ماندگاری بلیچینگ دندان

ماندگاری بلیچینگ دندان : بلیچینگ که در بین عموم به عنوان روشی برای سفید کردن دندان ها شناخته شده است یکی از خدماتی می باشد که در دندانپزشکی ها ارائه می شود و طرفداران فراوانی نیز دارد.

با ما همراه باشید تا درباره بلیچینگ دندان ، ماندگاری آن و غیره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

این روز ها افراد به زیبایی خود اهمیت بسیاری می دهند، داشتن دندان هایی زیبا و سفید یکی از مواردی است که علاوه بر جذابیت، اعتماد به نفس افراد را نیز افزایش می دهد در پی این امر بسیاری از عموم برای تغییر رنگ دندان های خود به دندانپزشکی ها مراجعه می کنند.

 

ماندگاری بلیچینگ دندان

 

بلیچینگ دندان

به مرور زمان به علت استفاده از مواد غذایی های متفاوت دندان ها دچار تغییر رنگ می شوند.

برخی از عموم که زیبایی برایشان از اهمیت بسیاری برخوردار است جهت سفید کردن دندان ها راه های فراوانی را امتحان می کنند که بلیچینگ دندان یکی از موثر ترین آن ها می باشد.

ماندگاری بلیچینگ دندان

ماندگاری بلیچینگ دندان به حد بسیاری به مراقبت های پس از درمان بستگی دارد که در ذیل به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم نمود.

به مدت بیست و چهار ساعت از مصرف مواد غذایی رنگی خودداری کنید.

در صورتی که از مواد غذایی حاوی رنگ دانه استفاده کردید حتما دندان های خود را بشویید.

بهتر است در این دوران مصرف نوشیدنی هایی مانند قهوره، نوشابه، چای و غیره را کم کنید و پس از مصرف آن ها دندان های خود را شستشو دهید.

مصرف غذا های سرد و اسیدی ممنوع می باشد.

رعایت بهداشت دهان و دندان حائز اهمیت است.

کشیدن سیگار و استعمال دخانیات موجب کاهش ماندگاری بلیچینگ دندان می شود.

به طور کلی میزان ماندگاری بلیچینگ دندان در هر فرد متغیر بوده و به این بستگی دارد که فرد تا چه حد از مواد غذایی حاوی رنگدانه استفاده کند.

هرچه فرد از چای ، قهوه و آب میوه های طبیعی ، شکلات و سایر مواد غذایی حاوی رنگدانه کمتری استفاده کند ، ماندگاری بلیچینگ نیز برای او بیشتر خواهد بود. همچنین هرچقدر فرد بیشتر بهداشت دهان و دندان را رعایت کند و از مسواک و نخ دندان استفاده نماید ، به سفید ماندن دندان های خود کمک کرده است.

ماندگاری بلیچینگ دندان

تفاوت بلیچینگ و لمینت

برخی از عموم پس از مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی درباره تفاوت بلیچینگ و لمینت سوال می کنند.

در پاسخ به سوال این دسته از کاندیدا باید بگوییم با این که بلیچینگ دندان و لمینت دندان از نظر سفید کردن دندان ها با یکدیگر مشابه هستند اما در عین حال تفاوت های بسیاری دارند.

به گونه ای که در لمینت دندان ، یک لایه ای خارجی بر روی دندان ها قرار می گیرد و مثل یک روکش بر روی دندان ها عمل می کند و موجب سفید شدن آن ها می گردد اما در بلیچینگ دندان ، رنگ دانه ها به وسیله مواد شیمیایی از روی دندان ها پاک می شوند.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان

  • مزایا

بلیچینگ دندان ، سفیدی دندان ها و در نهایت لبخندی زیبا برای افراد به وجود می آورد.

از روش های بسیار سریع برای تغییر رنگ دندان ها می باشد.

روشی کاملا ایمن است.

  • معایب بلیچینگ دندان

باید مصرف مواد رنگی پس از بلیچینگ کردن دندان ها به حداقل رسانده شود.

در مصرف مواد غذایی دقت شود و پس از هر وعده غذایی حتما مسواک زده شود.

ماندگاری بلیچینگ دندان

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

  • حساس شدن دندان ها یک الی سه روز پس از انجام بلیچینگ امری کاملا طبیعی بوده و پس از مدتی برطرف خواهد شد. در این مدت استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت توصیه می شود و همچنین بهتر است تا جای ممکن از خوردن مواد غذایی خیلی گرم یا خیلی سرد پرهیز کنید.
  • در صورت مواجهه با درد می توانید از قرص مسکن مناسب استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر با هرگونه حساسیت شدید مواجه شدید ، حتما دندانپزشک خود را در جریان بگذارید.
  • در ساعات اولیه پس از درمان ، با آب گرم دندان لثه خود را ماساژ دهید. این کار موجب افزایش خون رسانی به لثه شده و امکان بروز هرگونه التهاب را به حداقل می رساند.
  • حداقل تا دو روز از مواد غذایی ای که حاوی رنگدانه هستند استفاده نکنید.
  • استفاده بیش از حد از قهوه و چای پر رنگ ، استعمال دخانیات ، استفاده بیش از حد از نوشابه های رنگی و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان نیز در کاهش اثر بلیچینگ دندان تاثیر گذار می باشد. بنابراین تا جای ممکن استفاده از این مواد را به حداقل برسانید.
  • استفاده از میوه هایی همچون توت ، میوه های تیره و سس میوه ها پرهیز نمایید.
  • استفاده از غذاهای سرد و اسیدی را کنار بگذارید.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.
  • حداقل یک هفته پس از درمان به منظور معاینه مجدد به پزشک خود مراجعه فرمایید.

ماندگاری بلیچینگ دندان

آیا بلیچینگ موجب آسیب زدن به سایر دندان ها می شود؟

تاکنون گزارشی مبنی بر این که بلیچینگ دندان موجب آسیب زدن به سایر دندان ها شده به گوش نرسیده اما در افرادی که به صورت مکرر و چند بار در سال بلیچینگ دندان انجام می دهند ممکن است دندان هایشان حساس شوند.

انجام بلیچینگ دندان در دوران بارداری مجاز است؟

به طور کلی هر گونه اقدامی که حاوی مواد شیمیایی بوده و امکان دارد بر شیر مادر تاثیرات منفی داشته باشد ، بهتر است بعد از زمان بارداری انجام شود.