبایی و مرتب بودن دندان ها موجب افزایش طول عمر آن ها می شود و تاثیر بسیار زیادی در سلامت دندان و لثه ها خواهد داشت.

رابطه بین پوسیدگی دندان و رشد کودک

تحقیقاتی انجام شده که کودکان 6 تا 8 سال بر اساس مقیاس DMFT ( مقیاسی برای تعیین شدت پوسیدگی ، تعداد دندان های از دست رفته و پرشده ) درجه بندی شدند و از لحاظ میزان کمبود وزن و کوتاهی قد مورد بررسی قرار گرفتند. نتیجه این تحقیقات حاکی از آن بود که سلامت دندان تاثیر مستقیم در رشد کودک خواهد داشت و پوسیدگی دندان و رشد کودک مرتبط با یکدیگر هستند. در واقع این رابطه متقابل است به این صورت که رشد کودک ممکن است موجب پوسیدگی دندان شود یا از سوی دیگر پوسیدگی دندان از رشد به موقع کودک جلوگیری کند.

دندانپزشکی زیبایی و درمانیچرا رشد کودک و پوسیدگی دندان ها مرتبط با یکدیگر هستند؟

  • افزایش درد های دندانی

زمانی که دندان پوسیده شود ، کودک با درد شدیدی مواجه خواهد شد و به همین دلیل نسبت به خوردن مواد غذایی مقوی مقاومت می کند. همچنین مصرف بیش از حد مواد شیرین و قندی نیز منجر به پوسیدگی دندان ها می شود. در نتیجه کودک علاوه بر اینکه دچار پوسیدگی دندان می شود ، ممکن است با بیماری های دیگری همچون چاقی ، دیابت و قند خون بالا نیز مواجه گردد.

با طولانی شدن مدت زمان احساس درد ، کودک قادر به انجام کار های روزمره خود همچون درس خواندن ، ورزش و غیره نیست. در نتیجه با عوارض دیگری همچون کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن ، ضعف جسمانی و کاهش وزن شدید مواجه خواهد شد.

  • مصرف دارو و طی کردن دوره های درمانی

زمانی که دندان کودک دچار پوسیدگی می شود ، ملزم به مصرف دارو و ترمیم و بازسازی دندان می باشد. برخی از این دارو ها در رشد کودک خلل ایجاد می کنند. همچنین پس از بازسازی و ترمیم دندان و در طول دوران نقاهت ، کودک قادر به مصرف مواد غذایی چندانی نیست و همین امر در رشد او تاثیرات منفی خواهد داشت.

جلوگیری از پوسیدگی دندان برای رشد متناسب کودک

با توجه به تاثیرات منفی پوسیدگی دندان به روی رشد کودک ، جلوگیری از بروز پوسیدگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. موارد زیر در پیشگیری از بروز این عارضه کمک کننده هستند :

  • به کودک خود در رعایت بهداشت دهان و دندان کمک کنید.
  • در برنامه غذایی کودک خود مواد حاوی کلسیم و ویتامین D بگنجانید.
  • به صورت مرتب و دوره ای و به منظور چکاپ سلامت دندان ها به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.
  • حتی زمانی که کودک دردی احساس نمی کند حتما نسبت به درمان و ترمیم دندان خراب او اقدام کنید.
  • در طول درمان برای کودک خود مواد غذایی مقوی در نظر بگیرید.