بهترین جراح فک در کرج

جراح فک در کرج : جراحی فک و صورت ، یکی از تخصص های ده گانه دندانپزشکی ، است و شاید به نوعی بتوان عنوان متفاوت ترین تخصص دندانپزشکی را نیز بر روی آن نام نهاد ؛ یک جراح فک و صورت ، بیشتر از آنچه با دندانپزشکی ارتباط داشته باشد ، یک پزشک محسوب می شود و با سیستم بیمارستانی سر و کار دارد.

جراحی فک و صورت ، در حقیقت تلاقی دندانپزشکی و پزشکی است و یک جراح فک و صورت ، پزشکی است که عمل های خود را بر پایه اطلاعات دندانپزشکی خود انجام می دهد ؛ جراحی فک و صورت در کرج ، نیز از آن جمله تخصص هایی است که هنوز نیاز به آن حس می شود ؛ به خصوص که کرج جمعیت جوانی را دارد و همین موضوع ، مزید بر علت شده است تا جراحان فک و صورت در کرج ، مراجعین زیادی داشته باشند.

جراح فک در کرج

جراحی دهان ، فک و صورت

همانطور که توضیح داده شد ، راه ورود به رشته تخصصی جراحی فک و صورت از دندانپزشکی است و نه پزشکی ؛ فارغ التحصیلان دندانپزشکی ، پس از سپری نمودن تعهدات مربوطه ، می توانند در آزمون ورودی تخصص دندانپزشکی شرکت کنند و رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند ؛ جراحی فک و صورت را شاید بتوان پولسازترین و البته دشوارترین تخصص دندانپزشکی نامید ؛ یک پذیرفته شده دوره تخصصی جراحی فک و صورت ۵ -۶ سال در این زمینه آموزش می بیند که این زمان ، حدودا دو برابر زمان آموزش تخصص های دیگر دندانپزشکی است.

جراح فک و صورت

هنگامی که یک جراح فک ، فارغ التحصیل می شود ؛ باید تعهدات مربوط به دوره تخصصی خود را بگذراند که همین دوره نیز از تعهدات سایر متخصصین دندانپزشکی ، بیشتر است ؛ به هرحال جراح فک و صورت ، زمینه های گسترده ای از فعالیت را در دوران تحصیل خود آموزش می بیند که از یک طرف ، جاذبه آفرین و از سویی دیگر دشوار نیز می باشد ؛ شاید به همین دلیل است که جراحان فک و صورت ، اعتقاد دارند که باید عاشق جراحی باشید تا بتوانید سختی های مسیر را تحمل کنید.

عمل فک

مهم ترین کاری که یک جراح فک و صورت ، انجام می دهد ؛ انجام جراحی ارتوگناتیک ( عمل فک ) ، می باشد ؛ برای انجام عمل فک ، معمولا لازم است که ابتدا یک متخصص ارتودنسی فرد را برای انجام عمل فک ، آماده کند. پس از این مرحله ، ارتودنسی قبل از جراحی فک ، هنگامی که فرد آماده عمل می شود ، آزمایش های مربوطه انجام می شود و عمل مورد نظر روی مدل های گچی فک بیمار شبیه سازی می شود.

جراح فک در کرج

پس از اینکه تایید نهایی جراحی فک صادر شد ، جراح فک برای تثبیت روابط جدید فکی بیمار به اتاق عمل می رود ؛ عمل فک ، معمولا یک صبح تا ظهر طول می کشد و بیمار نیز یک شب ، بیشتر بستری نمی شود ؛ دوران نقاهت عمل فک نیز معمولا یک هفته است و معمولا ، یک ماه بعد از جراحی فک ، ارتودنسی بیمار از سر گرفته می شود.

عمل بینی

یکی دیگر از درمان های روتین یک جراح فک و صورت ، جراحی بینی است ؛ البته در این مورد ، جراحان فک و صورت و متخصصین گوش و حلق و بینی و حتی متخصصین پلاستیک با هم تداخل درمانی دارند و علاقه مندی هر سه این گروه های پزشکی به عمل بینی مشخص است ؛ آنچه معمولا در این رابطه گفته می شود ، این است که به دلیل آشنایی جراحان فک و صورت با استخوان ، مشکلات استخوانی بینی را بهتر از رقبای پزشک خود عمل می کنند.

خدمات زیبایی

جراحان فک و صورت در زمینه های زیبایی نیز فعال می باشند ؛ از جمله این درمان ها می توان به لیفت گوشه ابرو ، لیفت پیشانی ، لیفت لب ، برجسته سازی دائمی لب ، جراحی پلک ، تزریق چربی ، پروتز لب ، پروتز زاویه فک ، پروتز زیر چشم ، پروتز گونه ، پروتز چانه اشاره کرد ؛ برخی از این خدمات زیبایی در اتاق درمان مطب قابل انجام می باشند اما برخی دیگر نیاز به شرایط بیمارستانی دارند.

خدمات درمانی

به هرحال خاستگاه یک جراح فک و صورت ؛ دندانپزشکی است و جراحان فک و صورت با وجود وسیع بودن درمان های بیمارستانی خود ، به خدمات درمانی و کلینیکی دندانپزشکی نیز می پردازند. انجام ایمپلنت دندانی ، بازسازی استخوان جهت کاشت ایمپلنت دندانی ، درمان ضایعات دهان شامل کیست و تومور ، جراحی دندان عقل و سایر دندان های نهفته و شکسته ؛ از جمله این خدمات دندانپزشکی می باشند که جراح فک و صورت ، به آن ها می پردازد.

جراح فک در کرج

جراح فک و صورت کرج

در اواسط سال ۱۳۹۸ ، تعداد جراحان فک و صورت شهر کرج که پروانه اشتغال رسمی در این شهر را دریافت کرده اند ، هشت نفر می باشند که این آمار زیر حد نیاز برای استان دو میلیونی البرز می باشد ؛ از جمله جراحان فک و صورت که در شهر کرج و فردیس مشغول به کار می باشند ، می توان به پزشکان زیر اشاره کرد.

  1. دکتر رضا سلطانیان
  2. دکتر کسری قربانی
  3. دکتر هادی محسنی مقدم
  4. دکتر رضا کلباسی
  5. دکتر امین نوروزی ( که البته در فردیس مشغول به کار هستند و جزو معدود متخصصین دندانپزشکی کرج هستند که در فردیس کرج مشغول به کار می باشند ).

جراح فک و صورت در کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج

جراحی فک و صورت ، از آن جمله رشته های دندانپزشکی است که به سختی می توان همکاری متخصص آن را به درمان های دندانپزشکی کلینیکی جلب نمود ؛ کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج ، روی درمان های تخصصی دندانپزشکی برنامه ریزی زیادی نموده است و جزو معدود کلینیک های دندانپزشکی کرج می باشد که جراح فک و صورت در آن ، مشغول به همکاری است.

جراح فک و صورت شاغل در کلینیک دندانپزشکی مهرویلا خدمات درمانی دندانپزشکی را در کلینیک دندانپزشکی ارائه می کند و در صورت نیاز به خدمات بیمارستانی ، این درمان ها را نیز در مراکز مربوطه تحت پوشش قرار می دهد.

اقدامات قبل از جراحی فک

اقدامات قبل از جراحی فک ؛ می تواند یکی از تاثیر گذارترین عوامل در نتایج دریافتی از این جراحی ، باشد ؛ به همین علت ، در ذیل به برخی از مهم ترین ان نکات ، اشاره کرده ایم ؛ با ما همراه باشید.

  • در مرحله اول ؛ بیمار باید به دنبال بهترین جراح فک ، بوده و با دقت پزشک معالج خود را انتخاب کند ؛ چرا که ، رابطه ای مستقیم بین جراح و نتایج دریافتی از جراحی فک ، وجود دارد.
  • در روز جلسه مشاوره با جراح فک ؛ تمامی انتظارات خود از این جراحی را بیان کرده و نظرات ایشان را بشنوید و از راهنمایی های شان ، استفاده کنید.
  • انجام به موقع آزمایشات تجویز شده از سوی پزشک ، بسیار حائز اهمیت بوده و به هیچ عنوان ، نباید در انجام آن ها ، سهل انگاری کردد.
  • جراح فک ؛ به بیماران توصیه می کند ، داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کرده و در این باره ، بی دقتی نکنند.
  • بیماری های لثه و مشکلات دندان ها ؛ از جمله پوسیدگی و از این قبیل موارد باید پیش از جراحی فک ، درمان شوند ؛ لازم به ذکر است ، در برخی از مواقع نیاز به کشیدن دندان نیز وجود خواهد داشت.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از مسواک ، نخ دندان ، دهانشویه و غیره قبل از عمل فک ، اهمیت به سزایی دارد.
  • به بیماران توصیه می گردد ؛ به منظور سهولت و عدم بروز مشکل در روند جراحی فک ، از مدتی پیش از آن از استعمال دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل خودداری نمایند.
  • مصرف داروهای ضد التهابی ؛ منجر به افزایش بروز خونریزی در افراد می گردد ؛ به همین علت ، توصیه می شود بیماران از مدتی پیش از جراحی فک ، از مصرف آن ها خودداری نمایند.