16 سپتامبر

عصب کشی دندان

عصب کشی دندان : یکی از بیماری هایی که هیچ فردی تحول آن را ندارد، دندان درد است. در این شرایط می توان از اسپری ها، دارو های تسکین دهنده، شستشو با مواد ضد عفونی کننده و غیره استفاده کرد، اما تمامی این درمان ها مقطعی می باشند.

در این شرایط بیمار حتما باید به دندانپزشکی مراجعه کند، اگر پوسیدگی دندان ها شدید باشد دندانپزشک خوب از عصب کشی دندان جهت برطرف کردن درد دندان استفاده می کند.

شاید تاکنون شما عزیزان جمله “به عصب رسیده است” را شنیده باشید این جمله به این معناست که پوسیدگی دندان به گونه ای گسترش پیدا کرده که به قسمت عصب دندان رسیده است. در چنین شرایطی درد بیمار ضربان دار و غیر قابل تحمل می باشد.

اگر پوسیدگی به عصب دندان برسد دندان ها حساس می شوند به گونه ای که در مقابل غذا های سرد یا گرم از خود واکنش هایی نشان می دهند که حتی با مصرف مسکن نیز برطرف نمی شود.

عصب کشی دندان درد دارد ؟

اغلب افراد تصور می کنند که عصب کشی درد دارد در صورتی که این باور کاملا غلط است و این فرآیند درمانی تحت بیحسی موضعی انجام می شود و بیمار حین درمان دردی را احساس نمی کند.

شما عزیزان می توانید برای بهره مندی از بهترین نتیجه پس از درمان به کلینیک دندانپزشکی ما مراجعه کنید. حضور دندانپزشکان و جراحان حاذق و با تجربه در کلینیک دندانپزشکی ما می تواند نتیجه بسیار مطلوبی را برای شما عزیزان به ارمغان آورد.

اگر علاقه مند هستید که این درمان را با ما تجربه کنید با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از عصب کشی :

• تا زمانی که اثرات دارو بیحسی وجود دارد از خوردن و جویدن پرهیز کنید.
  • در صورتی که درد داشتید می توانید از مسکن هایی که دندانپزشک برای شما عزیزان تجویز کرده است استفاده کنید.
  • پس از انجام عصب کشی برای مدتی از سمت دیگر فک خود جهت جویدن غذا ها استفاده کنید.
  • از مصرف آدامس، شیرینی ها و خوراکی هایی که چسبندگی دارند پرهیز کنید.
  • پس از گذشت دو ساعت می توانید از غذا های نرم استفاده کنید، اما دقت داشته باشید که غذا دمای متعادل داشته باشد.
  • برای شستشو بهتر است از محلول آب نمک استفاده کنید.
  • مراقبت های بسیاری وجود دارند که در مقالات بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

عصب کشی چقدر طول میکشد ؟

مدت زمان انجام این درمان و تعداد جلساتی که برای این درمان نیاز است به دندان ها و میزان پوسیدگی آن ها بستگی دارد. جهت اطلاع از این امر می توانید با دندانپزشکان مجموعه ما یک جلسه مشاوره داشته باشید. طی این جلسه مشاوره تمامی ابهامات شما عزیزان برطرف می شود.

هزینه عصب کشی دندان

هزینه این درمان پس از معاینه مشخص می گردد. شما عزیزان می توانید برای معاینه و آگاهی از این هزینه با شماره هایی که در سایت وجود دارند با کلینیک دندانپزشکی ما تماس بگیرید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای عصب کشی دندان ها چقدر است؟

معمولا هر جلسه بسته به اینکه کانال های دندان ها به چه تعداد هستند ، نوع درمان ( اولیه یا مجدد ) و پیچیدگی آن بین نیم تا یک ساعت و نیم به طول می انجامد.

چنانچه دندان فاقد عفونت یا پیچیدگی خاصی باشد؛ در یک جلسه می توان درمان را انجام داد.

اما در مواقعی که دندان عفونت کرده باشد ، لازم است که داخل دندان با استفاده از مواد دارویی ضدعفونی شوند. در این شرایط مرحله دوم و پر کردن ریشه دندان به جلسه بعدی موکول خواهد شد.

آیا درمان جایگزینی به جای عصب کشی وجود دارد؟

تنها راه جایگزین برای دندانی که نیاز به عصب کشی دارد ، کشیدن آن است. اما همیشه حفظ دندان در درجه اول قرار دارد. زمانی که دندان حفظ می شود، از بروز یک سری مشکلات که ممکن است بعدا پدید آید ، جلوگیری خواهد شد. این مشکلات عبارتند از : مشکل در جویدن ، به حرکت درآمدن دندان های اطراف ، از بین رفتن حجم و دانسیته استخوان فک و غیره.

همچنین حفط دندان ، انجام RCT و ترمیم آن از نظر اقتصادی نسبت به بریج یا ایمپلنت نیز بهتر است.

عصب کشی دندان

آیا با انجام عصب کشی طول عمر دندان کاهش می یابد؟

در صورتی که عصب کشی توسط دندانپزشک حاذق و با تجربه انجام شود و ترمیم مناسبی به روی تاج دندان قرار گیرد ، دندانی که تحت عصب کشی و ترمیم قرار گرفته همانند سایر دندان های طبیعی و سالم ماندگاری دارند.

توصیه می شود برای افزایش طول عمر دندان خود ، به طور کامل بهداشت دهان و دندان را با استفاده از مسواک و نخ دندان رعایت کنید.

در برخی موارد ممکن است حتی پس از گذشت چند ماه یا چند سال از انجام عصب کشی نیز فرد متحمل درد شود. در این شرایط با انجام رادیوگرافی باید منشا و علل بروز درد مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه علت درد انجام عصب کشی ناقص باشد می توان با عصب کشی مجدد به حفظ دندان کمک کرد.

عصب کِشی درست است یا عصب کُشی ؟

در واقع عصب کِشی یا عصب کُشی لغت عامیانه است که برای ترجمه Root Canal Therapy مورد استفاده قرار می گیرد.

طی این روش بافت همبند داخل دندان که شامل اعصاب است ، هم کشیده شده و هم کشته می شود. اما ترجمه درست و لغوی Root Canal Therapy درمان ریشه دندان می باشد.

دو + 16 =