متخصص لثه در کرج : دندانپزشکی یکی از رشته های علوم پزشکی است که به معالجه لثه و دندان می پردازد. یک دندانپزشک پس از گذراندن دوره دکترای عمومی ،می تواند در آزمون ورودی تخصص های مختلف شرکت کند. یکی از تخصص های دندانپزشکی پریودنتولوژی یا همان تخصص بافت های نگهدارنده دندان می باشد که در اصطلاح عام به آن تخصص لثه (پریودنتیکس) گفته می شود. در مقاله پیش رو راجع به این تخصص صحبت خواهیم کرد و وضعیت متخصصین لثه در کلینیک مهرویلا واقع در کرج را ارزیابی خواهیم کرد.

پریودنتولوژی یا تخصص لثه

ورود به رشته دندانپزشکی در کشور ما از طریق کنکور سراسری اتفاق می افتد.یک دانشجوی دندانپزشکی مدت ۱۲ ترم معادل با شش سال، آموزشهای عمومی دندانپزشکی را فرا می گیرد.پس از اتمام دندانپزشکی عمومی، یک دندانپزشک فارغ التحصیل در آزمون ورودی تخصص دندانپزشکی شرکت می کند و از این طریق دوره تخصصی تحصیلی خود را انتخاب می نماید.

رشته پریودنتیکس نیز یکی از تخصص های ده گانه دندانپزشکی است و در کشور ما علاقه مندان به این رشته،سه سال در زمینه تخصصی مربوطه تحصیل می کنند.در رشته پریودنتیکس،تمام مفاهیم و مشکلات مرتبط با لثه و استخوان نگهدارنده دندانها مورد بحث و درمان قرار می گیرد.

متخصص لثه در کرج

متخصص لثه چه کارهایی را انجام می دهد؟

متخصص لثه سلامت استخوان و لثه نگهدارنده دندانها را تحت نظر دارد.اگر لثه اطراف دندانها درگیر التهاب لثه باشند با جرمگیری این التهاب لثه را متوقف می کند؛اگر التهاب لثه پیشرفت کرده باشد و به استخوان نگهدارنده دندانها سرایت کرده باشد، اصطلاحاً پریودنتیت (پیوره) نامیده می شود و درمانهای جدی تری بایستی انجام شود.

در صورتی که لثه پوشاننده دندانها دچار تحلیل باشند،یک جراح لثه از کام فرد پیوند لثه ای را برداشته و به ناحیه تحلیل رفته پیوند می کند. در صورتی که بیماری لثه تا ریشه دندانها پیش رفته باشد،یک متخصص لثه می تواند برای نگهداری دندان، یکی از ریشه ها را قطع کند تا باقیمانده دندان حفظ شود.

متخصص لثه در کرج

بطور کلی تعداد متخصصین دندانپزشکی رشته های مختلف کرج به سختی به صد نفر می رسد. تعداد متخصصین لثه کرج که در این شهر مطب دایر نموده اند و بطور رسمی در حال انجام این درمانها در کرج هستند نیز به سختی به ده نفر می رسد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. دکتر رضاعمید
  2. دکتر یلدا صادقی
  3. دکتر امیرمحمد بازیاری
  4. دکتر نیکنام جهانفر
  5. دکتر حاجی حیدری
  6. دکتر فراز تیموری
  7. دکتر مروارید مافی

متخصص لثه در کرج

متخصص ایمپلنت در کرج

در اصطلاح عام، متخصص لثه را متخصص ایمپلنت نیز می نامند چرا که شاخص ترین درمان تحت نظر متخصصین پریودنتولوژی می باشد. متخصص پریو فیکسچر یا اباتمنت (پایه ایمپلنت) را در فک قرار می دهد تا در استخوان جوش بخورد.

در مواقعی که استخوان کافی برای قراردادن ایمپلنت وجود ندارد، جراح لثه ابتدا پیوند استخوان در محل انجام می دهد. در مواردی در فک بالا ، به دلیل پیشروی سینوس های فکی، امکان قراردادن ایمپلنت وجود ندارد و متخصص لثه قبل از انجام ایمپلنت با سینوس لیفت، فضای مناسب را ایجاد می نماید. سینوس لیفت به دو روش باز و بسته می تواند انجام شود.

بهترین متخصص لثه در کرج

کلینیک دندانپزشکی مهرویلای کرج مجموعه ای از متخصصین دندانپزشکی به نام و مطرح کشور را برای انجام درمانهای گروهی جذب نموده است که از جمله آنها می توان به متخصص لثه نیز اشاره کرد. بهترین متخصص لثه کرج در کلینیک دندانپزشکی مهرویلا حضور دارد و در همراهی با متخصصین پروتزهای دندانی، کلینیک ایمپلنت در کرج را راه اندازی کرده است.

در کلینیک ایمپلنت تمام مراحل کاری یک ایمپلنت دندانی در یک مرکز دندانپزشکی انجام می شود و نیازی به مراجعه به مجموعه های دیگر دندانپزشکی وجود ندارد. بهترین متخصص لثه کرج علاوه بر انجام ایمپلنت، درمانهای دیگر مربوط به این زمینه را نیز بصورت تخصصی انجام می دهد.

جرمگیری کامل فکین،پیوند لثه،درمان تورم و التهاب لثه، برداشتن فرنوم، زدن فلپ و انجام جراحی لثه و استخوان، پیوند استخوان، سینوس لیفت نیز از جمله درمانهای مربوط به متخصص لثه می باشد که در این مرکز انجام می شود.

متخصص لثه در کرج