06 مه

درمان پوسیدگی دندان

درمان پوسیدگی دندان : می توان گفت تمامی افراد دچار پوسیدگی دندان می شوند، اما این پوسیدگی در هر فردی در یک برهه خاص اتفاق می افتد. پوسیدگی به معنای خرابی دندان ها می باشد و زمانی که رخ می دهد بر روی مینا و عاج دندان ها تاثیر بسزایی می گذارد.

درمان پوسیدگی دندان یکی از درمان هایی است که در دندانپزشکی ها انجام می شود.

شاید تصور می کنید سالمندان از این عارضه مستثنا هستند در صورتی که این گونه نیست و علت پوسیدگی در دندان های آنان مصرف برخی دارو ها می باشد. ابتدایی ترین کار برای درمان پوسیدگی های دندان رعایت بهداشت دهان و دندان و پیروی از یک رژیم غذایی مطلوب می باشد.

درد می تواند یکی از علائم وجود پوسیدگی در دندان هایتان باشد. دندانپزشکان حاذقی که در کلینیک ما حضور دارند، معتقد هستند با رعایت بهداشت و معاینه منظم دندان ها می توان از این عارضه پیشگیری کرد.

اگر دندان های تان دچار پوسیدگی شد به آن بی توجهی نکنید، زیرا به مرور زمان بهبود پیدا نمی کند بلکه میزان پوسیدگی بیشتر نیز می شود.

پوسیدگی دندان :

با پرکردن دندان ها می توانید این مشکل را برطرف کنید، اما در صورتی که پوسیدگی دندان ها عمیق شوند پرکردن پاسخ گو نمی باشد و لازم است توسط عصب کشی درمان شوند.

در شرایطی که پوسیدگی دندان عمیق باشد و به آن رسیدگی نکنید و پس از گذشت زمان بسیاری به دندانپزشکی مراجعه کنید، در این مواقع باید دندان را کشید.

تمامی موارد درمانی ذکر شده به همراه درمان های بسیار دیگر در کلینیک ما انجام می شود. برای مراجعه با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

درمان پوسیدگی دندان

دندان ها چگونه پوسیده می شوند؟

پوسیدگی و خرابی دندان ها هنگامی اتفاق می افتد که ذره های غذای دارای قند و نشاسته که حاصل از نان، غلات، شیر، نوشابه، میوه ها، آبنبات و غیره می باشد بر روی دندان ها باقی بمانند.

باکتری هایی که در داخل دهان حضور دارند مراحل هضم این مواد را انجام می دهند و آن ها را به اسید تبدیل می کنند.

باکتری ها به همراه اسید و ذرات غذا و بزاق دهان پلاک را تشکیل می دهند. این پلاک ها بر روی دندان ها می چسبند و مینا دندان را تجزیه می کنند، در انتها حفره هایی بر روی دندان ها ایجاد می شود که از آن ها به عنوان کرم خوردگی یا پوسیدگی یاد می کنند.

علائم پوسیدگی دندان

از شایع ترین علائم درد دندان ، حساست دندان ها به سرما، گرما، شیرینی، فشار و علائم دیگر آن طعم و بوی بد دهان است. اگر پوسیدگی به موقع درمان نشود و به عصب و ریشه برسد عصب دندان می میرد و در انتها آبسته اتفاق می افتد.

درمان پوسیدگی دندان

درمان این عارضه با پرکردن دندان ، روکش دندان ، عصب کشی دندان انجام پذیر است که در مقالات بعدی به صورت جامع درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

هزینه درمان پوسیدگی دندان

این هزینه به میزان پوسیدگی دندان و فرایند درمانی و دیگر موارد بستگی دارد. برای اطلاع از این هزینه به کلینیک ما مراجعه کنید.

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا
( ارتودنسی و جراحی فکایمپلنت دندانلمینیت دنداندندانپزشکی کودکان )

کلینیک دندانپزشکی مهرویلا
کلینیک دندانپزشکی مهرویلا - کلینیک زیبایی و درمانی دندانپزشکی مهرویلا کرج انجام ارتودنسی ، جراحی فک جراحی دندان ، دندانپزشکی اطفال ایمپلنت دندان ، لمینت دندان کامپوزیت دندان ، بلیچینگ دندان