26 مه

جراحی دندان

دندان های عقل در دهان برخی از افراد به خوبی رشد نمی کنند و مشکلاتی را برای آن ها به وجود می آورند. این افراد پس از مراجعه به دندانپزشکی ، با تشخیص دندانپزشک باید جراحی دندان انجام دهند تا بتوانند آن دندان ها را از دهان خارج کنند. اگر این جراحی صورت نگیرد بیمار دچار مشکلاتی مانند درد دندان و بهم ریختگی دندان ها و غیره می شود.

بهتر است ابتدا به دندانپزشکی مراجعه و دندان های خود را چکاب کنید. پس از انجام معاینات لازم توسط دندانپزشک در صورت نیاز باید برای جراحی بافت سخت يا نرم در فک اقدام کنید.

اگر به دنبال کلینیک دندانپزشکی معتبری برای انجام این درمان می باشید می توانید به کلینیک دندانپزشکی ما مراجعه کنید. جراحان و دندانپزشکان حاذقی در کلینیک دندانپزشکی ما حضور دارند که تاکنون تجربه های موفقی داشته اند. شما نیز می توانید بهترین تجربه درمان را با ما داشته باشید.

جهت مراجعه با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیريد.

جراحی دندان عقل

اگر برای انجام جراحي دندان عقل عفونت وجود داشته باشد ابتدا باید عفونت برطرف درمان شود سپس جراحی صورت گیرد.

در جراحي دندان ، ابتدا دندانپزشک لثه دندان مورد نظر را بیحس می کند که این بیحسی با تزریق آمپول به لثه انجام می شود. سپس دندانپزشک با استفاده از ابزار خاصی بافت لثه روی دندان را باز می کند و استخوان پوشاننده را از روی دندان برمی دارد. در مرحله بعدی دندانپزشک خوب بافتی که دندان توسط آن به استخوان متصل شده است را جدا می کند و در انتها دندان را می کشد.

پس از انجام شدن مراحل جراحي دندان ، بخیه زده می شود که در برخی مواقع این بخیه ها جذبی هستند و نیازی به کشیدن ندارند.

جراحی دندان

درد جراحی دندان عقل

به دلیل انجام فرآیند بیحسی قبل از انجام جراحی، بیمار دردی را حین جراحی احساس نمی کند، اما ممکن است پس از برطرف شدن اثرات داروی بیحسی درد به سراغ بیمار آید که در این شرایط با مصرف دارو هایی که دندانپزشک برای وی تجویز کرده است، تسکین پیدا می کند.

جراحی دندان شکسته

در صورتی که دندان شکسته شود دندانپزشک آن دندان را با استفاده از روش پرکردن و روکش گذاری و غیره ترمیم می کند اما اگر این شکستگی به گونه ای باشد که با این روش ها نیز درمان نشود دندانپزشک توسط جراحي دندان شکسته را از دهان خارج می کند.

مراقبت هاى پس از جراحی دندان

• جراحي دندان نیز همانند دیگر جراحی ها به مراقبت هایی نیاز دارد که ما در ذیل به این مراقبت ها اشاره کرده ایم.
  • مراقب باشید تا زمانی که اثرات دارو بیحسی ازبین نرفته است زبان یا لپ خود را گاز نگیرید.
  •  هنگام استراحت چند بالشت در پشت سر خود بگذاريد.
  • در صورت طولانی شدن مدت خونریزی دندان تان با دندانپزشک تماس بگیرید.
  • از کیسه یخ بر روی گونه هایتان استفاده کنید.
  • 3 _ 2 روز پس از جراحی از کمپرس گرم استفاده کنید.
  • فعالیت های بدنی خود را به حداقل برسانید.
  • به مدت 24 ساعت پس از جراحی سیگار نکشید.
  • مراقبت های بسیاری پس از جراحي دندان وجود دارد که در مقالات بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

هزینه جراحی دندان عقل

با مراجعه به دندانپزشکی و انجام معاینات لازم این هزینه مشخص می گردد.

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا
( ارتودنسی و جراحی فکایمپلنت دندانلمینیت دنداندندانپزشکی کودکان )

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا
کلینیک دندانپزشکی مهرویلا - کلینیک زیبایی و درمانی دندانپزشکی مهرویلا کرج انجام ارتودنسی ، جراحی فک جراحی دندان ، دندانپزشکی اطفال ایمپلنت دندان ، لمینت دندان کامپوزیت دندان ، بلیچینگ دندان