23 دسامبر

کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل یا نکشیدن جزء اساسی ترین دغدغه های افراد محسوب می شود، بهتر است بدانید که سومین دندان آسیاب با نام دندان عقل در میان مردم شناخته شده است.دلیل این نام گذاری نیز این است که پس از سن 17 سالگی این دندان رشد می کند.

قابل ذکر است 4 دندان در فکین وجود دارد که جزء آخرین دندان ها در قوس فکی هستند.

دندان های عقل در دهان برخی از افراد به خوبی رشد نمی کنند و مشکلاتی را برای آن ها به وجود می آورند. این افراد پس از مراجعه به دندانپزشکی ، با تشخیص دندانپزشک باید جراحی دندان انجام دهند تا بتوانند آن دندان ها را از دهان خارج کنند. اگر این جراحی صورت نگیرد بیمار دچار مشکلاتی مانند درد دندان و بهم ریختگی دندان ها و غیره می شود.

توصیه ما به شما این است که ابتدا برای معاینه و مشاوره به یک کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید، پس از انجام معاینات مورد نیاز فرد برای انجام جراحی باید اقدام کند.

اگر به دنبال کلینیک دندانپزشکی خوب و معتبرجهت انجام جراحی دندان هستید می توانید به کلینیک دندانپزشکی مهرویلا در کرج مراجعه کنید، چرا که در این مرکز دندانپزشکان مجرب و حاذقی مشغول به فعالیت هستند، شما نیز می توانید با مراجعه به این کلینیک و انجام خدمات دندانپزشکی تجربه خوبی را کسب کنید.

کشیدن دندان عقل

اگر برای کشیدن دندان عقل عفونت وجود داشته باشد ابتدا باید عفونت برطرف درمان شود سپس جراحی صورت گیرد.

ابتدا دندانپزشک لثه دندان مورد نظر را بیحس می کند که این بیحسی با تزریق آمپول به لثه انجام می شود. سپس دندانپزشک با استفاده از ابزار خاصی بافت لثه روی دندان را باز می کند و استخوان پوشاننده را از روی دندان برمی دارد. در مرحله بعدی دندانپزشک خوب بافتی که دندان توسط آن به استخوان متصل شده است را جدا می کند و در انتها دندان را می کشد.

پس از انجام شدن مراحل جراحي دندان ، بخیه زده می شود که در برخی مواقع این بخیه ها جذبی هستند و نیازی به کشیدن ندارند.

درد بعد از کشیدن دندان عقل

باید بگوییم ددر ایجاد شده پس از کشیدن دندان عقل ننیز مانند سایر دندان ها است و تفاوتی وجود ندارد و فرد با مصرف مرتب داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک و استفاده از کیسه یخ و سایر مراقبت های میزان درد آن را کاهش داد.

بعد از کشیدن دندان عقل چه بخوریم

توصیه ما به شما عزیزان این است که در روز اول پس از جراحی دندان عقل از مایعات سرد و نرم استفاده کنید.

از مصرف مایعات داغ جدا خودداری کنید.

از روز دوم نیاز به رژیم غذایی خاصی نیست اما به دلیل وجود درد ممکن است محدودیت باز کردن دهان وجود داشته باشد، پس بهتر است تا زمان فروکش کردن درد از غذاهای نرم استفاده کنید.

عوارض کشیدن دندان عقل

برخی از افراد ممکن است پس از کشیده شدن دندان دچار خشکی حفره یا ساکت شوند و در سه روز اول جراحی درد زیادی داشته باشند و دهان شان بد بو و بد طعم گردد.

مراقبت هاى پس از جراحی دندان

جراحي دندان نیز همانند دیگر جراحی ها به مراقبت هایی نیاز دارد که ما در ذیل به این مراقبت ها اشاره کرده ایم.

• تا زمانی که اثرات دارو بیحسی ازبین نرفته است زبان یا لپ خود را گاز نگیرید.
  • هنگام استراحت چند بالشت در پشت سر خود بگذاريد.
  • در صورت طولانی شدن مدت خونریزی دندان تان با دندانپزشک تماس بگیرید.
  • از کیسه یخ بر روی گونه هایتان استفاده کنید.
  • فعالیت های بدنی خود را به حداقل برسانید.
  • به مدت 24 ساعت پس از جراحی سیگار نکشید.