اقدامات قبل از کامپوزیت دندان

اقدامات قبل از کامپوزیت دندان همانند مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان در این درمان بسیار مهم و ضروری است.

افرادی که تصمیم به انجام کامپوزیت دندان می گیرند باید نکات لازم قبل و بعد از آن را رعایت کنند تا به بهترین نتیجه دست یابند.

شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارند. برای این که مراحل درمان را به راحتی پشت سر گذارید باید از تمامی اطلاعات مربوط به کامپوزیت دندان آگاهی داشته باشید.

 

اقدامات-قبل-از-کامپوزیت-دندان

 

 

کامپوزیت دندان چیست ؟

یکی از خدماتی که در دندانپزشکی ها ارائه می شود کامپوزیت دندان می باشد.

کامپوزیت هم در دندانپزشکی زیبایی و هم در دندانپزشکی درمانی کاربرد دارد.

کامپوزیت در حقیقت یک لایه ای می باشد که بر روی سطح دندان ها قرار می گیرد و موجب اطلاح بد رنگی های دندان، نامرتبی دندان ها و غیره می شود.

به دلیل کاربرد های بسیار کامپوزیت دندان ، این درمان در دندانپزشکی ها طرفداران بسیاری دارد.

موارد استفاده از کامپوزیت دندان

در دندانپزشکی ها عموما از کامپوزیت برای ترمیم دندان ها استفاده می شود اما علاوه بر آن برای اصلاح نامرتبی های دندان در شرایطی که بیمار تمايلى برای انجام ارتودنسی نداردو با كامپوزيت دندان ساختار دندان به خطر نمى افتد و در عين حال بد رنگی های دندان نيز اصلاح می شود.

دیگر موارد استفاده از کامپوزیت شامل: اصلاح دندان های کج، برطرف کردن لکه های روی دندان، ازبین بردن فاصله میان دندان ها، درمان دندان های آسیب دیده می شود.

مزایای کامپوزیت دندان

یکی از بهترین متریالی که در دندانپزشکی ها جهت ترمیم دندان ها و ایجاد لبخندی زیبا مورد استفاده قرار می گیرد، کامپوزیت دندان است که دندانپزشک زیبایی بدون کمترین آسیبی می تواند آن را بر روی دندان ها قرار دهد و نتیجه ایده آلی برای بیمار ایجاد کند.

در حقیقت این درمان به دلیل این که آسیب کمتری به دندان ها وارد می کند مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 

 

معایب کامپوزیت دندان

معایب کامپوزیت دندان در مقایسه با دیگر درمان های دندانپزشکی بسیار محدود است به گونه ای که پس از درمان بیمار باید از دندان های خود به خوبی مراقبت کند.

رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقداماتی می باشد که افراد پس از درمان باید به آن توجه داشته باشند، این امر از وارد شدن آسیب به دندان ها پیشگیری می کند.

اقدامات قبل از کامپوزیت دندان

  • در انتخاب کلینیک و دندانپزشک برای این درمان دقت کنید.
  • دندانپزشکی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد.
  • درباره کامپوزیت دندان و نحوه انجام آن اطلاعات کافی به دست آورید.
  • نمونه کار های دندانپزشک را مشاهده کنید.
  • قبل از درمان با دندانپزشک خود یک جلسه مشاوره داشته باشید.

طول عمر کامپوزیت دندان

  • طول عمر کامپوزیت دندان تا حدود بسیاری به رعایت بهداشت دهان و دندان، دندان قروچه کردن، جنس دندان ها، رژیم غذایی و غیره بستگی دارد.

اما در حالت کلی اگر دندانپزشک تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و بیمار نکات بعد از کامپوزیت دندان را به خوبی رعایت کند ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان افزایش می یابد.

تغییر رنگ کامپوزیت دندان

برخی از افرادی که برای درمان دندان های خود به ما مراجعه می کنند درباره تغییر رنگ کامپوزیت دندان سوال می کنند.

در پاسخ به سوال این دسته از افراد باید بگوییم، در صورتی که مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان به خوبی انجام شود احتمال این که با تغییر رنگ کامپوزیت مواجه شوید بسیار کم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به دیگر مقالات سایت مراجعه کنید.